Nukutuksesta heränneenä, mitä olette höpisseet?
Itse olen ollut muutaman kerran nukutettuna leikkauksen tai toimenpiteen aikana, mutta kun olen siitä sitten herätetty, niin muistan, että höpöttelin jotain, mutta en välttämättä itse tiedä, mitä olen kertoillut; mitenkäs te muut nukutetut, ootteko millaista läppää heitelleet ilmoille sairaanhoitajien iloksi tai ihmettelyn aiheeksi??? Onko teille kerrottu tai ootteko itse hoksanneet herättyänne, että mitä sitä nyt tuli sanottuakaan?
Itse yhden leikkauksen jälkeen höpöttelin jotain miehestäni ja lapsistani, että kaikki ok, ja rakastan teitä tjs.
Onko täällä ketään sairaanhoituria, joka kertoisi mielenkiintoisimpia repliikkejä nukutettujen suusta tulleena heti herätettyään heidät, kertokaa, haluan kuulla, onko ollut millaisia juttuja?:)
Kommentit (49)
Kysyin minua herättäneeltä vanhemmalta rouvalta että missä se nuori hyvännäköinen hoitaja on. Mielessä taisi olla nuori hoitajatar joka kuljetti minua leikkaussaliin. Vastausta ei kuulunut. Olen siis mies luonnollisesti. Huonetoverini kertoi että hän oli alkanut puhumaan jostain rakennusurakasta. Kaipa tuommoisena hetkenä selittää mitä päässä liikkuu niihin aikoihin.
Mistä te tiedätte mitä olette höpisseet? Olette ottaneet anestesiahoitsuun yhteyttä ja kyselleet?
Itse olen ollut selväjärkinen samantien, kun se putki on sisuksista poistettu. Se on ollut PIM ja herätys. Toki olen ollut uninen pitkin päivää sen jälkeen, mutta enpä ole hassuja höpötellyt. - tietääkseni.
Itseäni nolottaa jos ja kun viimeisimmän leikkauksen jälkeen nukutuksesta herättyäni ilmaisin jotenkin tykkääväni siitä ihanasta ylilääkäristä, jonka kanssa jouduin monet kerrat hengailemaan muutaman vuoden ajan, mutta leikattu paikka ja leikkaava lääkäri aivan eri alan kirurgi kuin ihastelemani ylilääkäri oman alansa spesialistikirurgi hänkin:);):) Mutta ei kai noita potilaan nukutuslääkkeen alaisia horinoita kukaan ota todesta - toivottavasti ei!
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:45"]
Mistä te tiedätte mitä olette höpisseet? Olette ottaneet anestesiahoitsuun yhteyttä ja kyselleet?
Itse olen ollut selväjärkinen samantien, kun se putki on sisuksista poistettu. Se on ollut PIM ja herätys. Toki olen ollut uninen pitkin päivää sen jälkeen, mutta enpä ole hassuja höpötellyt. - tietääkseni.
[/quote]
Taitaa aika monella olla puudutuksia tai muitakin kipulääkityksiä kuin se unilääke. Minä muistan olleeni myös omasta mielestäni heti terävänä ja pyysin heti ensimmäisenä puhelinta, että voin soittaa kotiin operaation onnistumisesta. Puhuin omasta mielestä aivan teräviä, mutta mieheni on kertonut, että höpötin sellaista tahtia, että oli haastavaa pysyä mukana varsinkin, kun asiat olivat ihan mitä sattuu. Hän sai suuvuoron vasta, kun olin jo lopettamassa hoitajien pyynnöstä. Totesi, että rakastavat minua.
Heräämössä oli mieshoitaja valvomassa, ja uhosin sille, että on niin huippu olo että taidan kiskaista tässä samaan syssyyn parit punnerrukset. Tyyppi painoi mut takaisin makuulle ja ehdotti että jos lepäilisin vaan. Selitin että mulla on kauheasti energiaa ja että leikkaus meni hyvin ja voin tulla uudestaankin milloin vaan, kun teillä sujuu hommat näin hienosti. Muistaakseni kaveri näytti jotenkin siltä että ole jo vittu hiljaa.
Kerran olen ollut leikkauksessa ja siellä heräämössä sitten kysellyt että "miksi tämä laiva keinuu näin paljon? En pysty kyllä ollenkaan nousemaan tällaisessa merenkäynnissä." Tai jotain vastaavaa. Minun käskettiin vain nukkua vielä vähän ja seuraavan kerran herätessäni olinkin jo vähän paremmassa hapessa ja pian pääsemässä kotiin.
yksi nainen heräsi ja kysyi missä hänen helikopterinsä avaimet ovat.
Minut on nukutettu vain kerran, en muista itse mitään mutta olin kuulemma jotain riehunut heräämössä ja minua oli jouduttu pitämään sängyssä. Pääsin samana päivänä kotiin, muistan vaan sen että koko ajan nukutti enkä millään meinannut kyetä kävelemään suoraan, oli pakko pitää seinistä kiinni.
Minäkään en muista oikein mitään muuta kuin hoitajan kipakan äänen, että hengitähän taas välillä! Ihan kuin nyt hyvin nukkuessaan muistaisi jotenkin hengittää hänelle sopivalla tavalla, olin loukkaantunut. Näin on ollut ainakin parissa anestesiassa. Lopulta kunnolla herättyäni olen palellut ihan kauheasti ja pyytänyt peittoa lisää tai saada pitää lämpöpuhallettua peittoa vielä. Uuden kipulääkeannoksen jälkeen sitten elämä on ruvennut maistumaan ja olen sirkuttanut ja sopertanut kaikin mahdollisin ylisanoin miten hyvin on hoidettu ja miten hyvä olo on. Puhunut ihan taukoamatta kunnes on sanottu, että voi vielä vähän levähtää. - Mitäs herättivät :D
Mä en ole koskaan ollut sairaalassa. Ei edes mitään luita murtunut, ei mitän. Olen kohta 50v. (koputan puuta). Onko nämä siis synnytysjuttuja, vai miksi te olette olleet noin paljon nukutuksessa ja sairaalassa? Avatkaa vähän.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:47"]
Minut on nukutettu monta kertaa. Itse hoitajana tiedän, että höpsöjä siinä puhutaan. Viimeksi kysyin, että miksi sänkynne nostettu pystyyn.
kovin paljon eivät hoitsut tänne juttuja voi kirjoitella potilaista, sillä heillä on vaitiolovelvollisuus.
[/quote] nimettömiä ja tunnistemattomia nukutuksen jälkeisiä juttuja, ei niistä kukaan voi ketään tunnistaa. Ei mitään tarkkatietoja tietenkään kukaan vaadikkaan tänne kertoilemaan.
Olin itse todella titityy...iso ja pitkä vatsanalueen leikkaus oli viime keväänä.no eka kun heräsin huusin kuin hyyena kivusta --kipulääke suoneeN--nukuin ja sama uudelleen.Lääkäri kävi alussa ja kyselin heräämöhoitsulta varmaan lähes 10krt joko se lääkäri tulee?
Myös inisin hoitajalta että haluan tietooni kaikki mömmöt mitä olette pumpanneet minuun leikkauksen aikana ja että olen erittäin lääke vastainen ,mitä en ole.en saanut tietää ja Kipulääke kelpas.Myös soittelin ihme puheluita läheisille ja vinguin hampurilaista..
Olin kuin humalainen, selitin hoitajille miten ihania ja kilttejä he ovat kun pitävät huolta minusta... :D
Multa leikattiin jotkut risat joskus 6-7-vuotiaana. En varmaan höpissyt mitään outoja, mutta muistan että pelkäsin nukutusta ja kun heräsin, pää tuntui kevyeltä ja että äiti nauroi jotain, eli varmaan olin jotain muhevaa tokaissut.. Ja vitutti kun samassa huoneessa oleva tyttö jolle oli sama operaatio tehty (eri risat vaan kun mulla) pystyi syömään jäätelöä ja mä en saanut ees suuta auki ilman et ois sattunu niin perkeleesti...
Menetin endometrioosileikkauksessa verta niin paljon, että herääminen oli vaikeaa. Palelin ja tuijottelin ympärilleni heräämössä. Hoitajat herättivät minua useita kertoja. En muista, puhuinko heille jotain.
Aivoaneurysmaleikkauksen jälkeen olin teholla yön. Hoitaja selitti minulle, että heillä sattui olemaan tilaa, joten minut otettiin heille hoitoon. Kommentti oli mielestäni huvittava. Hän totesi, että minulle tuotu pyjama on liian pieni ja kysyi, voiko minulle tuoda uuden pyjaman? Minulla oli heikko olo, joten oletin heidän tietävän ammattilaisina pyjamani koon... Heräsin jossain vaiheessa pahaan oloon ja käännyin antamaan ylen kaarimaljaan. Hoitaja moitti minua siitä, etten sanonut asiasta mitään ennen oksentamista. No enpä ehtinyt... Tuntui hassulta olla kyseisten kommenttien kohteena, kun silmän takaa oli leikattu valtimonpullistuma, pääni oli pahasti turvonnut ja olin todella huonossa kunnossa. Tv:tä tarjottiin katsottavaksi, mutta lepäsin mieluummin.
Heräsin nalle kainalossani. Olin kuulemma halunnut unilelun.
En muista muuta kuin valittaneeni kurkkukipua ja janoa. Hoitaja herätteli minua vähän väliä ja varmaankin valitin jotain kun ärsytti ja nukahdin aina heti uudestaan. Jos sanoin jotain tyhmää niin eipä siitä kukaan minulle kertonut :/
Kertokaa lisää, mua ei oo koskaan nukutettu niin kiinnostaa kauheesti! :)