Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain silmälasit joita en pysty käyttämään kun maailma keikkuu!

Vierailija
04.09.2021 |

Onko normaalia, tottuuko tähän? Kyseessä -1.0 & -0.75 eli ei kovin vahvat, mutta tosi ällöttävä olo tulee kävellessä ja päätä käännellessä. Terävöittää kyllä kivasti näköä, mutta hyötyä on vain siis kun pitää pään paikallaan ja katseen esim. just telkkarissa tms. En voi kuvitellakaan ajavani autoa näillä kuten kuvittelin. :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin nopeasti tottuu ja alkaa kaikki näyttämään normaalilta

Vierailija
2/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiteholasit? Tottuu niihin, mutta niitä täytyy käyttää koko ajan eikä vain satunnaisesti. Mulla meni useita kuukausia ennenkuin totuin. Ja edelleen pitää olla varovainen esimerkiksi portaita kulkiessa, koska jos katse on väärässä kohtaa linssiä, ei näekään tarkasti. Ja mulla on nämä lasit olleet nyt aika tarkalleen 2 vuotta. Alku oli just tuota ja kävelin välillä kuin olisin ollut kovassa kännissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiteholasit vaan. Jotenkin en osannut odottaa tällaista hankaluutta, kuvittelin vain elämän olevan ihanaa kun näen terävästi. :D  -ap

Vierailija
4/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain ekat lasini, kaikki näytti tasaiselta. En siis hahmottanut portaita ym. korokkeita. Parissa päivässä totuin.

Vierailija
5/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasien hankinta on kuin arpapeliä,  joskus uudet lasit sopii heti,  ei ongelmia.

Mutta toisinaan pakko heittää muutaman kuukauden päästä lasit roskiin kun maailma vaan

pyörii silmissä. Ja optikot eivät suostu vaihtamaan tai edes tutkimaan missä vika.

Vierailija
6/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataanko niillä laseillasi myös hajataittoa? Jos korjataan, niin vaati vähän totuttelua. Parin viikon päästä ne tuntuu jo ihan omilta.

Vierailija
7/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälaseissa on kahden viikon tottumisaika. Jos siinä ajassa ei totu niin voi linssit olla väärät. Minä juuri uusin lasini ja vaikka eroa entisiin ei ollut paljoa, niin pari päivää meni keikkumisen loppumiseen.

Vierailija
8/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksiteholasit? Tottuu niihin, mutta niitä täytyy käyttää koko ajan eikä vain satunnaisesti. Mulla meni useita kuukausia ennenkuin totuin. Ja edelleen pitää olla varovainen esimerkiksi portaita kulkiessa, koska jos katse on väärässä kohtaa linssiä, ei näekään tarkasti. Ja mulla on nämä lasit olleet nyt aika tarkalleen 2 vuotta. Alku oli just tuota ja kävelin välillä kuin olisin ollut kovassa kännissä. 

Kaksiteholaseja ei enää ole, ne on monitehot.

Vierailija
9/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjataanko niillä laseillasi myös hajataittoa? Jos korjataan, niin vaati vähän totuttelua. Parin viikon päästä ne tuntuu jo ihan omilta.

Joo, pientä hajataittoa myös. Hyvä tietää. :)  -ap

Vierailija
10/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsitpäs pätemään!

Vierailija
11/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin käy noin jos mitätöntä hajataittoa lähetään korjaamaan. Oma silmä ei mukautunut, jouduin ottamaan lasit ilman hajataoitonkorjausta eli uudet linssit sain n.1kk yritin tottua.

Vierailija
12/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä käyttää mahdollisimman paljon, vaikka tuntuu oudolle. Ellet totu muutamassa viikossa, palaa optikolle.

Vierailija
13/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin käy noin jos mitätöntä hajataittoa lähetään korjaamaan. Oma silmä ei mukautunut, jouduin ottamaan lasit ilman hajataoitonkorjausta eli uudet linssit sain n.1kk yritin tottua.

No tämäkin on hyvä tietää! Pitääkin googlettaa tuo hajataitto, en oikeastaan edes tiedä mitä se on ja miksi sitä sitten ylipäänsä korjataan. Hmm.  -ap

Vierailija
14/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajataiton korjaus tai muutos siinä tekee tuota. Kestää hetken tottua. Voi olla, että jos olet paljon myös ilman laseja, silmä totuttelee niihin aina uudelleen.

Vierailija
15/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsitpäs pätemään!

Etenkin kun oli väärässä, ROFL.

https://www.instru.fi/linssit/kaksitehot

Vierailija
16/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä totut viikossa parissa, kunhan koko ajan käytät.

Vierailija
17/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajataiton korjaus tai muutos siinä tekee tuota. Kestää hetken tottua. Voi olla, että jos olet paljon myös ilman laseja, silmä totuttelee niihin aina uudelleen.

Jep, silloin se hajataitonkorjaus on tarpeeton. Siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, näin kävi itselleni.

Vierailija
18/18 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainenkin keskustelu näemmä käyty, että pelkillä piilareilla (ilman hajataiton korjausta) näkee paremmin kuin laseilla. Mulla on ihan sellainen tunne, että mulla olisi takuulla myös näin jos kokeilisin... Nuo lasit ovat nimittäin todella keljut käyttää. Voin niin huonosti etten pysty pitää niitä kuin hetkittäin. -ap

https://www.vauva.fi/keskustelu/4133737/hajataitto-ja-piilolinssit