Ihmiset eivät lue
Surettaa, kun nekin tuttavat, joiden kanssa ennen pystyi keskustelemaan kirjoista, lukevat nykyisin ehkä kaksi kirjaa vuodessa. Ei ole enää kuin oma seura. Ja ne kirjat.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisillä riittää aika kirjojen lukemiseen? Kuinka kauan yleensä menee yhden kirjan lukemiseen?
Minulla menisi varmaan pari kolme viikkoa jos lukisin päivittäin sen 20 sivua. Ja noiden 20 sivun lukemiseenkin menisi varmaan tunti pari.
Kyllähän tuo melkoinen urakka olisi, ja tässä olisi siis vasta yksi kirja. Sitten jos niitä pitäisi lukea kymmeniä vuodessa, eihän sitä tulisi juuri muuta tehtyäkään kuin luettua..
Normaalisti päivässä on ”omaa aikaa” kahdesta neljään tuntia. Siitä tuo on leijonanosa
Kirjojen lukeminen vaatii kyllä aikaa. Nykyisin harvoin lukee kahta 400 sivuista kirjaa päivässä, kuten joskus olen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisillä riittää aika kirjojen lukemiseen? Kuinka kauan yleensä menee yhden kirjan lukemiseen?
Minulla menisi varmaan pari kolme viikkoa jos lukisin päivittäin sen 20 sivua. Ja noiden 20 sivun lukemiseenkin menisi varmaan tunti pari.
Kyllähän tuo melkoinen urakka olisi, ja tässä olisi siis vasta yksi kirja. Sitten jos niitä pitäisi lukea kymmeniä vuodessa, eihän sitä tulisi juuri muuta tehtyäkään kuin luettua..
Normaalisti päivässä on ”omaa aikaa” kahdesta neljään tuntia. Siitä tuo on leijonanosa
Itse luen arkisin ennen nukkumaanmenoa ja viikonloppuisin. Lukunopeuteni jotain romaania lukiessa on kyllä huomattavasti nopeampi kuin sinun 10-20 sivua tunnissa. En osaa tarkkaan sanoa, mutta kyllä tunnissa vähintään 50 sivua lukee, varmaan enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se aloittaja oikein lukee ?
Monenlaista. Paljon sellaista, joista haluaisin keskustella pitkään. Klassikkoja ja uutuuksia ja mitä kaikkea eri puolilta eteen tulee. Laadukasta fiktiota ja monenlaista tietopuolen kirjaa.
Jos vain kirjoitat kirjan, etsin sen, ja luen.
Entä jos kaverisi lukisi tietokirjaa tai englanninkielisiä kirjoja?