Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvisi, että mies on kauheassa velkakierteessä, otimme juuri yhteisen lainan

Vierailija
11.10.2014 |

Ihan kamalaa. Meillä on yhteinen iso asuntolaina ja mulle selvisi nyt, että mies on velkaa vaikka minne jo ennestään. Velkoja on arviolta 140000 meidän lainan lisäksi. Luottotiedot menivät myös. Mies on "lainannut "rahaa jo yhteiseltä lainatililtäkin. Mitä ihmettä teen? Pelottaa ja kauhistuttaa. Olen aina hoitanut raha-asiani hyvin. En jaksaisi stressata toisen sähläämiä rahaongelmia. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule... Meillä sama, mutta pienemmässä mittakaavassa. Miehen yrityksen velkoja meni ulosottoon joku 70 000€, asuntolainaa yhteisesti vähän alle 100 000€. Aikani stressasin minäkin, valvoin öitä ja voin pahoin, tuntui että järki lähtee. Lopulta pinnistelin suosta ylös ja aattelin että jos multa oikeesti lähtee järki, niin lapsille käy huonosti. Nyt annan asioiden olla, mille en oikeasti voi mitään. Mies maksaa velkojaan. Mä asuntolainaa ja tiukkaa tekee ihan joka päivä, mutta ei saa antaa ongelmien vyöryä yli. Asiat järjestyvät aikanaan, usko vaan!

Vierailija
2/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 täsmentää että asuntolaina on hallussa, normaalisti lyhennän ohjelman mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä noilla veloilla on myönnetty lisää velkaa?

Vierailija
4/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko yhtään, jos laittaisitte lainanhoitotilille sellaisen "ehdon", että rahan nosto onnistuu vain konttorissa tai ei onnistu ollenkaan?

Vierailija
5/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lainannut tililtä jo nostettua rahaa. Niin, ihmettelen itsekin, miten onnistui lainan saanti. Miehen työtilanne on niin ja näin. Ja meidän lainamäärät on todella moninkertaiset  kakkoseen verrattuna, hitto! ap

Vierailija
6/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi selvitätte mihin tarvinnut lainoja. Jos taustalla on esim. rahapeliongelma, tarvitsette apua. 

Ylipäätään tärkeää nyt selvittää koko kuvio ja tehdä suunnitelma, miten selviätte!

Vierailija
7/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä myöntää, että mulla ois todella hankala antaa anteeksi tuon tason "kertomatta jättäminen". Oletteko olleet kauankin yhdessä? Siis mietin vain, että kuinka kauan mies on pimitellyt tuota tietoa. No joka tapauksessa yhteistä lainaa harkittaessa viimeistään olisi pitänyt tuo kertoa sinulle.

Mutta jos sinulla on sydäntä antaa aidosti anteeksi, niin ensimmäisenä sinun tulee selvittää mihin mies laittaa rahat menemään; onko kyseessä päihteet, pelit? Mikäli kyseessä on riippuvuus, niin hän tarvitsee apua, ja sinun tulee laittaa suhteenne ehdoksi tuon avun vastaanotto. Jos taas kyse on siitä, että on täysin avuton raha-asioiden kanssa, niin varatkaa aika velkaneuvojalle. Hoida sinä nykyisen lainan maksua, jotta sinunkin luottotiedot eivät mene, ja anna miehen kantaa vastuu omista veloistaan. Voisit myös kysellä pankista, että onko mahdollista evätä mieheltä pääsy lainatilille ilman sinun lupaasi, jos mies esimerkiksi allekirjoittaisi jonkun lapun? Ylipäätään kannattaa selvittää huolella onko sinulla mitään laillista turvaa tässä, jos mies käyttääkin lainat ja ei maksa niitä takaisin. 

Vierailija
8/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 14:35"]

Siis lainannut tililtä jo nostettua rahaa. Niin, ihmettelen itsekin, miten onnistui lainan saanti. Miehen työtilanne on niin ja näin. Ja meidän lainamäärät on todella moninkertaiset  kakkoseen verrattuna, hitto! ap

[/quote]

Eikö pankki kysynyt jo olemassaoleviin lainojen määrää? Siinähän tuo olisi selvinnyt, ellei mies ole jättänyt kertomatta, eli suorastaan kusettanut pankkejakin.

Vierailija
9/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten oikeasti on mahdollista, ettet ole saanut tuota tietoosi lainaa hakiessanne?

Vierailija
10/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä käsitä tuollaista, kun meillä mies haki yksin asuntolainaa kun minulla on luottotiedot menneet, niin silti piti laittaa molempien tulot ja menot ja kaikki yhteiset ym. mahdolliset ja kupongit piti olla kaikesta mahdollisesta. Miehellä ei ole osaa ei arpaa mun velkoihin ja tosiaan talo ja laina on vaan miehen nimissä. Meillä on mun vanhemmat takaamassa asuntolainaa ja mun pankkilainaa, joten hekin tietävät molempien velat.

Mihin ihmeeseen ap sun mies on tuollaiset rahat voinut hussata? Yritystoimintaan tai muuhun sijoittamiseen? Ettekö ole nyt puhunut asioita kun kerran asia tuli ilmi?

Vierailija
11/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, että jotain velkaa on. Mutta määrät lisääntyvät, luottotiedot menivät. Mies tuntuu todella olevan ongelmissa raha-asioidensa takia. ap

Vierailija
12/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastannut mihin mies sitä rahaa käyttää?

Tosiaan mieheltä käyttöoikeus pois tuolta lainatililtä, muuten et suostu yhteiseen lainaan vaan laitatte asunnon myyntiin. Miehen lainat menee nyt sitten varmasti ulosottoon mikä on varmasti hyvä asia, niinkuin myös se ettei saa enää otettua lisää lainaa. Ulosoton jälkeen vaan miehelle jää sen verran vähän rahaa että pystyykö sillä lyhentämään tuota asuntolainaa?

Vierailija
13/13 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnostatte asunnon ja myytte pois (kunnostatte, että saatte katettua kulut). Sitten mahdollisimman edullisesti vuokralle niin, että pystytte maksamaan sen, ettekä joudu taivasalle. Miehelle maksusuunnitelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme