Tapahtuuko kodissasi YLILUONNOLLISIA asioita?
Oletko kokenut kodissasi, työpaikkallasi tms. yliluonnollisia, selittämättömiä asioita? Näetkö/oletko nähnyt epämääräisiä hahmoja? Tai muuttavatko vaikkapa esineet paikkaa? Tai jotain muuta?
IKysyn asiaa siksi, että itse asun vanhassa talossa, jossa epäilen asuvan meidän ihmisten lisäksi joko henkiä tai kotitonttuja. Ja mistäkö syystä tällaista epäilen? Syy ovat käytetetyt hammasharjat, joita meille ilmestyy kasapäin eripuolille taloa. Suurin hammasharjaläjä, jonka olen löytänyt, sisälsi vajaa parikymmentä käytettyä hammasharjaa. Tänään löytyi taas mystinen kolmen harjan kasa. Asian voisi selittää lookisesti, jos meillä kävisi usein yövieraita, mutta näin ei ole. Läjiä ilmestyy, vaikka viimeisistä yövieraista olisi jo aikaa. Kukaan perheen jäsenistä ei myöskään ole tunnustanut keräilevänsä ja piilottavansa harjoja ympäri taloa. Ainut lookinen selitys läjille on mielestäni kotitonttu. Mitä mieltä olette? Voisiko tonttuja olla ihan oikeasti olemassa? Vai miten asia on selitettävissä?
Juttu on muuten ihan tosi, niin oudolta kuin tämä kuulostaakin.
Kommentit (20)
En ole vielä tavannut tällaista ilmiötä, mutta odottelen. Olen tutustunut erilaisiin henkisiin ja maagisiin asioihin, ja yritän herkistyä tarpeeksi saavuttaakseni edes hetkellisen yhteyden. Kuulostaa jännältä tuo mistä kerroit.
Vielä 1800-luvulla Suomessa uskottiin yleisesti jokaisella rakennuksella olevan oma suojelustonttunsa, jota talon väen tuli kohdella hyvin, jotta tonttu piti talosta, ometasta, saunasta ja jne huolta. Nykyään uskoa tonttuihin, näkkeihin, kummituksiin yms. pidetään huuhaana. Mutta miksi niitä ei olisi olemassa.
Ap:n kannattaa nyt pyrkiä selvittämään mitä tuo talonne suojelustonttu tahtoo noilla hammasharjoilla viestiä. Tontuthan perimätiedon mukaan pyrkivät viestimään talon asukkaille jotakin juuri tuollaisia tapoja käyttäen.
Lookisinta olis lopettaa kaman veto nyt
Tonde tai joku muu siellä AP:lla nyt liikkuu. Mie olen keskustellut kuolleitten kanssa lähes koko ikäni. Muutaman kerran kohtaamiset olleet aikamoisen rankkoja, kun joku just yllättäin kuollut on tullut hirvittävässä hädässä ja yrittänyt saada sekotilaansa apua. Jo vanhemmat henget ottavat sitten yhteyttä rauhallisemmin. Tää on mulle ihan normia, mutta jätän kyllä kertomatta nämä jutut muille kasvotusten. :)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:12"]
Tonde tai joku muu siellä AP:lla nyt liikkuu. Mie olen keskustellut kuolleitten kanssa lähes koko ikäni. Muutaman kerran kohtaamiset olleet aikamoisen rankkoja, kun joku just yllättäin kuollut on tullut hirvittävässä hädässä ja yrittänyt saada sekotilaansa apua. Jo vanhemmat henget ottavat sitten yhteyttä rauhallisemmin. Tää on mulle ihan normia, mutta jätän kyllä kertomatta nämä jutut muille kasvotusten. :)
[/quote]
Miten saat keskusteltua? Olen yhden kerran avanut keskustelukanavan varmaan vahingossa. Näen näitä silloin tällöin, tapahtuu enemmän kausittain. Tässä kerrostalossa on taas yksi, joka taisi huomata, että näen hänet ja taisi seuratakin minua, mutta kun en onnistu avaamaan keskusteluyhteyttä...
Kotona on vetstaaksi muutetun puuliiterin ovi sellainen, että siitä täytyy ensin avata hakanen, vetää auki ja vielä erikseen työntää kiinni, koska se on jäykkä. Se aukesi itsestään. Oltiin kaikki sisällä ja kaikki nähtiin miten se avautui ja meni kiinni. Mä lähdin sit katsoon kuka sinne meni, kun ketään ei näkynyt. Se ovi oli edelleen tiukasti lukittuna _ulkopuolelta_. Jäi vähän wtf olo, kun kuusi ihmistä näki sen oven aukeavan ja menevän kiinni. Äiti vitsaili, että vanha emäntä (mun mummi) tuli katsomaan, että "Jumankekka ootte muuttaneet minun puuliiterin!"
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:15"]
[/quote]
Miten saat keskusteltua? Olen yhden kerran avanut keskustelukanavan varmaan vahingossa. Näen näitä silloin tällöin, tapahtuu enemmän kausittain. Tässä kerrostalossa on taas yksi, joka taisi huomata, että näen hänet ja taisi seuratakin minua, mutta kun en onnistu avaamaan keskusteluyhteyttä...
[/quote]
Olen avoin. Ja kun koen hahmon lähelläni, en pakene tilannetta vaan odotan rauhallisesti mitä minulle halutaan kertoa. Ajatuksen voimaakaan ei kannata väheksyä, jos itse haluaa ottaa kontaktia johonkin tiettyyn henkeen.
Ei. Semmosia asioita ei ole olemassa. On vain tämä hetki ja tulevaisuus.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:15"]
[/quote]
[/quote]
Olen avoin. Ja kun koen hahmon lähelläni, en pakene tilannetta vaan odotan rauhallisesti mitä minulle halutaan kertoa. Ajatuksen voimaakaan ei kannata väheksyä, jos itse haluaa ottaa kontaktia johonkin tiettyyn henkeen.
[/quote]
Ensimmäinen keskustelukerta taisi nimenomaan tapahtua noin, että otin ajatuksen tasolla kontaktia ja yksi tuli vierailulle. Mutta se meni sitten poikki heti alkutekijöissä, kun sainkin vastauksen ja rupesin ajattelemaan jotain ihan muita asioita. Kertoi siis nimensä ja mietin, että kuka se on. No, oli miehen mummo, jota olin miettinyt koko päivän, että voi kun olisin saanut tutustua häneen. En tiennyt/muistanut nimeä. En ole sen jälkeen saanut häneen yhteyttä.
Mutta tämä toinen on ihan oma asiansa. En lähtenyt pakoon, mutta hän hävisi näköpiiristä useamman kerran, joten kuvittelin että lähti. Tajusin vasta jälkikäteen, että taisi tulla mukaan, kun hissinovi ei meinannut mennä kiinni viiteen minuuttiin. Kuulin myös, että viime aikoina nimenomaan hissin kanssa on ollut ongelmia toistuvasti. Hän ei mielestäni ollut täällä silloin kun muutin tänne ja ongelmat ovat tulleet lähiaikoina.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:42"]
Oletko kokenut kodissasi, työpaikkallasi tms. yliluonnollisia, selittämättömiä asioita? Näetkö/oletko nähnyt epämääräisiä hahmoja? Tai muuttavatko vaikkapa esineet paikkaa? Tai jotain muuta?
IKysyn asiaa siksi, että itse asun vanhassa talossa, jossa epäilen asuvan meidän ihmisten lisäksi joko henkiä tai kotitonttuja. Ja mistäkö syystä tällaista epäilen? Syy ovat käytetetyt hammasharjat, joita meille ilmestyy kasapäin eripuolille taloa. Suurin hammasharjaläjä, jonka olen löytänyt, sisälsi vajaa parikymmentä käytettyä hammasharjaa. Tänään löytyi taas mystinen kolmen harjan kasa. Asian voisi selittää lookisesti, jos meillä kävisi usein yövieraita, mutta näin ei ole. Läjiä ilmestyy, vaikka viimeisistä yövieraista olisi jo aikaa. Kukaan perheen jäsenistä ei myöskään ole tunnustanut keräilevänsä ja piilottavansa harjoja ympäri taloa. Ainut lookinen selitys läjille on mielestäni kotitonttu. Mitä mieltä olette? Voisiko tonttuja olla ihan oikeasti olemassa? Vai miten asia on selitettävissä?
Juttu on muuten ihan tosi, niin oudolta kuin tämä kuulostaakin.
[/quote]
Selittäisitkö LOOKISESTI, mistä ne tontut niitä harjoja ostavat, vai ilmestyvätkö ne mystisesti tonttumaasta sinne teidän asuntoonne.
No minä kävelin kerran keittiöön päin huoneestani ja kun olin olohuoneen läpi menossa niin jokin osui mua olkapäähän. Katsoin lattialle ja siinä oli pieni lapanen. Hauskinta oli, että eteisen hattuhylly oli nurkan takana kahden metrin päässä ja olin yksin kotona. Eikä se lapanen edes ollut minun..
Toisen kerran leikkasin hiuksiani ja jätin hiusleikkurin sängylle kun olin valmis. Menin käymään vessassa, hain sieltä muistaakseni hiusharjan. Kun tulin takaisin niin leikkuri oli hävinnyt sängyltä, etsin sitä sängyn ympäriltä varmaan viisi minuuttia ja kun vilkaisin kelloa niin siellä se hiusleikkuri nökötti kirjahyllyn päällä. D:
Tuollainen pakkomielle hammasharjoihin viittaa siihen, että kyseessä saattaa olla hammaskeiju.
Joku kiihkoisa edesmennyt hammasterveyden puolestapuhuja kummittelee nyt ap:n kotona. Ymmärrän hyvin. Niin moni ei harjaa kahta täyttä minuuttia.
Me rakensimme tontille josta oli purettu talo. Kuulimme että purkutalon rakentanut pari rakasti taloaan ja kielsivät perikuntaa purkamasta. Kun he olivat kuolleet, perikunta purkuutti talon ja myi tontin. Saimme tietää tämän vasta muutettuamme.
Jo rakennusaikana ihmettelin kummallista viheltävää puhallusääntä ja tuulahduksia. Kun olin illalla yksin rakennuksella maalaamassa, tunsin kuin joku olisi kävellyt ohi ja tehnyt pienen tuulahduksen kulkeissaan. Kun muutimme, samantyyppistä jatkui. Jonkin verran tavaroita on siirtynyt oudosti ja kaikkein ihmeellisintä on että eräänä aamuna takapihaltamme löytyi vanha ovenkahva, keinun vierestä missä ei takuulla ollut aikaisemmin. Vähän oudolta on tuntunut.
mun entisessä kämpässä hedelmät kypsyivät ja mätänivät omituisen nopeasti, myös outo läsnäolo oli joskus. Kerran ovi avattiin yöllä mystisesti, mutta ketään ei näkynyt.
Meillä väliovet aukeavat itsestään ja liiketunnisteella toimiva saippuateline sylkee saippuaa, vaikka kukaan ei ole vessassa, eikä ikkunat ole auki. Myös koputuksia on kuulunut, vaikka naapureita ei ole. Nyt ollut onneksi hiljaisempaa.
"Lookinen kotitonttu" :D ; luulen että olen naimisissa sellaisen kanssa. Ja yliluonnolisiakin asioita tapahtuu; harrastimme seksiä juuri pari kuukautta sitten.
Muija polki tänään kuntopyörä kun palasin töistä!
Saisimpa yhteyden puutteessa olevaan miespuoliseen haamuuun, joka haluaisi rakastella kiihkeästi vaikka useamman kerran päivässä.. se voisi muuttaa meille pysyvästi asumaan.
Kannattaisko ottaa yhteyttä meedioon ja kysyä voisiko kutsua paikalle sopivan? Mitä sanotte?
Lapsuuden kodissa kuului askeleita, kaapin ovia paukuteltiin ja oviin koputeltiin, vaarini kuolinpäivänä ovenkarmissa ollut koriste pyöri vinhaa vauhtia... Kuulemma valkoisien lahtauspaikalle oli rakennettu se talo.