Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ympärileikaus usassa.

ertyloplop
04.09.2021 |

Itseni on ympärileikattu kun olen syntyisin usasta ja nyt suomessa asuneena moni ihmetellyt miksi tehty. Täällä aika harvoin vissiin tehdään niitä. Uimahalissa saa ihmetteleviä katseita joskus onko ympärileikkaus niin poikkeavaa suomalaisessa kulttuurissa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan suomessa sit ympärileikattuja paljoa, Siis kelle tehtynä.

Vierailija
22/32 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä leikattu vauvana liian kireä esari pois. Olen kyllä itse ollut erittäin tyytyväinen vaikka ei tietysti kokemusta nahallisuudesta olekaan. Erilaisuuskaan ei ole haitannut. 

Naisilta saanut kehuja sen ulkonäöstä ja olen myös saanut ymmärtää suuseksin antamisen olleen monelle jotenkin miellyttävämpää. Tiedä sitten. Ehkä siinä tietty logiikka voi olla.

Herkkyyttä en tietenkään osaa vertailla. Joskus saa polkea aamuun ja joskus riittää kevyt kosketus. Aika normaalia mielestäni. 

Olen siis suomalainen ja kohtalotovereita kohdannut vain kourallisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Suomessa paljon ympärileikattuja. Erottuu varmasti erilaisena. Yllättävän paljon kiinnostaa ja vahvoja mielipiteitäkin tuntuu olevan puolesta ja vastaan....

Vierailija
24/32 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

weedty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kovin harvinainen ole. Oma eka poikakaveri oli leikattu, ja kivaa oli silloin 16 veenä harjoitella.

Oliko ihan suomi ukkeli

Oli aivan syntyperäinen. Ja seksi oli hyvää. Ja jos ymmärsin ja tajusin oikein, suojaa myö taudeilta hiukan, Lisää myös kestävyyttä.

Miettikkää ennemmin tätä kamalaa naisten silpomista!! Ettekö tajua edes mikä ero noilla! Nainenhan ei koskaan tule saamaan seksistä muuta kuin tuskaa ja kipua, ja voi kuolla synnytykseen. Järkyttävää..miettikkääs vähän mikä oikeesti on aihe surkutteluun.

Joo ja miettikää vähän niitä nälkään kuolevia lapsia! Mitä väliä jos ei naisilla seksi suju ja sattuu? Mietippäs vähän mikä oikeesti on aihe surkutteluun!

Vai menikö se kuitenkaan ihan näin? Tampio.

Vierailija
25/32 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympärileikkauksesta ei ole miehelle mitään haittaa. 53 vuotta menty ja edelleen.

Miten voisit tietää, jos sut on lapsena leikattu? Et mitenkään.

Vierailija
26/32 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympärileikkauksesta ei ole miehelle mitään haittaa. 53 vuotta menty ja edelleen.

Jos  seksielämä on hyvää...niin kuinka kukaan voi sanoa etttä huonoa on? Itsellä oli suhde mieheen ja ihan hyvää oli seksi sekä mulle että miehelle.

Naisellehan AIVAN eri juttu. Kauhua kenties kuolemakin, monelle.

Vierailija
27/32 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos  seksielämä on hyvää...niin kuinka kukaan voi sanoa etttä huonoa on? Itsellä oli suhde mieheen ja ihan hyvää oli seksi sekä mulle että miehelle.

Naisellehan AIVAN eri juttu. Kauhua kenties kuolemakin, monelle.

Mutta vauvana ympärileikattu mies ei voi tietää onko hänen tuntonsa vastaava kuin leikkaamattomalla.

Naisten ympärileikkaus on tuomittava asia, mutta ei liity tähän ketjuun mitenkään. Se että joku asia on todella väärin ei takoita sitä että piemmistä vääryyksistä ei saisi puhua. Kuten joku yllä nälänhätään sarkastisesti viittasi.

Vierailija
28/32 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tämän päivän tietoa. En tunne aivan kaikkia suomalsisia tai usalaisia

Vierailija
29/32 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muka nähneet suomalaisia jotka olleet ympärileikattuja? Eikös tuo ollut 70 luvulla hyvinkin yleistä suomi ukoillekkin jostain olen kuullut näin. Eli nyt 50-60 ympärileikattuja on paljonkin jos pitänee paikkansa tuo.

Vierailija
30/32 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se se silloin yleistä hommaa 70-80 luvuilla jos vertaa nyky meininkiin.

Vierailija
31/32 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa tämän haitallisen tavan taustalla on Mr Kellog, joka kampanjoi itsetyydytystä vastaan, mainosti ympärileikkausta runkkauksen hankaloittamiseksi ja perusti maissihiutaleet himojen hillitsemiseksi.

Vierailija
32/32 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset