Mitä kaikkia tukia työtön saa ja kuinka paljon? Paljonko saisin tukia jos jäisin työttömäksi nyt? Asun pk-seudulla, palkka 1570e/kk brutto, vuokra 770e
Säästöjä minulle ei ole, ja asun yksin.
Mietin pois töistä jääntiä jos siitä saa lähelle saman verran rahaa kuin työstäni, joka on hyvin terveyttä kuluttavaa, raskasta ja epähygienistä
Kommentit (36)
Aina voi käydä niin ettet saa mitään tukia. Monesti kun ne asiat eivät mene niin kuin kaavioissa sanotaan..pääkaupunkiseudulla on aika paljon asunnottomia jotka elävät ulkona/asuntoloissa(eikä viina syynä) että ei välttämättä kannata riskeerata sitä kämppääkään..
Totta kai meitä elämäntapa työttömiä ja chillailijoita pahek sutaan, mutta ei ole sittenkään vaikea yhtälö miettiä kiroilisinko joka arkiaamu kun taas pitäisi lähteä painamaan huonopalkkaista duunia jota inhoan... saadakseni vähän lisää rahaa jolla ostaisin kaupasta taas lisää turhaa roinaa (jota on nurkat täynnä jo valmiiksi), versus vapaus ja leppoisampi elämä. Tervetuloa ap:lle meidän työttömien kööriin.
Systeemi on rikki ja itsekin olen tavallaan, mut ei voi mitään. Ei se ole sun vika että maa ja maailma makaa tälleen. Ei mua ole ikinä kiinnostanut loputon kulutushysteria, asunnot, autot ym. mihin tavalliset pulliaiset syytää rahojaan. Tulen toimeen vähemmälläkin.
Miettisin sitä käteen jäävää osuutta, en tukien kokonaismäärää. Jos vuokra ja muut menoiksi hyväksyttävät menot on rajojen sisällä jää käteen 500 euron toimeentulotuen perusosa. Siitäkin varmaan monella ainakin puhelinlasku ja kulkemisen kuluja maksettavana.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi käydä niin ettet saa mitään tukia. Monesti kun ne asiat eivät mene niin kuin kaavioissa sanotaan..pääkaupunkiseudulla on aika paljon asunnottomia jotka elävät ulkona/asuntoloissa(eikä viina syynä) että ei välttämättä kannata riskeerata sitä kämppääkään..
Fakta kirvoittaa alapeukuttajan perschkarvoja? Kaikkea sitä..että tieten tahtoen pitäisi toisia yllyttää tekemään erittäin riskaabeleja päätöksiä. Ilman kämppää onkin oikein herkkua elämää.
Oletko selvittänyt voisitko saada asumistukea jo nyt? Perusteena pieni palkka. Kyllähän työssäkäyvätkin saa tukia, moni vaan ei ymmärrä niitä hakea.
No jotain 200-300€ jää monella ruokaan kk kun kulut maksaa. Kuka saa sähkön kelasta kun kela ei ole mikään Sossu . ???
Työmarkkinatuki on 540euroa ja asumistuki 400 euroa.
Jos on asumismenot enemmän kuin 400euroa, voi anoa erotuksen kelasta. Myös esim asunnonlyhennykset voi saada kelasta. Jos on ulkomailta tullut saa 700euroa lisää päälle ja muuta kuten huonekalut ja bensat.
No jotain 200-300€ jää monella ruokaan kk kun kulut maksaa. Kuka saa sähkön kelasta kun kela ei ole mikään Sossu . ???
Kävin laittamassa aloittajan tiedon Kelan asumistukilaskuriin. Jos hänen asuinkunta on Helsinki, vuokran päälle tulee vesi- ja sähkölaskut, niin hän saisi asumistukea 126 euroa kuukaudessa. Onko hän hakenut sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan tukia yht. 1200e/kk. Näistä maksan vuokran, 700e/kk. Sähkölaskun maksaa Kela, koska saan tt-tukea. Asun yksin Helsingissä.
Jatkan vielä kun aloin tarkistamaan tarkkojen lukujen kanssa. Eli työmarkkinatuki 540e, asumistuki 416e ja tt-tuki 222e. Eli yhteensä 1178e tuet yhteensä. Siitä miinus vuokra 714e, mulle jää 464e/kk.
Vi...... säälittävää elämää. Mulla menee pelkästään ruokiin noin 700€ kuussa.
Jos irtisanoudut, niin vähintään 3kk karenssia tulee. 🙂
Hienoa, että saan osallistua yli 50% veroprosentilla. Jatkakaa, tuskin maltan odottaa kun se on 60. Ehkä jo ensi vuonna.
Anteeksi, itsehillintäni petti.
Mä saan ansiosidonnaista nettona 900e. Kohta tipun Kelan rahoille, sitten jotain reilu 600e lapsikorotusten kanssa.
Asumistukea tai toimeentulotukea en saa.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 540euroa ja asumistuki 400 euroa.
Jos on asumismenot enemmän kuin 400euroa, voi anoa erotuksen kelasta. Myös esim asunnonlyhennykset voi saada kelasta. Jos on ulkomailta tullut saa 700euroa lisää päälle ja muuta kuten huonekalut ja bensat.
Asumistuessa asuntolaina ei ole lasku, mutta yhtiölaina hyväksytään, toimeentulotuessa yhtiölaina ei ole lasku eikä asuntolaina.
Olen työttömänä nyt 4 vuoden aikana ollut 2 kertaa palkkatukityössä ja kerran työkokeilussa eli kannattaa varautua, että kotona ei saa olla.
Loppuelämä meneekin sitten tukea anoessa, kerjätessä ja pummatessa köyhyydessä. Oletko varma, että näin haluat elää,?
Sekä tietoa ja taitoa. Ihan mihin tahansa ei voi pistää kasvimaata jos satoa mielii.