Kaupassa maskipakko, venälaiset molottivat suu auki maskitta ja myyjät ei tee mitään
Heittäkää ne maskipakkolaput helvattiin, jos niillä ei ole merkitystä?
Kommentit (22)
Ei se ole maskipakko, pakottaa ei voi!
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole maskipakko, pakottaa ei voi!
Paitsi Finnair?
Jos kaupassa on maskittomia ulkomaalaisia, lähde pois ja äänestä rahapussillasi.
Eräät vähän tummemmalla iholla siunatut miehet molottavat myös usein ilman maskia. Naiset tuntuvat pitävän rättiä myös naamalla aika hyvin.
Minä heitin maskit mäkeen. Jos kauppa vaatii, niin en mene. Yhdestäkään en ole tullut ulosheitetyksi.
Totta se, että slaavit eikä partamamut käyttäneet koskaan maskeja. Enää ei onneksi tarvitse.
Finnairille ilmoitetaan etukäteen,ellei voi käyttää maskia esim. terveyssyyt
Tällöin voit olla ilman maskia, monilla on lääkärin suositus ja se riittää.
Missään kaupassa ei ole maskopakkoa. On se sitten vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupassa on maskittomia ulkomaalaisia, lähde pois ja äänestä rahapussillasi.
Mitä jos siellä on maskittomia suomalaisia tai valkosia ulkkareita joista ei näe onko ne suomalaisia?
Vaikeeks menee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos siellä on maskittomia suomalaisia tai valkosia ulkkareita joista ei näe onko ne suomalaisia?
Korona tulee suomeen ulkomailta?
Luojan kiitos, että itäraja suljettu.
Ärsyttää minuakin riskiryhmäläisenä, jonka on kuitenkin pakko joskus käydä kaupassa, kun siellä on aina joukko venäläisiä tai etelämpää tulleita, jotka molottavat sylki roiskuen. En ymmärrä miksi sinne kauppaan pitää tulla vähintään neljän aikuisen porukalla ja muutama vilkas lapsi lisäksi. Maski on ehkä yhdellä jotensakin oikein, toisella se on leukatukena, kolmannella roikkuu toisesta korvasta ja neljäs on kokonaan ilman. Vähintään yksi puhuu puhelimeensa kovalla äänellä ja lopuilla kovaäänistä juttua piisaa keskenään.
Itse käytän maskia, vaikka olen tuplarokotettu ja käytännössä elän lähes eristyksessä suurimman ajan eli minkäänlaista mahdollisuutta siihen, että minä tartuttaisin tautia ei pitäisi olla. Käytän kuitenkin maskia, koska olen kuuliainen keski-ikäinen nainen ja lisäksi ihan säälistä esim. niitä heiveröisiä mummeleita kohtaan, jotka aidosti tuolla pelkäävät liikkuessaan. Ajattelen, että se on myös kohteliasta asiakaspalvelutyötä tekeviä kohtaan, eiväthän he voi tietää, että minulta ei tautia saa.
Pikkuisen (=paljon) on nyt kuitenkin ruvennut ärsyttämään sellaiset paikat, jossa ovella on lappu tai muuten tiedotetaan, että "edyllytämme maskin käyttöä". Siis tuo sanamuoto korpeaa mua aivan jumalattomasti. Esim. Stokkalla ja Gigantissa edellytetään maskin käyttöä, kun taas K-ryhmän kaupoissa vienosti toivotaan, että käytäthän maskia. Niin olen keskenkasvuinen vielä viiskymppisenäkin, että olen maskitta tai en mene ollenkaan noihin paikkoihin, jossa sitä maskia edellytetään :D
Eikö nyt herranjestas mene aloittajan paksuun kalloon, ettei täällä Suomessa ole mitään maskipakkoa kaupoissa. Se on suositus, ei pakko. Olet saatanan idiootti.
Mä en kylläkään enää käytä, kun iltalehden lööpissäkin tänään paistaa, että tuplarokotetut voivat palata normaaliin elämään.
Vain tyhmä suomalainen on jotain maskeja missään välissä käyttänyt. Maskillahan et siis suojaa itseäsi, vaan solidaarisesti maskilla suojaat muita ja vastavuoroisesti muiden pitäisi suojata maskeillaan sinua --- jota ne muut ei siis tehnyt missään vaiheessa? Miksi siis sinä olit tyhmä solidaarinen suomalainen?
Miksi sinua kiinnosti kun isoa osaa muuta ryhmää ei kiinnostanut. Se ei vain auttanut yhtään mitään.
Myyjät ei tehneet mitään. Eivät myyneet mitään? Seisoskelivat vain? Miksi menit semmoiseen kauppaan, höpsö.
Joo toi on kyllä kumma, että suositukset ja muut eivät näytä etelä- ja itänaapureita koskevan.