Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Afroeurooppalaisen liikkuvuuden poetiikka ranskankielisessä afrikkalaisessa kirjallisuudessa

Vierailija
03.09.2021 |

Suomen Akatemia on myöntänyt lähes puoli miljoonaa euroa kyseisen tutkimuksen rahoittamiseen.

Nyt olen sanaton...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008240124.html

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuus on kiinnostava aihe. Sen tutkimiseen liittyy merkittäviä ei-taloudellisia arvoja.

Tuo summa on kyllä aika iso.

Vierailija
2/5 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuuden ystävänä toivoisin ennemmin, että samalla rahalla tuettaisiin ranskankielistä afrikkalaista kirjallisuutta kuin sen tutkimusta. Olkoonkin, että silloin rahat menisivät ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjallisuuden ystävänä toivoisin ennemmin, että samalla rahalla tuettaisiin ranskankielistä afrikkalaista kirjallisuutta kuin sen tutkimusta. Olkoonkin, että silloin rahat menisivät ulkomaille.

Entä sen kääntämistä suomeksi?

Vierailija
4/5 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisit enemmän, niin et jäisi sanattomaksi.

Vierailija
5/5 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne hankkeet ovat. Ei mene vain yhdelle henkilölle yhden vihkosen tuottamiseen.

En näe ongelmaa.

Olen itse viisivuotisella henkilökohtaisella apurahalla. Sadan tonnin kieppeillä tuo, eikä kata mitään ”hankkeesta” aiheutuvia kuluja edes. Eikä paria tonnia kuussa pidetä minään huippuansiona. Pitkän apurahan saadakseen täytyy kuitenkin tehdä töitä ihan reippaasti, usean vuoden ajan.