Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AKILESJÄNTEEN TULEHDUS

Vierailija
03.09.2021 |

Olen miettinyt että onko järkeä lähteä lääkärille.
Oireet ovat ikävät kun vihloo kävellessekin saatika juoksussa/ hypyissä. Mulla on 6 treeniä viikkoon.
Onko järkevää käydä näyttämässä, jos määrää vaan jotai lääkkeitä ja lepoa/ liikuntakieltoa yms. Onko jollain jotain hyviä kotihoito vinkkejä kaikki vinkit otetaan vastaa jolla voi helpottaa kipua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain armeijassa akillesjänteen tulehduksen. Sain lääkkeeksi burana 600mg ja tuo burana aiheutti valtavan väsymyksen.

Vierailija
2/5 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ilman lepoa parane.

Sun täytyy ajatella pitkällä aikavälillä: annat sen parantua kunnolla, muuten tulee elinikäinen riesa.

Juoksun sijaan voit treenata pilatesta, joogaa tai jumppaa niin ettei nilkka rasitu.

Ja peitä nilkka. Paljasnilkkateineily kylmällä on omiaan lisäämään akillesvaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pahemmin harrastanut tuota nilkat paljaana oleskelua, mutta nilkoissa liikkuvuus erittäin huonoa siksi että ilmeisesti ottaa luut siellä yhteen, joka taas ärsyttää kokoajan akilelsjännettä. Olen lukenut vähän kaikenlaista netistä, mutta ei sieltä oikein mitään hyödyllistä ole löytynyt. Olen ostanut geelipohjalliset ja yrittänyt venytellä kivusta huolimatta, mutta ei ole auttanut. En ole kylläkään vielä treenaamista hetkellisesti tauolle pistänyt ja yritän vielä keksiä jotain muut jos se siitä sitten parantuisi.

Nyt tällä hetkellä ollut noin 2kk kipuja

Olen miettinyt auttaako jonkun nilkka/akillesjänne tuen ostaminen mitään, mitä ootte mieltä?

Vierailija
4/5 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo ja tulehduskipulääkekuuri. Mutta ihan ensin sinne lääkäriin varmistamaan mistä on kyse.

Vierailija
5/5 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksiä periaatteita on että ihan vihoviimeisenä mennään valittamaan lääkärille. Eikö ole tosiaan enään muuta keinoa helpottaa oireita