Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin lausunto

Vierailija
10.10.2014 |

Sain tänään postissa työkkäriltä kirjeen:

"Hakija on 17- vuotias ammatillista koulutusta vailla oleva henkilö. Hakijalla ei ole oikeutta työmarkkinatukeen xx.xx.xxxx. alkaen"

Perusteluina lukee "Työhaku voimaan, odotusaika." (huom. kirjoitusvirhekin..)

Olen 21-vuotias ja minulla on ammatillinen koulutus, jonka kyllä mainitsin hakemuksessa. Lähetetyn lausunnon yläpuolella lukee vielä sotuni, eli syntymäaikanikin on siinä mustaa valkoisella. Alkaa mennä vähän usko tähän touhuun. Mikähän tässä nyt on ongelma? Pitää varmaan maanantaina ottaa yhteyttä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä olet sen ikäinen kuin työkkäri sanoo. Voi j......lauta niiden touhuja. Minut ne laittoivat kerran muutaman päivän kestävälle kurssille, jossa opeteltiin tietokoneen käyttöä sun muuta. Ollessani kurssilla minulle tuli kirje, että karenssia tulee koska en ollut osallistunut toiselle vastaavalle kurssille samaan aikaan.
Olin silloin työttömänä ja edellisessä työpaikassa olin ollut palvelupäällikön vakanssilla. Heidän viisas tietokoneensa ei hyväksynyt tuota ammattia, ja niinpä minusta tehtiin hallintojohtaja, kansakoulun käyneestä miehestä. Ei paljoa tullut työtarjouksia.

Vierailija
2/5 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 20:06"]

Mä puolestani sain Kelasta päätöksen koskien työmarkkinatukea. Päätös oli kielteinen, koska aviomieheni tulot ylittävät tulorajan. Mielenkiintoista sinänsä koska en ole, enkä ole koskaan ollut naimisissa.

Muuten melkein naurattaisi, jos ei tietäisi että tämänkin sotkun selvittäminen vie taas jumalattoman kauan ja sen aikaa saa syödä kynsiään.

[/quote]

Mikä vuosi? Nykyään ei kai puolison tulot vaikuta työmarkkinatukeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin otat yhteyttä ja kysyt että kenen tiedot sulle on oikein sinne kirjattu vaikka hetu oikein olisikin.

Vierailija
4/5 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puolestani sain Kelasta päätöksen koskien työmarkkinatukea. Päätös oli kielteinen, koska aviomieheni tulot ylittävät tulorajan. Mielenkiintoista sinänsä koska en ole, enkä ole koskaan ollut naimisissa.

Muuten melkein naurattaisi, jos ei tietäisi että tämänkin sotkun selvittäminen vie taas jumalattoman kauan ja sen aikaa saa syödä kynsiään.

Vierailija
5/5 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mäkin meinasin alkaa ensin nauraa kun luin ton, mutta sitten tajusin, että taas alkaa ihan jumalaton selvittely ja saan kitkutella ilman rahaa toisenkin kuukauden ennenkun saavat henkilöt ja lausunnot taas järjestykseen.

Ei voi ymmärtää, miten tää nyt saatiin mokattua vaikka kuukaus kesti ennenkun mitään yhteyttä otettiin. Luulis siinä olleen aikaa tarkistaa, että menee lausunnot oikeille henkilöille.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän