miten saan vaimon menemään taaas salille?
kysyn teiltä neuvoa, arvon naiset. vaimoni siis aloitti viimen talvena ruokaremontin & liittyi kuntosalin jäseneksi. hoikistui, sai seksikkäät pienet muskelit. olin innoissani uudesta vartalosta! nyt on kuitenkin alkanut taas löhötä sohvalla, salilla kävi varmaan viimeeksi kuukausi sitten. maha pömpöttää, vaatteet kiristävät, naama kukkii. kun kysyn, milloin menee taas salile vastaa " joku pv". on sanonut suoraan, ettei enää huvita! kaikki liikkuminen tuntuu jääneen & ruokailu olevan retuperällä..eilenkin veti kaksi lautasellista spagettia ja sitten istui loppuillan säkkituolissa suklaalevyn kanssa. kun ehdotin, että mennään koko perhe kävelylle valitti että " siel sataa".
meillä on kaksi lasta, mutta kuntosalilla on lapsiparkki ja toki minäkin vahdin pikkuisia..
Kommentit (43)
Voi kun olisit mun mies... No kuitenkin. Voiko vaimolla olla liikaa kotihommia? Rasittunut? Kipeäksi tulossa? Monelle naielle tämä pimeys ja syksy saa tuollaisen kotikissa-vaihteen päälle, jospa se siitä.
Itse menisin riemusta kiljuen vaikka joka päivä salille tai juoksemaan, kotona jumissa, kolme pientä lasta pallona jalassa ja miehellä ympäripyöreitä työpäiviä. Ei ole täällä lapsiparkillisia saleja.
ala itse käydä salilla ja hehkuta, miten hyvä olo siitä tulee ja kuinka kuntosi kasvaa ja peilaile lihaksiasi. vaimo voi tulla kateelliseksi.
jos sanot suoraan, että mene salille, oot lihava, ei se varmana mene. pitää keksiä joku kiertokeino.
tosi hotti kunto-ohjaajakin toimii.
Kuulostaa vähän siltä, että vaimosi on masentunut. Juttele arvostavasti ja hellästi, kysy miltä tuntuu, miten menee, kerro, että tykkäät, ja kannusta huolehtimaan itsestään kehumalla kaikkea sen suuntaista.
Minäkin lähtisin positiivisen kannustuksen ja hienovaraisen vihjailun linjalle tyyliin "tykkäsin muuten sulla tosi paljon siitä punaisesta mekosta, jota pidit silloin keväällä, miksi et muuten enää käytä sitä". Jos vaimo on tursunnut mekosta yli, hän ehkä havahtuu itsekin huomaamaan asian. Asian suoraan töksäyttäminen vain saa hänet ahdistumaan ja mättämään lohtusuklaata suuhunsa.
Vaimo kärsii sinun rupsahtaneesta ulkonäöstäsi, joten hän yrittää tähdätä samaan tulokseen.
Palkkaa vaimollesi komea personal trainer.
Tosin seuraaavaksi voit joutua etsimään uuden puolison, kun vaimo karkaa upean miehen matkaan.
Mun mies sanoo suoraan, mutta nätisti. Yks päivä sano et hei kulta treenattasko yhessä sun käsiä? :) ja ei mitenkään vittuiluna siis.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:04"]
Mun mies sanoo suoraan, mutta nätisti. Yks päivä sano et hei kulta treenattasko yhessä sun käsiä? :) ja ei mitenkään vittuiluna siis.
[/quote]
Ton minäkin voisin sulattaa. Kunhan mies kestää sen, jos ei tule toivottuja tuloksia ja/tai iloitsee yhdessä kanssani saavutuksista. Vanhemmiten ei ihoa, lihasta ja rasvaa muokatakaan enää kuten parikymppisenä.
Valitettavasti en osaa oikein hyviä vinkkejä tarjota, mutta vilpitön hatunnosto ap:lle. Ihana, että välitetään omasta puolisosta ja rohkaistaan pysyvään elämäntapamuutokseen. Jos diabeteskin jo kolkuttelee nurkan takana niin toivon, että puolisosi löytää uudelleen kipinän liikkua ja syödä terveellisesti. Kaikkea hyvää teille!
Vaimosi kuullostaa väsyneeltä. Teen itse henkisesti raskasta työtä, enkä itsekään jaksa pahemmin kuntoilla hyötyliikunnan lisäksi. En vain yksinkertaisesti ole koskaan nauttinut liikunnasta. Tosin pidän syömiset kurissa, koska tiedän, etten voi näin vähällä liikunalla juuri mitään spagettia ja suklaata kauheasti vedellä, ellen halua liikakiloja. Voisitko yrittää auttaa vaimoasi enemmän esim. kotitöissä ja lasten hoitamisessa, jotta jaksaisi paremmin liikkua ja miettiä syömisiään. Voisitko vaikka kokata vaimolle terveellistä syötävää, jota syötte sitten yhdessä? Ei todellakaan niin, että vaimo on maitorahkakuurilla ja sinä vedät spagettia ja kaljaa. Tuo jonkun ehdottama kivan harrastuksen hankkiminen voi auttaa. Kaikki eivät tykkää käydä salilla. Painostaminen ei todellakaan auta yhtään ja mielestäni keskityt nyt vähän liikaa vain vaimosi ulkonäköön, kun luulisi terveyden olevan tärkeintä.
Et sää voi vaatia jos et itsekään käy salilla!
Ottaisin sun naisen mielellään jos sää et häntä arvosta. ;) T: Pitkään ollut naisetta
Menkää yhdessä! Me käymme miehen kanssa salilla 6 krt viikossa, ja meillä on poika 7v ja tyttö 3kk. Isompi on lapsiparkissa ja pienempi kaukalossa miehen hoidettavana samalla kun ohjaa minua treenissä. Mies käy vielä illalla tekemässä oman treenin.
Yhteinen tekeminen ja tavoitteet tuovat lähemmäs toisiaan! Ja tietenkin kehuminen ja edellisen ehdottama mekkojuttu varmasti toimii. Kyllä molempien pitää pitää huolta itsestään, terveydestään ja ulkonäöstään! Välillä jos itsestä tuntuu, ettei jaksa lähteä, niin toinen tsemppaa! Kyse on kuitenkin vain pienestä osasta päivää ja itse ainakin saan liikunnasta enemmän energiaa kun suklaalevystä..
Ostat sille jäsenyyden lahjana ja muutaman PT-käynnin valmiiksi.
Käytte ainakin aluksi yhdessä salilla, järjestä mummi, sisarus tai joku tuttu lastenhoitajaksi.
Sitten kehut naistasi treenin jälkeen, miten ihanalta se näyttää hiukan hikisenä ja että sua kuumottaa tuollainen treeninjälkeinen nainen.
J