Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pika! Millä lapsen (11v) ummetus pois?

Vierailija
04.09.2021 |

Mieluiten kotikonstein. Mies lähti käymään apteekissa, mutta menee noin tunti että on takaisin. Lapsen maha on todella kipeä. Sanoo että on hirveä kakkahätä, mutta mitään ei tule. Ei halua syödä mitään eikä liikkua. Vettä olen juottanut. Kävi kuumassa suihkussakin suihkuttamassa mahaa että kipu hieman hellittäisi. Tuleeko mieleen enää mitään kotikonstia jota voitaisiin kokeilla ennen kun saadaan lääkettä. Liikkua poika ei pysty, mutta melkein kaikkea muuta voidaan kokeilla. Pakko saada tuo kakka ulos.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi nyt saitte apua ja syyn, pikaista paranemista potilaalle!

En olis edes ehdottanut sitä cokista jos oisin älynny kysyä pystyykö kävelemään suorassa vai onko ihan kaksinkerroin :(

Mulla vaan oli suolitukos ja siihen oli viikon verran jo juotu 6pss/pv pecorionii ja koitettu vaikka mitä temppuja, sit mies luki että ulkomailla tukokset koitetaan avata ensin colalla ja sit vasta otetaan rajummat käsittelyt. Mun magneetissa näky tukos, lähettivät kotiin vaikka hirveät kivut jo toista viikkoa. Jälkeenpäin luin että niin ei sais tehdä vaan se tukos avataan siellä ettei koko suoli repeä vatsaan. Se olis ollut kohtalokasta.

Kannattaa lukea ihan mielenkiinnosta akuutti vatsa ja miten se diagnosoidaan, osaa sitten jo itsekin toimia heti.

Mulla kiellettiin siementen ja marjojen syönti koska ne pikku kivet ja kuoret jää jumiin taskuihin ja tulehtuu.

Vierailija
42/46 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma että saitte apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙏💗

Vierailija
44/46 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta luumuja/luumusosetta

Vierailija
45/46 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettehan varmoja ettei ole esim. umppari? Lapsi luulee kipua kakkahädäksi?

Ei tullut mieleenkään... Voi hitto, kaveri on niin kipeä että mun on ehkä pakko soittaa päivystykseen. Ap

Ja hyvä kun soitin. Sanoivat, että tulla käyttämään poika päivystyksessä. Odoteltiin pojan kanssa, että mies tuli turhalta apteekkireissultaan kotiin ja lähdettiin heti päivystykseen. Mies kantoi pojan autoon, kun poika oli niin kipeä, ettei voinut itse kävellä. Asutaan tällaisen hiekkatien päässä ja kaikki tiessä olevat töyssyt teki pojasta pahaa (ja voitte kuvitella, että niitä riittää). Poika oksensi syliinsä. Soitin uudestaan, että on oksentanut ja todella kipeä. Päästiin kiireellisenä jonon ohi itkevän ja oksentavan lapsen kanssa ja umpilisäkkeentulehdus todettiin. Hirveä iltapäivä takana. En olisi aamupäivällä uskonut mitä tapahtuu. Luulin tosissani, että pojalla on vain paha ummetus.. Onneksi kysyin täältä, en olisi itse tuossa vaiheessa vielä epäillyt mitään. Usein olen ajatellut, että tämä on ihan pellepalsta, mutta ilman tätä palstaa ei oltais lähdetty tuossa vaiheessa lääkäriin. Kiitos sinulle, joka nostit tämän mahdollisuuden esiin ❤️ poika saa nyt hyvää hoitoa. Ap

Lasten oireita on välillä hankala arvioida, yleensä siinä vaiheessa kun nousee kova kuume jokainen viimeistään vie lapsen lääkäriin.

Vierailija
46/46 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Hyvä, että syy löytyi lääkäriss ja saitte apua!