Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteisöpedagogi pääsykoe help!!

Vierailija
11.10.2014 |

hei pääsykokeissa olleet millaiset ne ovat ja mitä tulee osata?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
22/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou mai gaad. Siihen sitten ajattelit käyttää sen yhden ainoan mahdollisuutesi saada korkeakoulutus? Kolmen vuoden päästä sitten itket täällä kun ei tullutkaan töitä tai palkka on huono. Peru pääsykoe vielä kun voit. Jos pääset sinne, pääset kyllä johonkin mistä saisi töitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pääsykokeissa kysytään yleensä

Vierailija
24/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:03"]

Ou mai gaad. Siihen sitten ajattelit käyttää sen yhden ainoan mahdollisuutesi saada korkeakoulutus? Kolmen vuoden päästä sitten itket täällä kun ei tullutkaan töitä tai palkka on huono. Peru pääsykoe vielä kun voit. Jos pääset sinne, pääset kyllä johonkin mistä saisi töitä...

[/quote]

Kyllä tässäkin ilkeilyssä on valitettavasti totuuden siemen. Mutta se voi olla pääsykokeen kannalta ihan positiivinen juttu jos työkeskeiset ihmiset menee muualle. Mitä harvempi haluaa sinne, sitä helpompi sinun on päästä sisään! Tsemppiä!

Vierailija
25/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
26/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään muita menossa nyt 2.6. mikkeliin pääsykokeisiin ??? :)

Vierailija
27/42 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:34"]

Eikö muka ole enää yksilöhaastattelua? kun kirjeessä mainittu ryhmähaastattelu..

onko kielikoetta

[/quote]

minne olet menossa

Vierailija
28/42 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demissä kattavia vastauksia samasta aiheesta

Vierailija
29/42 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Kertokaa! :))

Vierailija
30/42 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humakissa saa opintopisteitä jos menee laulamaan turvapaikan hakijalle joka odottaa käännytystä

Vierailija
31/42 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!

Vierailija
32/42 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

apauua

Vierailija
33/42 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

En nyt tarkemmin jaksanut lueskella mitä muut tänne ovat kirjoitelleet. Itse opiskelen yp:ksi humakissa. Pääsykokeissa oli tosiaan aineistotehtävä, essee ja lyhyt englannin- sekä ruotsinkielen osuus. Näihin ei voi oikein valmistua millään kuin hankkimalla pohjatietoa josta voi olla hyötyä. Ennakkomateriaalia kuin ei ole. Opiskelu on yllättävän haastavaa, ensimmäinen viikko meni pelleillessä ja ryhmäytyessä, mutta sitten todelliset opinnot alkoivat. Jatkuvia esseitä, ryhmätöitä, tapahtumiin osallistumista ja niiden järjestämistä. Ensimmäinen työharjoittelu iskettiin 3- viikkoa koulun alkamisesta. Ja hyvä näin, opiskelijat saavat itse suuren vastuun opintojensa etenemisestä. Opintomalli muuttui vuosi sitten ja nämä "siellä vain leikitään ja lauletaan" kommentit eivät tosiaan pidä paikkaansa, kyllä saat laulaa jos siltä tuntuu, mutta älä häiritse tuntia ;) Töitä riittää jo opiskeluvaiheessa, työllisyys n. 94% alalle valmistuneista. Vakituista työtä ei ehkä heti ensimmäisiin vuosiin saa, mutta töitä kuitenkin. Palkka alkaen ihan tessien yms mukaan(jokainen voi itse tarkistaa) n. 2100e ja parhaillaan reilu 3000e. Jos jaksaa valmistumisen jälkeen vetää 1,5v jatko-opinnot työn ohella niin tuntuva korotus siitäkin tulee. Sitten asiaan, mihin tästä työllistyy? Tällä hetkellä 138 eri työnimikettä. Järjestöille, kunnille, yksityisille jne. Turvakoteihin, lastenkoteihin, lastensuojeluun tai melkeinpä "minne huvittaa." Jos tiedetään mitä on sosionomit, no sosionomien uhka on yp:t koska heillä on sama koulutus, mutta yp:llä laajempi ja näin ollen yp:t ovat vieneet nykyään paljon sosionomien töitä. Kuitenkin yp ja sosionomi yhdessä työmaalla on huhujen mukaan paras mahdollinen kombinaatio!

Ei muuta kuin avoimin mielin pääsykokeisiin kokeilemaan miltä tuntuu, ehdottomasti suosittelen :)

Vierailija
34/42 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/42 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/42 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Olen hakemassa Jyväskylään yhteisöpedagogiksi tänä keväänä (2016). Olisko kellään mitään hyviä vinkkejä pääsykoetta varten? :)

Vierailija
37/42 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsulivei kirjoitti:

Moikka! Olen hakemassa Jyväskylään yhteisöpedagogiksi tänä keväänä (2016). Olisko kellään mitään hyviä vinkkejä pääsykoetta varten? :)

Olen toisen vuoden yp-opiskelija. En halua antaa muille vinkkejä pääsykokeista, enhän halua lisää kilpailijoita alalleni ;)

Vierailija
38/42 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa millaiset pääsykokeet ovat Mikkelin ammattikorkeassa? Ovatko vaikeita? Onko matematiikan osiota?

Vierailija
39/42 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä Oon kans tulos ny syksyl mikkeliin kokeisiin.

Vierailija
40/42 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan keksitte _mitään_ muuta opintopolkua, niin suosittelen. Näillä papereilla voi pyyhkiä p#rseensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi