Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeät postimaksut meillä!

Vierailija
04.09.2021 |

Jostakin kortin lähettämisestä 1.85 €! Pienetkin postipaketit (esim. Huutonetti-kamaa) kustantavat 5.90 €.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ole lähettänyt postia lainkaan ehkä 5 vuoteen.

Vierailija
2/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ruotsissa valtio tukee Postin toimintaa, mutta eihän meillä niin tehdä. Afganistaniin ym. riittää kyllä rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi käytetyn tavaran ostaminen jäänyt välistä kun postikulut ovat huomattavasti suuremmat kuin paketin sisältö, tukekaamme kiertotaloutta.

Vierailija
4/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ruotsissa valtio tukee Postin toimintaa, mutta eihän meillä niin tehdä. Afganistaniin ym. riittää kyllä rahaa.

Postin johtajien bonukset lienee sidottu Postin tulokseen joka vain kannustaa alentamaan palkkoja samalla kun hintoja nostetaan, mikäs siinä bisnesmielessä mutta jos kyse on valtion toimijasta niin jossain olisi hyvä mennä raja. Sama ilmiö VR:ssä, älyttömät hinnat ja asiakaspalvelijat korvataan lipunmyynti automaateilla, kiva vanhuksille tai niille joilla olisi jotain kysyttävää.

Vierailija
5/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ennakoin tämän kaiken jo vuoteen 2013 mennessä: ostin yli 1 000 kpl Iki-merkkejä. Hinta oli silloin kakkosluokassa muistaakseni 0.75 €. Niitä nyt sitten käyttelen postitellessani yhtä sun toista.

Vierailija
6/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje- ja korttitaksat tuplaantuneet reiluti alle 10 vuodessa.

Vierailija
7/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin toimitusjohtajan palkka on 37 500/kk. Siihen saa aika monta postimerkkiä ihmiset ostaa ennenkuin se on maksettu...

Vierailija
8/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ennakoin tämän kaiken jo vuoteen 2013 mennessä: ostin yli 1 000 kpl Iki-merkkejä. Hinta oli silloin kakkosluokassa muistaakseni 0.75 €. Niitä nyt sitten käyttelen postitellessani yhtä sun toista.

Harmi, etteivät merkit enää kelpaa postipakettien lähettämiseen, mutta vissiin joihinkin maksikirjeisiin, jos niitäkään enää on. Kirjeitä ja kortteja tulee läheteltyä mulla tosi vähän enää. 

Vierailija
9/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki postimaksut ovat korkeat, mutta senkin vielä kestäisi jos toimitukset kuitenkin menisivät perille. Pakko laittaa pikakirjeenä kaikki työkirjeet, koska muuten perillemeno on melko sattumanvaraista.

Vierailija
10/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin toimitusjohtajan palkka on 37 500/kk. Siihen saa aika monta postimerkkiä ihmiset ostaa ennenkuin se on maksettu...

Mitä, mitä?! Eikös sen liksan pitänyt laskea?

Vierailija
11/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, etteivät merkit enää kelpaa postipakettien lähettämiseen, mutta vissiin joihinkin maksikirjeisiin, jos niitäkään enää on. Kirjeitä ja kortteja tulee läheteltyä mulla tosi vähän enää. 

Ai, ei vai? Koskas tämä on muuttunut?

Vierailija
12/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, ei vai? Koskas tämä on muuttunut?

2019 aikana. 

Vierailija
13/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rn enää lähetä joilukorttejakaan, kun hinta on niin suolainen.

Vierailija
14/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on se alennettu palkka.

Vierailija
15/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin tämän vuoden alussa ja viime vuonna 4000 ikimerkkiä hinnoilla 80-95cent/kpl

Vierailija
16/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on se alennettu palkka.

Mikä oli ex-liksa?

Vierailija
17/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin tämän vuoden alussa ja viime vuonna 4000 ikimerkkiä hinnoilla 80-95cent/kpl

Kirpputoreiltako?

Vierailija
18/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputoreiltako?

Joo

Ostin todella suuria määriä kerrallaan

Vierailija
19/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein taannoin töitä eräässä firmassa, johon tuli aina läjäpäin postia. Merkkejä ei koskaan leimattu, Posti ilmeisesti säästi aikaa siinä. Kun duunit loppuivat, niin eräs työntekijä yllätti - hän oli säästänyt ison läjän kuoria, joiden merkeissä ei ollut leimaa.

Siinä sitten pieniä päättäjäisbileitä firman tiloissa viettäessämme (vähän sipsiä, karkkia, limsaa) käytiin läpi kaikki nämä kuoret, joista piisasi kelpo lailla ikimerkkejä kaikille. Lähes vuosikymmenen ajan ei tarvinnut maksaa postimaksuja penninkään vertaa. 

Merkkien loputtua olin jo niin tottunut säästämään postimerkeissä, että hyvin harvoin tulee käytettyä Postin palveluita tänä päivänä.

Vierailija
20/33 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on postituoreita merkkejä sieltä 90-luvulta saakka tallessa, kun ensimmäiset 1.lk merkit painettiin. Eivät maksaneet euroakaan kappale silloin. Niitä on satoja kappaleita. Nyt niillä lyö rahoiksi aika mukavasti. Sais vielä enemmänkin jos odottelisi mutta kun en ole varma siitä jatketaanko postimerkkien käyttöä vielä kuinka monta vuotta, niin parasta vaihtaa ne rahaksi nyt. Jatkossa varmaan jäävät pois ja käyttöön tulee valmiiksi maksetut kuoret tai  postimaksutarrat. Kymmenessä vuodessa merkkien julkaisumäärät on pudonneet paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän