Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maski rokottamattoman merkki?

Vierailija
04.09.2021 |

Kävin äsken kaupassa ostamassa aamiaisleipää eikä kellään muulla asiakkaalla ollut maskia vaikka ennen niitä on täällä käytetty. Tunsin pitkät katseet selässäni.
Minut on rokotettu mutta olen niin tottunut maskiin etten osaa enää liikkua julkisilla paikoilla ilman sitä.
Ja onhan se kätevä kun ei tarvitse ajaa partaansa niin usein. 😷👍

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole edes oma valinta, kun työnantaja vaatii sen käyttöä.

Vierailija
22/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysrokotettu. Pidän FFP2- maskia.

SYY: vanhalla vanhemmallani on vakava syöpä. Hän tarvitsee paljon apuani ja yritän tehdä kaikkeni, että en vie virusta hänelle ja tapa omaa vanhempaani.

Joten vastaus kysymykseen on: EI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koko koronan aikana pitänyt maskia, turvavälejä ym

enkä ole ottanut rokotetta (en aio ottaakkaan)

Vierailija
24/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysrokotettu. Pidän FFP2- maskia.

SYY: vanhalla vanhemmallani on vakava syöpä. Hän tarvitsee paljon apuani ja yritän tehdä kaikkeni, että en vie virusta hänelle ja tapa omaa vanhempaani.

Joten vastaus kysymykseen on: EI.

Näin. On kummallista miten osa ihmisistä ei kykene miettimään kuinka erilaisissa elämäntilanteissa ihmiset joutuvat nyt olemaan. Vaikka joku olisikin nuori ja terve, niin hänen rakas läheinen voi olla vakavassa riskissä.

Vierailija
25/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko kysyä, miksi se joidenkin maskin käyttäminen haittaa ja häiritsee niitä, jotka ei käytä?

Varmaan se häiritsee kun sillä julkisesti myöntää olevansa luetun ymmärtämiskyvytön ja lisäksi tukee alistavaa systeemiä.

Voi hellanlettas🥰🙄😂

https://www.thelancet.com/journals/landig/article/PIIS2589-7500(21)0000…

https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.est.1c00235

Vierailija
26/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

va1236653 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ymmärtänyt koko ajan, että maskia käyttävät ne sairaat ihmiset. Itse en käytä maskia ja kierrän maskia käyttävät ihmiset kaukaa.

Käyhän se noinkin... :P

No tämä vaan provoaa, ne ketkä ei usko koronaan ei käytä maskeja, ei ota rokotetta eikä valitettavasti edes pidä turvavälejä. Toivottavasti sairastuvat pian.

Vierailija
27/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Ei oo vielä tikku käynyt nenässäni eikä olassani eikä maski naamallani

No, kohta sujahtaa hengitysputki kurkkuusi, vai meinaatko kieltäytyä siitäkin?

Vierailija
28/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski on joko heikkouden tai tyhmyyden merkki. Heikkouden siinä tapauksessa että henkilö tietää ettei maskeista ole mitään hyötyä, mutta pitää sellaista pelkästään sosiaalisen paineen vuoksi kun ei kehtaa olla pitämättä. Tyhmyyden siinä tapauksessa että henkilö ihan tosissaan uskoo että maskit estävät koronatartuntoja syntymästä, kun viranomaiset kerran niin sanovat.

Vierailija
29/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo kenenkään maskittoman tai rokottamattoman sairastuvan, mutta en ymmärrä että miksi kaikesta pitää aina nostaa hirvee haloo. Jos joku ei halua rokotusta eikä pidä maskia niin se on oma valinta. Ei täällä kukaan ole yhtään sen parempi ihminen, oli sitten asia miten hyvänsä. Minut on rokotettu ja käytän maskia. Olen sairaalassa töissä, ja voin sanoa että koronapotilas ei ole kaunista katseltavaa. Ja jokaiselle potilaalle korona on tullut erillaisena. Toinen selviää hengissä, toinen kuolee, toiselle voi jättää elinikäiset vauriot sisäelimiin. Et voi sairastuttuasi tietää että miten korona juuri sinuun vaikuttaa.

Itse haluaisin mieluummin olla kokematta moista tautia.

Vierailija
30/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Ei oo vielä tikku käynyt nenässäni eikä olassani eikä maski naamallani

No, kohta sujahtaa hengitysputki kurkkuusi, vai meinaatko kieltäytyä siitäkin?

Ei ole motivaatiota pelätä kun sille pelolle ei ole käyttöä ja se vie vaan enerkiaa ja on tylsää seuraa. Jos kokeilisi noita piikkejä niin joutuisi varomaan entistä enemmän, mm. vaihtoehtomedioita ettei joutuisi huolestuksen valtaan luettuaan muiden rokotettujen kokemuksia. Lepyttelevän ja hyssyttävän valtamedian tutkiminen taas söisi miestä entisestään

Vierailija
31/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen käyttämään maskia hamaan tappiin asti, vaikka viiteen kertaan rokotettuna.

Tykkään olla piilossa ja sillä siisti😄

SAIRASTA.

Vierailija
32/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapiikin ja testin palkka eli koronapassi on senverran  epäilyttävä juttu että ei kiinnosta sitä hankkia

Vierailija
33/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rokotettu, käytän maskia. Voi olla että jätän maskin käyttööni ikuisesti, en nimittäin ole ollut flunssassa enkä vatsataudissa kohta kahteen vuoteen, kun taas sitä ennen olin jatkuvasti molemmissa taudeissa.

Ei vi...... mikä idiootti.

Vierailija
34/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski on joko heikkouden tai tyhmyyden merkki. Heikkouden siinä tapauksessa että henkilö tietää ettei maskeista ole mitään hyötyä, mutta pitää sellaista pelkästään sosiaalisen paineen vuoksi kun ei kehtaa olla pitämättä. Tyhmyyden siinä tapauksessa että henkilö ihan tosissaan uskoo että maskit estävät koronatartuntoja syntymästä, kun viranomaiset kerran niin sanovat.

Oletko sinä se kaikista vahvin ja viisain? Tekeekö maskittomuus sinusta jotenkin paremman ihmisen? En käytä maskia sosiaalisen paineen takia, vaan itseni takia, osaan ajatella omilla aivoillani...myös muitakin asioita kun maskin käyttö, ei siihen viranomaisia tarvita. Jaxuhalit sulle kumminkin ja voimia tuohon maskivihaan🤗

Vierailija
35/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ymmärtänyt koko ajan, että maskia käyttävät ne sairaat ihmiset. Itse en käytä maskia ja kierrän maskia käyttävät ihmiset kaukaa.

Mitä olen ymmärtänyt niin, että maskia ei käytä itsekkäät ja muista piittaamattomat ihmiset.

Vierailija
36/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokotettu, käytän maskia. Voi olla että jätän maskin käyttööni ikuisesti, en nimittäin ole ollut flunssassa enkä vatsataudissa kohta kahteen vuoteen, kun taas sitä ennen olin jatkuvasti molemmissa taudeissa.

Ei vi...... mikä idiootti.

Samat sanat sinulle. Näytit hyvin että et itse ole yhtään sen viisaampi 👍Parempaa päivän jatkoa kumminkin😊

Vierailija
37/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskillinen piikitetty on huomaavainen piikittämättömiä kohtaan koska ei halua levittää heihin hengitysilman mukana sitä piikkiproteiinia jota rokote sai hänet tuottamaan

Vierailija
38/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ajattelitte palata normaaliin? Mun puolesta voitte käyttää maskia vaikka lopun elämäänne mutta ihan turha paheksua niitä jotka ei halua naamarättiä käyttää.

Vierailija
39/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ajattelitte palata normaaliin? Mun puolesta voitte käyttää maskia vaikka lopun elämäänne mutta ihan turha paheksua niitä jotka ei halua naamarättiä käyttää.

Olen elänyt ihan normi elämää, enkä ole paheksunut maskittomuutta, mutta täällä näköjään haukutaan i*iooteiksi niitä jotka käyttää. Eikös se ole jokaisen oma valinta, käyttääkö vai ei?

Vierailija
40/61 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku voi ehdollistua maskin käyttöön niin, että "ei osaa enää liikkua julkisella paikalla ilman"? Sori vaan, mutta ei kuulosta ihan normaalilta. Maskittomuus on kuitenkin ihmisen normaalitila, ja oletettavasti ap on elänyt varsin pitkään maskitontakin elämää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi