Onko ok myydä ystävältä saatuja tavaroita?
Mitä ajattelisit, jos olisit antanut ystävällesi kalliita merkkivaatteita, vauvanvaatteita, kodintavaroita ja kosmetiikkaa ilmaiseksi ja viikko tavaroiden luovutuksen jälkeen löytäisit sattumalta hänen kirpputoripöytänsä, jolla hän myy antamiasi tavaroita hyvään hintaan? Olisiko ok vai loukkaantuisitko? Perustele.
Kommentit (9)
Jos ystävä olisi pyytänyt tavaroita, loukkaantuisin. Jos olen omasta aloitteestani antanut itselleni ylimääräisiä tavaroita, en välttämättä loukkaantuisi.
Tuossa tapauksessa olisi entinen ystävä!
Jopa petokseksi luokittelisin..
Ihan ok! Voisit vaan vihjaista, että antaa lahjaks kamaa jolla on hyvä jälleenmyyntiarvo, thats it!
Voithan ostaa ne takaisin, jos siellä oli jotain supertärkeää?
On tuo noloa. Eri asia jos tavarat, esim. lastenvaatteet olisi ensin ollut käytössä ja sitten pieneksi jääneenä olisi laitettu kirpparille myyntiin. Mutta itse loukkaantuisin, jos antamani tavarat olisi jo viikon päästä myynnissä.
Jos itse laittaisin kaverilta saatua tavaraa myyntiin, niin ehkä ilmoittaisin kaverille ensin. Jotenkin tuntuis kohteliaalta.
No vain hullu menee vielä kertomaan, että on myymässä "ystävänsä" lahjan;)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:45"]
Jos ystävä olisi pyytänyt tavaroita, loukkaantuisin. Jos olen omasta aloitteestani antanut itselleni ylimääräisiä tavaroita, en välttämättä loukkaantuisi.
[/quote]Mutta onko ystävä antanut ymmärtää ilahtuneensa siitä että HÄN saa omaan käyttöönsä ne vai mahdollisuudesta ansaita rahaa niillä? Vaikka kuinka tavara vaihtaa omistajaa ja entisen omistajan oikeudet päättyvät niin loukkaantuisin jos noin nopeasti olisi myymässä niitä.
Kun tavarat vaihtavat omistajaa, entiselle omistajalle ei kuulu, vaikka uusi omistaja polttaisi ne kaikki.