Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

crp 100,streptokokin aiheuttama nielutulehdus

Vierailija
09.10.2014 |

diagnoosina (nielunäytettä ei otettu),mutta voi helvetti miten kipeä kurkku on ollut! en saa nieltyä mitään,koko kaula on turvoksissa ja kipu säteilee korvaan.Viimeksi oli kurkku näin kipeä nielurisaleikkauksen jäljiltä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uups, otan osaa! Eikö edes nestemäinen kipulääke mene alas?

Vierailija
2/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko antibiootit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei tupakoi,mutta tekee töitä lapsien parissa,että sieltä tämä lastentauti varmaan saatu

Vierailija
4/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viljelyllä todennettu streptokokki-A. V-pen 1500 sain 10 päivän kuurin. Sen jälkeen meni viikko ja kurkku oli taas sairaan kipeä. Uusi näyte ja sama pöpö. Nyt menossa 10 pv Kefalex 500mg, kohta päättyy. Toivon totisesti että nyt olisi nujerrettu.

Vierailija
5/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pore lääkettä olen tänään ottanut,mutta niinkuin lääkärikin totesi niin särkylääkkeet ei juuri auta tähän vaivaan ja sen olen kyllä todennut,takana 4 päivää reippailla burana annoksilla ja ei mitään apua,paitsi,että laskee kuumetta

ap

Vierailija
6/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin vuosi sitten sairaalaan vastaavasta, A-streptokokki, crp yli 300 ja kuumetta 41. Eli otahan iisisti. Tuon kanssa ei ole leikkimistä. Paranemisia!

Vierailija
7/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kehittynyt nielupaise...

Vierailija
8/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain Panadol porea vai? Miksei antibioottia? Miksei nieluviljelyä otettu? Kyllä 100 CRP:llä on angiina. 

Vierailija
9/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain v-pen.

ennen ajattelin,että vihoviimeinen tauti minkä haluaisin on oksennustauti,mutta tämä on kyllä paskempi kaikista. 2yötä menny itkiessä kamalia kipuja ja mulla ei ole ihan matala kipukynnys

ap

Vierailija
10/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:47"]

Jotain Panadol porea vai? Miksei antibioottia? Miksei nieluviljelyä otettu? Kyllä 100 CRP:llä on angiina. 

[/quote]

Kunpa se olisikin noin helppoa. Ihan yhtä hyvin voi olla vaikka mononukleoosi. CRP ei varmista tautia streptokokin aiheuttamaksi.

Vierailija
11/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

panadol pore nyt kun en saa enää puolikasta buranaakaan nieltyä,v-penin murskaan

ap

Vierailija
12/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ole kerran noin paha streptokokin aiheuttama angiina. Silloin söin tabletti V-Pen mutta oireet vain pahenivat. Lopulta en saaanut enää syötyä kuin nestettä. Edes viiliä en saanut nieltyä ja puhuminen oli kivulta vaikeaa. Menin uudestaan lääkäriin ja jouduin osastolle jossa tiputettiin antibioottia (Zinacef) suoraan suoneen.

Vierailija
13/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon todellakin,että toi kuuri alkaa purra,ei montaa päivää enää tällaista jaksa

ap

Vierailija
14/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se röökaaminen.

Vierailija
15/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 13 on nähtävästi lääketieteen tohtori.

Vierailija
16/16 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:15"]

toivon todellakin,että toi kuuri alkaa purra,ei montaa päivää enää tällaista jaksa

ap

[/quote]

Parissa-kolmessa päivässä pitäisi alkaa vaikuttamaan. Mutta jos oireet menevät huonompaan suuntaan tai eivät ala helpottaa niin käy uudestaan terveyskeskuksessa. Muutenkin varmista sieltä se lopullinen viljely vastaus jossa näkyy mikä antibiootti nielussasi kasvavaan bakteeriin tehoaa. JOskus sitä antibioottia pitää vaihtaa. 

11