Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuplarokotettu voi elää normaalia elämää - maskit voi siis jättää pois

Vierailija
04.09.2021 |

Ainakaan omasta mielestäni maski ei ole normaalia elämää. Joten miten on, aiotteko tuplarokotetut vielä käyttää maskia, vai alatteko elää normaalia elämää?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f77dbd26-3824-40ac-b527-803867f2128c

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet menettävät merkityksen, kun mu variantti alkaa levitä Suomessa.

Rokotus on tuolloin yhtä hyödyllinen kuin anustappi. Varmaankin kaikille tulee anustappi pakolliseksi, jos se vain tekee päättäjät tyytyväisiksi?

Ei menetä. Ei aina edellinen variantti kuole, kun seuraava syntyy.

Ja mistä sinä sen tiedät, ettei rokote muka raistelisi uuttakin varianttia vastaan.

Vierailija
142/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain The British Medical Journal -tiedejulkaisussa julkaistussa Britannian terveysviranomaisten tutkimuksessa selvisi, että sekä Pfizerin ja Biontechin että Astra Zenecan rokotteiden teho laskee puolen vuoden kuluessa toisen rokotusannoksen jälkeen.

Pfizerin ja Biontechin rokotteen teho laski kaksi kertaa rokotetuilla 74 prosenttiin aiemmin saavutetusta 88 prosentin suojatehosta pcr-testillä varmistettua infektiota vastaan. Astra Zenecan rokotteen teho laski 67 prosenttiin aiemmasta 77 prosentista.

...

Rokotteen teho laskee VÄHÄN. Ymmärtääkö rokotevastainen, mitä tarkoittaa VÄHÄN.

Influenssakin vastaan otetaan rokote joka vuosi.

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut 2 rokotetta, ff- 2 maski käytössä. Pian tulossa influenssakausi, suojaan itseäni ja muita. En halua läpäisyinfektiota, ikää jo 58v. Maski käytössä jopa kerrostalon rapussa.

Näillä maskeilla ei ole mitään vaikutusta jos niin kuvittelet. Sen taudin saa jos on saadakseen. Kuvittele nyt kuinka muka se maski  ei levitä muka tautia. Jos tauti leviää nii se leviää maskeista huolimatta. Maski éi ole mikään tauti suoja niin kuin suurin osa kuvittelee. 

Nyt on kyllä sulla todistetaakka, ettei Ffp2 maskeilla Muka voi suojata??

Räkäklimpeiltä ja bakteereilta ffp2 ja 3 suojaavat. Virukset menevät lävitse kuin kärpäsparvi jalkapallomaalista. Terveisin näiden suojaimien kanssa aikoinaan työskennellyt.

Se virus ei ole mikään kaasu. Se tarvii ihmisen räkää tai sylkeä vektorikseen.

Katos kun tuli ihan matemaattinen termi sinulta.

Olet patologisesti valehteleva idiootti. Ei kukaan syljeskele ympäriinsä ilman mitään maskiakaan, ja kaikki aerosolit, jotka ovat niitä vektorisi suuntaan kulkevia vektoreita menevät paitsi maskin läpi, niin myos sivuitse.

Maski on liputus, että minä olen terveysturvallisuuden välittäjä, ja siksi minua pitää totella. Ja silti kaikki on ollut vallankäyttoa, rahastusta, ja ihmisiltä riistämistä.

Koronajumalat, virologit ovat saaneet jo aivan tarpeeksi. Riittää jo.

Ole hiljaa ja lopeta pelokas itkupotkuraivarisi.  Man up!  Yritä edes olla mies! Tiedän, ettet ymmärrä mitään koska älysi ei riitä ja että pelkäät kuin pienilapsi rokotuspiikkiä.  Säälin sinua, mutta silti valheiden levittely on törkeää, etenkin kun teet sen vain itsekäästi peittäksesi nuo omat shortagesi.   

Lue alla olevat linkit ja sulje suusi.

https://www.thelancet.com/journals/landig/article/PIIS2589-7500(21)0000…

https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.est.1c00235

Maskit ovat erinomaisen hyödyllisiä.  Se on fakta.   Ne kannattaa pitää arsenaalissa.   Muuten voidaan Rämetin ehdotusten mukaan edetä aluekohtaisesti koronatilanne huomioon ottaen.    Eli kuten hän tuossa moneen kertaan toteaa ROKOTETTUJEN osalta.  Siis yteiskuntaa tulee avata jo nyt rokotetuille, ja muille vasta sitten kun rokotekattavuus on tuo 80 (mikä tosin on alakanttiin).

Rämetin ehdots edellyttää rokotepassia, jotta saadaan karsittua rokottamattomat pois noista jutuista jotka vapautetaan rajoituksista eli avataan vain rokotetuille.

Vielä kun saisimme kestävät ja loogiset perustelut sille miksi rokottamattomat tarvitsee karsia pois. En aio pidätellä hengitystä odotellessa.

Vierailija
144/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Prismassa, noin puolella porukasta oli maski, puolella ei. Itsellenikään ei ollut, inhoan noita naamarättejä. Kaksi rokotetta on saatu, kaikki rajoitukset poistuu muutenkin ja työpaikoille on pakko palata. Taudin saa jokainen joka tapauksessa. Tuurista ja elimistöstä kiinni kuinka käy.

Vierailija
145/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut 2 rokotetta, ff- 2 maski käytössä. Pian tulossa influenssakausi, suojaan itseäni ja muita. En halua läpäisyinfektiota, ikää jo 58v. Maski käytössä jopa kerrostalon rapussa.

Näillä maskeilla ei ole mitään vaikutusta jos niin kuvittelet. Sen taudin saa jos on saadakseen. Kuvittele nyt kuinka muka se maski  ei levitä muka tautia. Jos tauti leviää nii se leviää maskeista huolimatta. Maski éi ole mikään tauti suoja niin kuin suurin osa kuvittelee. 

Nyt on kyllä sulla todistetaakka, ettei Ffp2 maskeilla Muka voi suojata??

Räkäklimpeiltä ja bakteereilta ffp2 ja 3 suojaavat. Virukset menevät lävitse kuin kärpäsparvi jalkapallomaalista. Terveisin näiden suojaimien kanssa aikoinaan työskennellyt.

Se virus ei ole mikään kaasu. Se tarvii ihmisen räkää tai sylkeä vektorikseen.

Katos kun tuli ihan matemaattinen termi sinulta.

Olet patologisesti valehteleva idiootti. Ei kukaan syljeskele ympäriinsä ilman mitään maskiakaan, ja kaikki aerosolit, jotka ovat niitä vektorisi suuntaan kulkevia vektoreita menevät paitsi maskin läpi, niin myos sivuitse.

Maski on liputus, että minä olen terveysturvallisuuden välittäjä, ja siksi minua pitää totella. Ja silti kaikki on ollut vallankäyttoa, rahastusta, ja ihmisiltä riistämistä.

Koronajumalat, virologit ovat saaneet jo aivan tarpeeksi. Riittää jo.

Ole hiljaa ja lopeta pelokas itkupotkuraivarisi.  Man up!  Yritä edes olla mies! Tiedän, ettet ymmärrä mitään koska älysi ei riitä ja että pelkäät kuin pienilapsi rokotuspiikkiä.  Säälin sinua, mutta silti valheiden levittely on törkeää, etenkin kun teet sen vain itsekäästi peittäksesi nuo omat shortagesi.   

Lue alla olevat linkit ja sulje suusi.

https://www.thelancet.com/journals/landig/article/PIIS2589-7500(21)0000…

https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.est.1c00235

Maskit ovat erinomaisen hyödyllisiä.  Se on fakta.   Ne kannattaa pitää arsenaalissa.   Muuten voidaan Rämetin ehdotusten mukaan edetä aluekohtaisesti koronatilanne huomioon ottaen.    Eli kuten hän tuossa moneen kertaan toteaa ROKOTETTUJEN osalta.  Siis yteiskuntaa tulee avata jo nyt rokotetuille, ja muille vasta sitten kun rokotekattavuus on tuo 80 (mikä tosin on alakanttiin).

Rämetin ehdots edellyttää rokotepassia, jotta saadaan karsittua rokottamattomat pois noista jutuista jotka vapautetaan rajoituksista eli avataan vain rokotetuille.

Rämet on valehteleva paskiainen, jolta kaikkein viimeksi ostaisin edes taloa. 

En edes kalkkia mökin huussiin.

Rokotepassi ei ole pois Rämetiltä vaan nimenomaan muilta ihmisiltä. "Poistaa" aiheettomat rajoitukset uudella vahtimisella ja rajoituksella, jota itse johtaa.

HEH Eipä mene kusetus lävitse.  Mieltä ja totuutta ei voi murtaa pakoilla.

Voin jopa teeskennellä rakastavani rokotuksia, mutta kun tiedän totuuden, niin kun tilaisuus tulee, niin nämä pakkorokottajat saavat minulta palkkansa. Toivottavasti lapsiltani.

Vierailija
146/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttö on itselleni jo arkea. Ei tulisi mieleenikään lähteä kauppaan / bussiin ilman maskia. Rappukäytävässäkin käytän maskia. Ei tulisi mieleenikään mennä hissiin jonkun vieraan kanssa. Miksi ottaa riski, kun helposti voi välttää viruksen?

Itse otan riskin siksi, että elämänlaatu on ilman maskia niin paljon parempaa. Ja onhan minulla rokotukset, joten todennäköisesti saisin koronaviruksesta lievän, flunssankaltaisen taudin - otan mieluummin riskin tällaiseen flunssatautiin kuin kuljen vuodesta toiseen maski kasvojen peittona. Kyllä se maski oli niin epämukava, ahdistava ja aiheutti iho-ongelmia. Henkisesti myös aloin voida paljon paremmin kun jätin sen pois, ja tajusin silloin maskin aiheuttaman v*tutuksen olleen myös melkoinen. Heti kun lopetin maskien käytön, parani elämänlaatu merkittävästi.

Vuodesta toiseen on pientä liioittelua, vastahan tässä on vuosi takana.

Asenneongelmalta tuo vaikuttaa enemmän kuin miltään muulta. Kyllä jokainen lyhyet kauppareissut sun muut kestää maski kasvoillaan, jos tuntee minkäänlaista vastuuntuntoa. Mutta itsekkäille minä-minä-henkilöille se on tietysti aivan mahdoton ajatus.

Niin, en halua, että elämä on sitä, että joudun jatkuvasti "kestämään maski kasvoilla". Haluan oikeasti elää normaalia elkämää. En halua peittää kasvojani, en varsinkaan hengitysteitä. Enkä näe siihen mitään syytä, kun jokaisella on mahdollisuus itse suojata itsensä ensinnäkin rokotteilla ja halutessaan lisäksi FFP-maskilla. En oikein ymmärrä, miksi halutaan, että kaikki kantavat "vastuuta" muiden terveydestä pitämällä jotain kirurginmaskia, joka on tehottomampikin kuin se FFP-maski.

Vierailija
147/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat rokotteet otettu, en tosiaankaan käytä enää maskia. Ei niistä ole hyötyä. Ne jotka ei ota rokotetta, se on heidän oma ongelmansa, ei minun.

Nää on aina hassunhauskoja nää 'ei niistä ole hyötyä' -argumentit. Sinun omien titkimustesi mukaan?

Ei maskit autuaaksi tee, mutta olisiko kuitenkin pelata varman päälle, mitään suurempaa haittaakaan kun niistä ei ole.

Aika huono peruste rajoituksella, että "ei siitä mitään suurempaa haittaakaan ole". Myös se pieni haitta on kohtuuton, jos ei hyöty ole riittävän iso. Nyt pitäisikin keskustella siitä, kuinka välttämätöntä on se, että on yleinen maskisuositus käytönnössä kaikkialla, vaikka meillä on samaan aikaan rokotuksetkin.  Eikös se niin ollut, että koronarajoitusten täytyy olla välttämättömiä, jotta ne voidaan asettaa voimaan? Onko maskisuositus sellainen? Ja jos, niin millä perusteella?

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin maskisuositus on suositus, ei rajoitus. Kaksi eri asiaa.

Millä perusteella maskisuositus ei ole rajoitus? Kyllähän se rajoittaa normaalia olemista aika paljonkin, monella hengittämistäkin.

Mutta tuollainen termino,ogialla kikkailu tulee vielä olemaan ongelma. Saatte nähdä, että maskisuositus jää päälle, kun muut rajoitukset puretaan, ja tekosyynä käytetään juuri sitä, että "maski ei ole rajoitus" ja väitetään, että Suomi on avautunut ja ollaan palattu normaalielämään - ja sitten kun katsoo, mitä se normaalielämä on, niin se on sitten sitä, että koululaiset istuvat 8 tuntia päivässä koulussa maski naamalla, kaupassa käytetään maskeja ja kyräillään hyllyjen välissä muutamaa harvaa maskitonta, joku miettii lisää maskivelvoitteita eri paikkoihin ja jatkuvasti keskustellaan siitä, pitäisikö pienille lapsillekin laittaa maskit. Mutta elämähän on normaalia, ja maski ei ole rajoitus... just joo.

Vierailija
148/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla. Meillä maskin käyttö lopetettiin joku aika sitten, samoin kuin muut rajoitukset. Samaan aikaan tuli delta ja tapaukset ampaisi järkyttävään nousuun. Maskipakon palauttaminen sai nousun taittumaan. Ei oo eka kerta, kun maskipakon auttoi meidän alueella. Kiva olis päästä siitä jo eroon, mutta minkäs teet. Jossain vaiheessa ei ollut maskipakkoa, sitä vain suositeltiin rokottamattomille, ja eihän kukaan mitään maskia käyttänyt, vaikka puolet porukasta oli rokottamattomia...

Mikä maa? Suomessa maskisuositus taas ei vaikuttanut ollenkaan tartuntamäärien kehitykseen.

Mistä sen tietää onko vaikuttanut vai ei - mitään vertailututkimustahan tästä ei ole tehty? Tilanne olisi voinut olla pahempi, mikäli maskeja ei olisi käytetty lainkaan, mutta sitä me emme voi tietää.

Kyllä se maskien käyttöönotto jotenkin niissä tilantoissa näkyisi. Nyt tartunnat lisääntyivät ihan samaan tahtiin ennenb maskeja ja maskien jälkeen. Jos maskeilla olisi jokin vaikutus, olisi tartuntamäärien pitänyt joko vähentyä tai tasaantua. Nyt ei käynyt mitään tuollaista. 

Eikä tämä argumentointi sellaista voi olla, että toisaalta sanotaan, että maskit tehoavat, mutta sitten sitä ei pysty mitenkään todentamaan, kun sanotaan vaan, että "eihän me voida tietää, millaista olisi ilman maskeja". Niin, entäpä jos olisikin ollut ihan samanlaista? KAIKKI MUUT rajoitukset ovat näkyneet tartuntamäärissä, ja vastaavasti rajoitusten höllennykset - osa on vaikuttanut paljon, osa vähän. Mutta tilastoista pystyy hyvin näkemään, mikä merkitys kullakin rajoituksella on ollut. Maskisuositus on ainoa, jonka käyttöönotto ei näy mitenkään tilastoissa ja tartuntamäärien kehityksessä. Kyllä se vahvasti puhuu sen puolesta, että maskeilla ei ole ollut mitään vaikutusta koronatilanteeseen.

Vierailija
149/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla. Meillä maskin käyttö lopetettiin joku aika sitten, samoin kuin muut rajoitukset. Samaan aikaan tuli delta ja tapaukset ampaisi järkyttävään nousuun. Maskipakon palauttaminen sai nousun taittumaan. Ei oo eka kerta, kun maskipakon auttoi meidän alueella. Kiva olis päästä siitä jo eroon, mutta minkäs teet. Jossain vaiheessa ei ollut maskipakkoa, sitä vain suositeltiin rokottamattomille, ja eihän kukaan mitään maskia käyttänyt, vaikka puolet porukasta oli rokottamattomia...

Mikä maa? Suomessa maskisuositus taas ei vaikuttanut ollenkaan tartuntamäärien kehitykseen.

Mistä sen tietää onko vaikuttanut vai ei - mitään vertailututkimustahan tästä ei ole tehty? Tilanne olisi voinut olla pahempi, mikäli maskeja ei olisi käytetty lainkaan, mutta sitä me emme voi tietää.

Kyllä se maskien käyttöönotto jotenkin niissä tilantoissa näkyisi. Nyt tartunnat lisääntyivät ihan samaan tahtiin ennenb maskeja ja maskien jälkeen. Jos maskeilla olisi jokin vaikutus, olisi tartuntamäärien pitänyt joko vähentyä tai tasaantua. Nyt ei käynyt mitään tuollaista. 

Eikä tämä argumentointi sellaista voi olla, että toisaalta sanotaan, että maskit tehoavat, mutta sitten sitä ei pysty mitenkään todentamaan, kun sanotaan vaan, että "eihän me voida tietää, millaista olisi ilman maskeja". Niin, entäpä jos olisikin ollut ihan samanlaista? KAIKKI MUUT rajoitukset ovat näkyneet tartuntamäärissä, ja vastaavasti rajoitusten höllennykset - osa on vaikuttanut paljon, osa vähän. Mutta tilastoista pystyy hyvin näkemään, mikä merkitys kullakin rajoituksella on ollut. Maskisuositus on ainoa, jonka käyttöönotto ei näy mitenkään tilastoissa ja tartuntamäärien kehityksessä. Kyllä se vahvasti puhuu sen puolesta, että maskeilla ei ole ollut mitään vaikutusta koronatilanteeseen.

Miltei Kaikkein voimakkaimmin maailmassa tartunnat laskivat Britanniassa juuri siitä päivästä alkaen kun siellä poistettiin kaikki rajoitukset maskit mukaan lukien.

Tämä on fakta, Syy tosin saattaisi olla, että ihmiset lakkasivat samalla juoksemasta testeissä. Ei kai se muuten juuri tuohon päivään osu. Kaikki olivat bilettämässä, eikä testeissä.

Miten Tanskassa. Tanskassa lähtevät koronapassit syyskuun 10,

Harvoja järki asioita tämän päivän maailmassa. 

Heh.

Vierailija
150/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 rokotetta saanut, mutta sytostaattihoito jatkuu pitkään, lääkäri arvioi että rokotuksilla ei juurikaan ole tehoa koska immuniteetti nollissa muutenkin. Jos korona toimet lopetetaan, kuollaanko me vaan pois?

Vierailija
151/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän edelleen ffp2- maskia enkä juokse ihmisjoukoissa. Läheiselläni on syöpä.

Aivan sama mitä asiantuntijat kehottavat tekemään tai tuo oikeistoa kannattava lehti.

Tämä. Vakavassa riskiryhmässä olevilla ja heidän läheisillään ei tilanne ole helpottunut yhtään. Virusta yhä enemmän liikkeellä ja kaikki suojaukset puretaan. Samaan aikaan kahden rokotteen teho tippuu koko ajan. Tämä on vain kylmä tosiaaia, jonka kanssa nämä ihmiset joutuvat nyt elämään.

Voivoi. Niin se kuolema pelottaa ihmisiä vaan. Melkein kuin keskiajalla eläisimme jälleen..

Olet tyhmä! Ja täysin tunnekylmä ääliö.  Häpeä!   -   Nauran sitten kun uikutat yrittäessäi hörppiä ilmaa, jota et saa.

Mitä häpeäisin? Tunnen rakkautta kaikkia kohtaan, en ole tunnekylmä. Totean vain, että joka kuolee, niin se kuolee. Pahempia tauteja on maailma nähnyt. Minua ei haittaa kuinka itse aukoi aan täältä tuonpuoleiseen lähden. Sinä näytät pelkäävän. Yritä rohkaista mielesi rakas, ja lopeta taudin pelkääminen :)

Voi vee mitä pazkaa. Onko sinulla vakava sairaus? Tai rakkaalla läheiselläsi? Puolisoni sairastaa syöpää ja virus on iso riski ja todellinen uhka koko perheelle. Tunge lirkuttelusi sanonko minne..,

Vierailija
152/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 rokotetta saanut, mutta sytostaattihoito jatkuu pitkään, lääkäri arvioi että rokotuksilla ei juurikaan ole tehoa koska immuniteetti nollissa muutenkin. Jos korona toimet lopetetaan, kuollaanko me vaan pois?

Tätä minä ihmettelen. Jos muuta en ole oppinut niin sen, että suomalainen yhteiskunta ei suojele. Raha on tärkeintä.

Vierailija
153/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä ihmettelen. Jos muuta en ole oppinut niin sen, että suomalainen yhteiskunta ei suojele. Raha on tärkeintä.

Meistä ei välitetä. Meillä ja meidän läheisillämme ei tunnu olevan mitään arvoa tässä maassa.

Vierailija
154/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, olen 35 ja juuri pääsin uudelleen kouluttautumaan, nyt pelottaa kun yliopisto täynnä porukkaa ja en voi sairastua!

Vierailija
155/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lääkärini on ainakin suositellut minulle vielä FFP2-maskin pitämistä ja madollisimman vähiä ihmiskontakteja vaikeiden vastustuskykyä heikentävien sairauksien vuoksi. Tarvitsen todennäköisesti myös kolmannen rokotteen, sillä ksksi ensimmäistä eivät todennäköisesti antaneet minulle riittävää suojaa. Muut tehköön kuten itse parhaaksi näkevät, itse huolehdin vain omasta terveydestäni.

Kaikki saa kolmannen rokotteen. Ei voi mennä niin, että vain tietyt ryhmät saa kolmannen rokotteen vaikka muualla maailmassa kaikki halukkaat saa kolmannen. Syrjimistä ja epätasa-arvoa.

Vierailija
156/178 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole iso vaiva käyttää kaupassa maskia.

Sen mitä olen katsonut niin 95% käyttää sitä väärin, joten vaikuttaa olevan isokin vaiva.

Helppoa se on esittää muille, että olen tässä kuuliainen kansalainen, ja vetää joku osittain kastunut kangas naamalle. Siinä se mukavasti imee kaikki virukset ja bakteerit, vaikeuttaa omaa hengitystä, ja pois ottaessa laitat vielä kerran ne kaupan pöpöt ihan naamaa vasten. 

Eiköhän ihminen olisi evoluution aikaansaamana kehittänyt itselleen maskin jos siitä mitään hyötyä olisi. Meidän elimistössä on omat puolustusmekanismit, ja yksi niistä on se, että happi kulkee vapaasti. Jos jotain haitallista on ilmassa niin hengityksen mukana se poistuu. Paitsi maski jättää sen pyörimään ja takuulla sairastuttaa.

Vierailija
157/178 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ilmeisesti on tarkoitus. Meitä on paljon, joilla itsellä tai perhepiirissä immuuni taso on olematon, rokotteet eivät tehoa, ja joudumme kohta pois kaikesta, kun maskit, turvavälit jne poistetaan. Kiva tietysti terveille ihmisille, itse olen todella ahdistunut.

Vierailija
158/178 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulussa töissä. Kaupungin kaikissa toimipisteissä on henkilöstöllä toistaiseksi maskipakko. Mielelläni jo tuplarokotettuna naamarista luopuisin. Kulkisi henki tunnilla puhuessa huomattavasti paremmin eikä väsyttäisi työpäivän jälkeen ihan niin paljon.

Minäkin olen koulussa töissä. En ole koko aikana käyttänyt maskia. Kaupunki ei voi mennä ylitse valtion. Jos THL ja hallitus antavat maskisuosituksen, silloin kaupunki ei voi vaatia sitä pakolla. Esimiestä on jurppinut totaalisesti, kun ei ole voinut edes huomauttaa minulle maskittomuudesta. 

Pysyttelen koko ajan vähintään kahden metrin päässä oppilaista. Ikkunat ovat auki välituntisin ja hyvällä säällä myös oppitunneilla. Ilmanvaihto on tapissa. Jos joudun menemään neuvomaan oppilasta ihan viereen, laitan kangasmaskin naamalle siksi hetkeksi.

Kokeilin kyllä silloin ihan alkuaikana koulussa jaettavia kirurginmaskeja, mutta hapettomuus alkoi vaivata jo 10 minuutin päästä, naama lehahti kirkuvan punaiseksi jostain maskissa olevasta kemikaalista ja alkoi jatkuva huuliherpeskierre. Katson paremmaksi olla ilman maskia. Nyt minut on rokotettu kahdesti, joten en todellakaan käytä maskia enää ollenkaan.

Meillä maskinkäyttö on suositus myös oppilaille. Lähes kaikki sitä ovat käyttäneet tunnollisesti, mutta eivät kaikki. Puolet porukasta pitää sitä nenän alla tai leuan alla, yskii ja aivastelee siihen vaihtamatta sen jälkeen maskia taikka vielä hölmömpää, vetää sen pois naaman edestä ja aivastaa hihaan ja sitten vetää taas sen saman maskin naamalle. Samaa maskia otetaan pois ja laitetaan takaisin naamalle, käsiä ei pestä missään välissä. Pelkkää pelleilyä!

Jos maskista kieltäytyy, ohjataan ensimmäisen kerran rehtorin luokse "terveydelliseen keskusteluun", mutta jos siinä jaksaa pysyä lujana, sen jälkeen saa olla täysin vapaasti maskitta. Sillä se on suositus, ei pakko.

Vierailija
159/178 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jaksavat uskoa FFP-maskien tehoon. Kuitenkin on tutkimuksissa todistettu, että harvalla se on naamalla täysin kiinteästi niin, ettei falskaisi mistään kohtaa. Parrakkailla miehillä sekä naisilla FFP-maskit suojaavat huonosti, koska ne maskit on suunniteltu miesten naamojen mukaisesti. Ne siis sopivat lähinnä astronautti-kirurgi-leveäleukamiesten naamaan.

https://yle.fi/uutiset/3-12080096

Mitä tulee näihin sinisiin kirurginmaskeihin, tietysti niitä käytetään terveydenhuollossa ja sairaalassa. Hoitajat desinfioivat käsiään jatkuvasti eikä samaa maskia käytetä kuin pieni hetki. Maskin tarkoitus on, ettei hoitajan hengityksen mukana leviä mahdollisia pöpöjä hoidettavaan potilaaseen. Potilaiden välillä aina vaihtuu maski. Se on ihan erilaista käyttöä kuin tavisten kauppareissukäyttö.

Olisi hyvä ymmärtää, ettei maski suojaa ulkoa sisäänpäin. Se suojaa vain sitä, ettei sinun, maskinkäyttäjän, yskös lennä muiden naamalle. Jos sinä olet terve ja sinut on jopa rokotettu kahdesti, ei ole kertakaikkiaan mitään syytä käyttää maskia. Kaksi rokotusta antaa lähes sataprosenttisen tehon koronan kaikkia tällä hetkellä tunnettuja variantteja vastaan.

Vierailija
160/178 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koulussa töissä. Kaupungin kaikissa toimipisteissä on henkilöstöllä toistaiseksi maskipakko. Mielelläni jo tuplarokotettuna naamarista luopuisin. Kulkisi henki tunnilla puhuessa huomattavasti paremmin eikä väsyttäisi työpäivän jälkeen ihan niin paljon.

Minäkin olen koulussa töissä. En ole koko aikana käyttänyt maskia. Kaupunki ei voi mennä ylitse valtion. Jos THL ja hallitus antavat maskisuosituksen, silloin kaupunki ei voi vaatia sitä pakolla. Esimiestä on jurppinut totaalisesti, kun ei ole voinut edes huomauttaa minulle maskittomuudesta. 

Pysyttelen koko ajan vähintään kahden metrin päässä oppilaista. Ikkunat ovat auki välituntisin ja hyvällä säällä myös oppitunneilla. Ilmanvaihto on tapissa. Jos joudun menemään neuvomaan oppilasta ihan viereen, laitan kangasmaskin naamalle siksi hetkeksi.

Kokeilin kyllä silloin ihan alkuaikana koulussa jaettavia kirurginmaskeja, mutta hapettomuus alkoi vaivata jo 10 minuutin päästä, naama lehahti kirkuvan punaiseksi jostain maskissa olevasta kemikaalista ja alkoi jatkuva huuliherpeskierre. Katson paremmaksi olla ilman maskia. Nyt minut on rokotettu kahdesti, joten en todellakaan käytä maskia enää ollenkaan.

Meillä maskinkäyttö on suositus myös oppilaille. Lähes kaikki sitä ovat käyttäneet tunnollisesti, mutta eivät kaikki. Puolet porukasta pitää sitä nenän alla tai leuan alla, yskii ja aivastelee siihen vaihtamatta sen jälkeen maskia taikka vielä hölmömpää, vetää sen pois naaman edestä ja aivastaa hihaan ja sitten vetää taas sen saman maskin naamalle. Samaa maskia otetaan pois ja laitetaan takaisin naamalle, käsiä ei pestä missään välissä. Pelkkää pelleilyä!

Jos maskista kieltäytyy, ohjataan ensimmäisen kerran rehtorin luokse "terveydelliseen keskusteluun", mutta jos siinä jaksaa pysyä lujana, sen jälkeen saa olla täysin vapaasti maskitta. Sillä se on suositus, ei pakko.

Käyttäisin pikemminkin sanaa painostus suosituksen sijaan, kun oikein rehtorin puhutteluun ohjataan. Tuohan on henkistä väkivaltaa ja tosiaan painostusta, luotetaan siihen, että mitä nuorempi ihminen on, sitä vaikeampi hänen on olla yksin koulun auktoriteettia vastaan. Samaan aikaan saa pelätä, että maskittomuus vaikuttaa arvosanoihin.

Olen huomannut saman oman lapseni koulussa. Vanhempainillassa opettaja sanoi, että koulussa on "vahva maskinkäyttö" - ei siis sanonut "vahva maskisuositus", koska sana suositus viittaisi juuri vapaaehtoisuuteen. Opettaja ilmaisi asian tarkoituksella niin, että maskia käytetään, vaihtoehtoa ei ole. Ja mitä olen lapselta kuullut, niin ei koulussa käytännössä anneta mitään mahdollisuutta kieltäytyä maskista. Jos joku ei pidä maskia välitunnilla, tulee joku opettaja valittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi