Ei sille mitään voi. Ihmiset, jotka eivät ole Facebookissa
kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee.
Vähän surullista tietenkin.
Kommentit (225)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:01"]Nro 74 lisää: Ja ihmiset, jotka eivät ole Facebookissa, tuskin haluaisivatkaan niihin tapaamisiin mukaan.
[/quote]
Minkä vuoksi he sitten valittavat ja surevat ääneen sitä, että heitä ei ole muistettu kutsua niihin ja että eivät koskaan saa tietoa mistään yhteisistä jutuista?
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:44"]67 on aika kädetön, jos ei osaa enää linkittää muualle kuin faceen
[/quote]
Mihin sen linkität? Sähköpostiin? Ohhoh.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:55"]
löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse. Ap
[/quote]
Ei minun tarvitse "etsiä" kavereita eikä niiden minua. Me tunnetaan ihan oikeassa elämässä ja ollaan yhteydessä koko ajan ilman facebookia. Jos joku ei ole minua kiinnostanut 10 vuoteen, enkä minä häntä, miksi nyt yhtäkkiä pitäisi alkaa kiinnostaa? Joku vanha luokkakaveri ala-asteelta on ihan ventovieras ihminen, eikä mua kiinnosta tippaakaan kuka se nykyään on. Ihan sama olisi arpapelillä alkaa heittää läppää jonkun täysin tuntemattoman kanssa. Miksi?
[/quote]
Itse asiassa olen lähentynyt tosi paljon parin yläasteen ajan kaverin kanssa nyt ihan vaan facen ansiosta. Oli vuosia, vuosia, ettei kuultu toisistamme mitään. Nyt syyslomalla mennään lasten kanssa kyläänkin yhdelle yläastekamulle, jolla samanikäinen lapsi. :-)
[/quote]
MINKÄ ihmeen takia tätä on alapeukutettu?? Uudelleen virinnyt kaveruus on huono teistä, koska se on virinnyt Facebookin kautta? Uskomattomia olette, mammat.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:16"]
Mun kaveriporukassa on ainakin käynyt niin, että someen kuulumattomat ovat pudonneet porukasta pois. Ei kukaan ala erikseen soittelemaan ja kutsumaan mukaan, kun kerran kaikki halukkaat saavat kutsun somessakin. Näitä kavereita nähdään toki joskus, mutta ei enää porukalla kuten ennen. Se on kuitenkin ihan heidän oma valintansa, että näin on käynyt.
[/quote]
Todelliset ystävät ovatkin erikseen
[/quote]
Totta puhut. Nämä porukasta pudonneet olivat tosiaan niitä, jotka eivät kovin tiiviisti alunperinkään porukkaan kuuluneet. Vähän niinkuin roikkuivat mukana, kun ei ollut muitakaan kavereita. Oikeastaan on aika hyväkin, että porukassa on enää ne, jotka aidosti ovat toistensa ystäviä ja jotka haluavat olla toistensa ystäviä.
[/quote]
Ystävyydellä ja Facebookilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Jos joku ei vitisi kutsua sinua henkilökohtaísesti heille vieraille niin hän ei sinua edes halua sinne. Oikeiden ystävien kanssa nähdään muutenkin joka ikinen viikko. Soitellaan vielä useammin. Ei siinä mitään facebookkia tarvita.
[/quote]
Totta tämäkin ja jos nämä porukasta pudonneet haluaisivat pitää yhteyttä, niin onhan heillä kännykät ja puhelinnumerot. Facebook ei tosiaan ole mikään pakollinen juttu, mutta meidän porukassa se on koettu hyväksi ja nopeaksi keinoksi koota porukka yhteen jonkun kivan tekemisen tiimoilta (käydään yhdessä ravintolassa syömässä, konsertissa, leffassa, joku järjestää illanistujaiset jne).
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:40"]Ehkä ne haluukin olla niin, urpo. [/quote] Moni ei halua, sitten itkevät, kun ei kutsuta mihinkään eikä mistään kukaan muista kertoa. Omassa tuttavapiirissä on useita tällaisia tyyppejä. Kaikki sanovat heille, että oma vika, mikset ole FB:ssa. Tätä vinkumista on yhdenkin tutun suusta kuulunut vuodesta 2009, mutta ei saa ihminen liityttyä FB:iin, ei kyllä ole muuallakaan somessa. Ihan täyspäinen, työssäkäyvä alle nelikymppinen nainen on hän, mutta tämä on jotenkin ylivoimaisen vaikeaa hänelle, ja kuitenkin jaksaa valittaa siitä toistuvasti (että jää syrjään). Ap
[/quote]
tiedötkö, että joillain on ihan oikeasti stalkkereita tai jopa sellainen työ, jossa ei saa facessa olla.
[/quote]
Mulla on itselläkin ollut stalkkeri, puhelinhäirikkö ja irl-vahtaaja, josta pääsin eroon vasta poliisin avulla. FB:ssä tai muualla somessa ei ongelmia. FB-profiiliani ei löydy Googlella eikä seinällä näy mitään ei-kavereille. Tervetuloa todellisuuteen, luddiitit.
Ap
[/quote]
Vau, halveksit ihmisiä jotka eivät mahdu tähän sinun tehokkaaseen ryhmäinformaatiomalliin. Kehtaavat vielä valittaa, kun sinä tehokkaana informoit 114 parasta ystävääsi facessä, eivätkä he mukaudu tähän sinun tyyliisi. Onko tämä nyt joku uusi muoti? Ryhmäystävyys, jossa tappaminen ei ole mitään ellei sitä ensin suunnitella facessä, vähintään 50 ihmistä tiedoteta asiasta.
Eikö teillä ole enää kahdenkeskeisiä juttuja? Sähköposteja, jotka ovat tarkoitettuja ainoastaan sille yhdelle henkilölle? Puhelutkin jotain konferenssi puheluita?
Kauhea kiire ettei ole aikaa enää edes pysähtyä kuuntelemaan. Parilla sanalla tekstiä, jotta saadaan äkkiä kirjoitettua ja luettua. Tuohan on lähinnä tiedottamista, ei mitään oikeaa ystävyyttä.
Ei somessa olevat "ystävät" jää kuin korkeintaan ilman tapaamisia. Ystävyys on ihan jotain muuta. Ystävyys on juuri sitä että tuollaisessa tilanteessa ottaisit huomioon hänet, auttaisit häntä, soittaisit ja kertoisit kuinka haluat tavata juuri hänet.
On ihmisiä, joilla on useita kymmeniä vuotta kestäneitä ystävyys suhteita ilman somea. Ehkä ystävyys on muuttunut. Ennen se oli kuuntelemista, läsnäolemista, kannustamista, henkilökohtaista, auttamista, tukemista jne. Nykyän se taitaa olla toisten lomakuvien katselemista ja tykkäämistä. Ja viikkokausien ajan tapaamisten suunnittelua, joihin kenelläkään ei oikein koskaan ole aikaa. Ennen ystävyys ja tehokkuus eivät liittyneet toisiinsa mitenkään. Nyt se taitaa olla synonyymi.
[/quote]
Käsitit ehkä tahallasi tai tahattomasti täysin väärin ja puhut asian vierestä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:44"]67 on aika kädetön, jos ei osaa enää linkittää muualle kuin faceen [/quote] Mihin sen linkität? Sähköpostiin? Ohhoh.
[/quote]
Jos kutsut jonkun jonnekkin niin kyllä sinun pitää ottaa henkilökohtaisesti häneen yhteyttä
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:55"] löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse. Ap [/quote] Ei minun tarvitse "etsiä" kavereita eikä niiden minua. Me tunnetaan ihan oikeassa elämässä ja ollaan yhteydessä koko ajan ilman facebookia. Jos joku ei ole minua kiinnostanut 10 vuoteen, enkä minä häntä, miksi nyt yhtäkkiä pitäisi alkaa kiinnostaa? Joku vanha luokkakaveri ala-asteelta on ihan ventovieras ihminen, eikä mua kiinnosta tippaakaan kuka se nykyään on. Ihan sama olisi arpapelillä alkaa heittää läppää jonkun täysin tuntemattoman kanssa. Miksi? [/quote] Itse asiassa olen lähentynyt tosi paljon parin yläasteen ajan kaverin kanssa nyt ihan vaan facen ansiosta. Oli vuosia, vuosia, ettei kuultu toisistamme mitään. Nyt syyslomalla mennään lasten kanssa kyläänkin yhdelle yläastekamulle, jolla samanikäinen lapsi. :-) [/quote] MINKÄ ihmeen takia tätä on alapeukutettu?? Uudelleen virinnyt kaveruus on huono teistä, koska se on virinnyt Facebookin kautta? Uskomattomia olette, mammat.
[/quote]
Ei tuollainen ole mikään ystävä. Jos ystävästä on josksu eronnut niin siihen on syy. Eikä se ole mikään : muutin toiselle paikkakunnalle. Sellainen ei oel ystävä johon katkaistaan välit tuollaisen takia
Jos normaali puhelinsoitto, tekstiviesti tai sähköpostiviesti eivät riitä, niin olkoot! Pitäkööt kekkerinsä, en minä sinne olisi mennyt luultavasti muutenkaan, sillä humaltuvat ihmiset eivät ole raittiin silmissä kovinkaan hauskoja.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:27"]
Haluaisin nähdä ennemminkin humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä, kuin teknologian kehitystä. Ei teknologian kehittyminen ole sama asia kuin ihmiskunnan kehittyminen.
[/quote]
Tämähän nimenomaan on humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä. Ihmisten on helpompi olla yhdessä, on helpompi jopa parantaa maailmaa - en nyt tarkoita mitään typeriä jeesustelumeemejä vaan ihan oikeita keskusteluja ja kampanjoita, joihin kuka tahansa voi tulla mukaan somen kautta.
Se, että välineenä käytetään teknisiä laitteita, ei sitä demonisoi.
Ap
JK toivottavasti lainaus meni oikein, vähän vaikeaa se mobiilina tässä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:55"] löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse. Ap [/quote] Ei minun tarvitse "etsiä" kavereita eikä niiden minua. Me tunnetaan ihan oikeassa elämässä ja ollaan yhteydessä koko ajan ilman facebookia. Jos joku ei ole minua kiinnostanut 10 vuoteen, enkä minä häntä, miksi nyt yhtäkkiä pitäisi alkaa kiinnostaa? Joku vanha luokkakaveri ala-asteelta on ihan ventovieras ihminen, eikä mua kiinnosta tippaakaan kuka se nykyään on. Ihan sama olisi arpapelillä alkaa heittää läppää jonkun täysin tuntemattoman kanssa. Miksi? [/quote] Itse asiassa olen lähentynyt tosi paljon parin yläasteen ajan kaverin kanssa nyt ihan vaan facen ansiosta. Oli vuosia, vuosia, ettei kuultu toisistamme mitään. Nyt syyslomalla mennään lasten kanssa kyläänkin yhdelle yläastekamulle, jolla samanikäinen lapsi. :-) [/quote] MINKÄ ihmeen takia tätä on alapeukutettu?? Uudelleen virinnyt kaveruus on huono teistä, koska se on virinnyt Facebookin kautta? Uskomattomia olette, mammat.
[/quote]
Ei tuollainen ole mikään ystävä. Jos ystävästä on josksu eronnut niin siihen on syy. Eikä se ole mikään : muutin toiselle paikkakunnalle. Sellainen ei oel ystävä johon katkaistaan välit tuollaisen takia
[/quote]
Ystävyyssuhde voi hiipua ihan vain siksi,että elämäntilanteet muuttuu eikä yhteydenpitoon ole enää aikaa. Mitä pidempi väli edellisestä tapaamisesta on, sitä pidemmäksi venyy myös seuraava. Kunnes lopulta huomaa, ettei olla pariin vuoteen nähty lainkaan. Mitään välien katkaisemista ei siis tapahdu vaan elämään tulee uudet ihmiset ja uudet asiat. Tällainen vanha ystävyys voi kuitenkin aktivoitua uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:40"]Ehkä ne haluukin olla niin, urpo. [/quote] Moni ei halua, sitten itkevät, kun ei kutsuta mihinkään eikä mistään kukaan muista kertoa. Omassa tuttavapiirissä on useita tällaisia tyyppejä. Kaikki sanovat heille, että oma vika, mikset ole FB:ssa. Tätä vinkumista on yhdenkin tutun suusta kuulunut vuodesta 2009, mutta ei saa ihminen liityttyä FB:iin, ei kyllä ole muuallakaan somessa. Ihan täyspäinen, työssäkäyvä alle nelikymppinen nainen on hän, mutta tämä on jotenkin ylivoimaisen vaikeaa hänelle, ja kuitenkin jaksaa valittaa siitä toistuvasti (että jää syrjään). Ap
[/quote]
Ehkä hän arvostaa yksityisyyttä?
[/quote]
Ei se nyt siltä vaikuta. Haluaisi olla mukana ja sosiaalinen, ja onkin ihan sosiaalinen luonne noin muuten.
Tämä yksi esimerkkinainen on siis vain yksi esimerkki omasta tuttavapiiristä. Muita vastaavia surijoita on useita.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:27"] Haluaisin nähdä ennemminkin humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä, kuin teknologian kehitystä. Ei teknologian kehittyminen ole sama asia kuin ihmiskunnan kehittyminen. [/quote] Tämähän nimenomaan on humaanimpaan toimintaan etenevää kehitystä. Ihmisten on helpompi olla yhdessä, on helpompi jopa parantaa maailmaa - en nyt tarkoita mitään typeriä jeesustelumeemejä vaan ihan oikeita keskusteluja ja kampanjoita, joihin kuka tahansa voi tulla mukaan somen kautta. Se, että välineenä käytetään teknisiä laitteita, ei sitä demonisoi. Ap JK toivottavasti lainaus meni oikein, vähän vaikeaa se mobiilina tässä.
[/quote]
Jos ihminen ei ole valmis tekemään mitään niin ei sellaista mihinkään halutakkaan. Jos jotakin vastaan kamppanjoidaan niin millään facebook ihmisillä ei tee mitään. Silloin tarvitaan tekijöitä, mielenosoittajia, organisoijia jne.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:24"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:18"]Mulla on nuoruuden ajoilta kaveri, joka tekstiviestittää pikkukännissä melkein joka lauantai perinteisiä tekstareita. Oon yrittänyt sanoa, että tulisit Faceen tai ottaisit WhatsAppin tai Skypen tai Lyncin tai minkä vaan, niin olis helpompi jutella. Hän on aika pitkiä aikoja välillä työttömänä, rahaakaan ei siis liikoja ole, joten siksikin olisi parempi viestiä jollakin, mikä ei maksa tai kuluta saldoa. Oon jaksanut pitää yhteyttä ja vastata kiltisti niihin tekstareihin, vaikka kieltämättä välillä rasittaa. Itse en ikinä tekstaa hänelle, mutta ihan taatusti tulisi viestiteltyä mun aloitteestakin, jos hän olisi jossakin normaalissa yhteydessä kuten Fb. [/quote] Minullakin yksi tällainen, vähän syrjäytynyt vanha ystävä. Asuu yksin ja on aika yksinäinen. Sain houkuteltua hänet Facebookiin, ja nyt on siellä yhteydessä meihin vanhoihin kavereihin. Soitellaankin joskus, mutta kiva, kun voi kysyä kuulumisia helposti vaikka kesken työpäivän, tauolla. Hän on sairastellut vuosia, siksi jäänyt monesta asiasta sivuun, mutta kiva ollut huomata, että on vähän piristynyt, kun niin moni ystävä pitää yhteyttä tuon kautta nyt. [/quote] Ette te mitään ystäviä ole. Kuinka usein käyt hänen luonaan? [/quote] En juuri koskaan. Hän asuu 500 kilsan päässä. Viimeksi hän kävi luonani kun kutsuin, siitä on nelisen vuotta. Viikottain vähintään olemme muuten yhteyksissä. [/quote] Tämän alapeukuttaja on varmaan sitä mieltä, että emme ole ystäviä, koska pidämme yhteyttä paljon FB:n kautta. Hänestä olisi ehkä parempi, jos en pitäis mitään yhteyttä tuohon ystävään, koska kerran asumme niin kaukana toisistamme ja on aika vaikea tapailla livenä. Olisi varmaan ollut parempi myös, jos en olisi pyytänyt häntä faceen, niin hänen ei tarvitsisi olla niiden kamalien facebook ihmisten (vanhoja kavereitaan) kanssa tekemisissä. Olisi kai parempi, jos yksinäinen jäisi vaan odottelemaan niitä puhelinsoittoja ja hyvin harvinaisia vieraita. Niin se olisi hyvä, kyllä. Kyllä se fb pilaa tässä sairastelevankin ihmisen elämän ihan täysin. =\
[/quote]
Onko jokin syy miksi et voi lähettää sähköpostia? Pitääkö kaikkien 350 fb kaveria pystyä seuraamaan teidän juttujanne. Miksi et ole skypessä ja soita? Hassua, jos ainoastaan facessa tapahtuva tiedottaminen on sinulle jotenkin ainut tapa osoittaa ystävyyttä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:18"]Mulla on nuoruuden ajoilta kaveri, joka tekstiviestittää pikkukännissä melkein joka lauantai perinteisiä tekstareita. Oon yrittänyt sanoa, että tulisit Faceen tai ottaisit WhatsAppin tai Skypen tai Lyncin tai minkä vaan, niin olis helpompi jutella. Hän on aika pitkiä aikoja välillä työttömänä, rahaakaan ei siis liikoja ole, joten siksikin olisi parempi viestiä jollakin, mikä ei maksa tai kuluta saldoa. Oon jaksanut pitää yhteyttä ja vastata kiltisti niihin tekstareihin, vaikka kieltämättä välillä rasittaa. Itse en ikinä tekstaa hänelle, mutta ihan taatusti tulisi viestiteltyä mun aloitteestakin, jos hän olisi jossakin normaalissa yhteydessä kuten Fb. [/quote] Minullakin yksi tällainen, vähän syrjäytynyt vanha ystävä. Asuu yksin ja on aika yksinäinen. Sain houkuteltua hänet Facebookiin, ja nyt on siellä yhteydessä meihin vanhoihin kavereihin. Soitellaankin joskus, mutta kiva, kun voi kysyä kuulumisia helposti vaikka kesken työpäivän, tauolla. Hän on sairastellut vuosia, siksi jäänyt monesta asiasta sivuun, mutta kiva ollut huomata, että on vähän piristynyt, kun niin moni ystävä pitää yhteyttä tuon kautta nyt.
[/quote]
Ette te mitään ystäviä ole. Kuinka usein käyt hänen luonaan?
[/quote]
En juuri koskaan. Hän asuu 500 kilsan päässä. Viimeksi hän kävi luonani kun kutsuin, siitä on nelisen vuotta. Viikottain vähintään olemme muuten yhteyksissä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:44"]67 on aika kädetön, jos ei osaa enää linkittää muualle kuin faceen [/quote] Mihin sen linkität? Sähköpostiin? Ohhoh.
[/quote]
Jos kutsut jonkun jonnekkin niin kyllä sinun pitää ottaa henkilökohtaisesti häneen yhteyttä
[/quote]
Ja se pitää tehdä mahdollisimman vaikeasti? Okei.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:13"]
[/quote]
[/quote]
Ystävyyssuhde voi hiipua ihan vain siksi,että elämäntilanteet muuttuu eikä yhteydenpitoon ole enää aikaa. Mitä pidempi väli edellisestä tapaamisesta on, sitä pidemmäksi venyy myös seuraava. Kunnes lopulta huomaa, ettei olla pariin vuoteen nähty lainkaan. Mitään välien katkaisemista ei siis tapahdu vaan elämään tulee uudet ihmiset ja uudet asiat. Tällainen vanha ystävyys voi kuitenkin aktivoitua uudelleen.
[/quote]
Oikeaan ystävään ei välit katkea vaikka elämäntilanne olisi mikä. Sillä se ystävä kuuluu siihen elämään koko ajan.
Et taida tietää ystävän ja kaverin eroa?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:07"]
[/quote]
[/quote]
Ehkei välit katkenneet vaan tuli vaan ihan normaali etääntyminen erilaisten elämänpolkujen takia. Kyllä mullakin on monta kaveria, jonka olen ns. löytänyt uudelleen aikuisena. Jos joku tulisi meille sanomaan päin naamaa, että emme ole mitään oikeita ystäviä, varmaan purskahtaisimme nauramaan. Ihan absurdi on väitteesi!
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:14"]Jos normaali puhelinsoitto, tekstiviesti tai sähköpostiviesti eivät riitä, niin olkoot! Pitäkööt kekkerinsä, en minä sinne olisi mennyt luultavasti muutenkaan, sillä humaltuvat ihmiset eivät ole raittiin silmissä kovinkaan hauskoja.
[/quote]
:D Sun logiikka on siis: facebookissa sovittu tapaaminen = juopottelukekkerit.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:06"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:44"]67 on aika kädetön, jos ei osaa enää linkittää muualle kuin faceen [/quote] Mihin sen linkität? Sähköpostiin? Ohhoh. [/quote] Jos kutsut jonkun jonnekkin niin kyllä sinun pitää ottaa henkilökohtaisesti häneen yhteyttä [/quote] Ja se pitää tehdä mahdollisimman vaikeasti? Okei.
[/quote]
Tiedätkö mitä tarkoittaa henkilökohtaisesti? Joko naamatusten tai puhelimessa. Ei jonkun koneen välityksellä
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:37"]
kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee. Vähän surullista tietenkin.
[/quote]
Minusta aloitus kertoo vaan sen miten syrjään ap itse vetäytyy muista ihmisistä. Olen huomannut ettei kaikkia kavereitaan tule niin usein enää soiteltua kahville kun niitten juttuja lukee siellä Facessa.. Se on kurja piirre. Samaten olen huomannut että jos jollain on paljon päivityksiä että on siellä ja tuolla niin hänen kanssa ei sitten ehkä tule oltua yhteydessä?
Jos ystävä ei ole facessa, niin miksi häntä ei sitten tulisi enää tavattua? Ethän sinä ihmisiä sen takia tapaa että tykkäät jonkun päivityksistä ja niiden kautta olisi ystävä? Näetkö facessa olevia ystäviä muuten? Vai teetkö kuten minä: työpäivän jälkeen on helppo kännykästä selata uutisvirtaa, tykätä juttuja ja sitten kääntyä taas omiin puuhiin. Ei siinä ketään tapaa vaan ihmisistä tulee virtuaaliystäviä ja pian vanhoja tuttuja, sitten nekin voi poistaa.
[/quote]
Nimenomaan tapaan eniten juuri FB-kavereitani myös irl. Se on niin luontevaa. Kun siinä jossakin jutellaan, niin saattaa tulla spontaaneja juttuja: "ai säkin olit ajatellut mennä katsomaan xxxx:n? Onko sulla jo seuraa? Olisi kiva mennä kimpassa." Ja kohta onkin liput varattu yhdessä ja sovittu etkot kahvilaan xxxx:n liepeille.
Saattaa tulla myös ex tempore lenkkikaverikyselyä, tai "lähdetkö salille sunnuntaina". Tai: "ehtisikö kukaan ensi keskiviikkona mun kanssa zzzz:ään?" Yksi kaveri on huhuillut sunnuntaikirpparille su-aamuna, ja sinne sitten mentiin ja tavattiin irl. Lapsenvahteja on kysytty ja saatu, ja jopa sijainen työpaikalle.
Paljon, paljon esimerkkejä on siitä, kuinka fb on ihan normaalia elämää, vaikka moni teistä tuntuu pitävän sitä jotenkin outona liitännäisenä, korvikkeena, stalkkausvälineenä jne.
Ap ruokatunnilla