Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tenniskyynärpää. Mikä avuksi?

Vierailija
09.10.2014 |

Nyt menee hermo tähäm käteen. Kaikkea kokeiltu; särkylääkkeet, kylmägeeli, kipugeeli, kylmä, venytystä. Sairaslomalla olin pari viikkoa sitten viikon verran. Töissä rullahiiri käytössä ja ergonomia tarkistettu. Tuki kädessä teen töitä.
Ei vaan ota parantuakseen. Alkaa pikku hiljaa menemään hermo.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tenniksen peluu koripalloon.

Vierailija
2/8 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika täällä. Ollut jo 3kk ja kaikkeni olen tehnyt venyttelystä alkaen. Saattaa kai mennä kuukausia lisää ennen paranemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tukea jonkin aikaa ja pysyin kaukana tietokoneesta, varsinkin älypuhelimesta. Kipu ei ole palannut. Sinun pitää malttaa olla näpyttelemättä.

Vierailija
4/8 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut paha (ajoittain niin paha ettei kahvikuppia voinut nostaa) tenniskyynärpää jo pari vuotta. Nyt muidenkin oireiden vuoksi menin yhden hyväksi tietämäni kiropraktikon vastaanotolle. Hän käsitteli kättäni raudalla kalvokäsittelynä ja lisäksi "niksautteli" ja käytti akupunktioneuloja.

Minulle tämä hoito toimi, ja nyt käsi on kivuton. Ihan mieletöntä, koska olin myös kokeillut työterveyslääkärin suosittelemat "buranaa kolme kertaa päivässä, kylmää, tenniskyynärpäätuki apteekista". Niistä ollut mitään hyötyä, vain oireiden lievittämistä ja tuki itse asiassa pahensi tilannetta. 

Vierailija
5/8 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi kortisonipiikit kyynäspäihin. Sitten fysioterapeutin antamilla ohjeilla venyttelyt hoitivat ongelmat pois. Nykyisessä työssä joudun käyttämään hiirtä paljon ja käsi kestää senkin. Ergonomian suhteen olen nykyisin tosi tarkka, pöydän korkeuden pitää olla just oikein.

Vierailija
6/8 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonipistoksia vältetään nykyään, koska on havaittu, että vaikka ne auttavat, altistavat vaivan uusiutumiselle. 

Vierailija
7/8 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynärpäätuki pahentaa vain asiaa minullakin. Provosoi kipua entisestään. 3

Vierailija
8/8 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen vaivasta kärsinyt n. 20v sitten. Molemmilla kerroilla kesti melkein puoli vuotta. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia, joten tsemppiä vaan, saattaa olla viimeinen tenniskyynärpääjuttusi tämä. Toivotaan. 

Ei siis välttämättä ole elinikäinen riesa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi