Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50v on nuori vielä

Vierailija
09.10.2014 |

itseasiassa kun ajattelee nykyistä elinikäodotetta. Ajattelin ryhtyä vanhaksi vasta täytettyäni 70v. Ja siitenkin saatan ehtiä olla vanha jopa 20 vuotta ellei enmmän sillä isoäitinikin eli yli yhdeksänkymppiseksi.

Että lopettakaas 40-50 vuotiaiden mummottelu ja iän kauhistelu. Tässä ollaan kuulkaas ihan keski-iässä vasta. Voi olla puolet elämästä vielä edessä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanon vanhempiani mummoksi ja ukiksi lapseni kuullen. Ovat olleet isovanhempia jo alta 40vuotiaista.
Mutta tosiaan en pidä heitä kovin vanhoina vaikka eläke suunnitelmat heillä onkin valmiina, eivätkä itsekkään pidä itseään vanhana.

Vierailija
2/23 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotias on kovin eri ikäinen, jos häntä arvioi 15-vuotias tai 85-vuotias. On keski-ikäiselle melkoinen yllätys lukea lehdestä, että oma opettaja täyttää 70 vuotta. Rupeaa laskemaan, että hetkinen, hänhän oli vasta 35-vuotias silloin kun koulua kävin. Ja niin vanha niin vanha...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla puolet elämästä vielä jäljellä mutta jos se on kamppailua sairauksien ja kaikenlaisen krempan kanssa niin eipä oo herkkua enää. Puhumattakaan jos dementia tulee.

Vierailija
4/23 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, mikäs sua vaivaa?

Vierailija
5/23 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 52 ja nuoruus ilmeisesti vaivaa, myöhäis teini-ikä lienee. terv. 4

Tosiasiassa naamastani näkyy kaikkoava nuoruus, riippuluomet ja suupielet roikkuu oon myös väsähtäneen näkönen edellä mainittujen seikkojen ansiosta. Olenkin harkinnut silmäluomileikkausta.

Vierailija
6/23 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuu ne nuoremmatkin. Mun äiti on 77 v ja paremmassa kunnossa kuin moni nuori.
Kandee pitää itsedtään huolta, aina.

Vierailija
7/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kävin gynellä, niin lääkäri huudahti vähän kovemmalla äänellä, kuin kauhistellen "sinä olet jo kohta 45!" Olen 44 ja jotain kuukausia päälle. Onko tämä sitten niin kauheaa? Entä jos ihminen on sisäisesti nuori. 10v sitten oli 34v.

Vierailija
8/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt nuoreksi sanoisi. En itseänikään, olen 32-vuotias. Nuoruus on nuoruutta. Vanhukseksi sanoisin yli 70v.

Vierailija
9/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ihminen muutu heti vanhaksi, kun ei ole enää nuori? Mihin unohtui keski-ikä?

Vierailija
10/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää nuori, mutta ei vielä vanhakaan. On keski-ikäinen.

Vierailija
11/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä on vain numero, sanoi veminismi treffimarkkinoilla. 

Vierailija
12/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt nuoreksi sanoisi. En itseänikään, olen 32-vuotias. Nuoruus on nuoruutta. Vanhukseksi sanoisin yli 70v.

Sä oot kirjaimellisesti eilen päässy aikuisuuden kynnykselle, rauhotus nyt.

Vierailija
13/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 enkä todellakaan vanha.

Täällä on jatkuvasti keskusteluja, joissa minua paljon nuoremmat avautuvat, kuinka ovat jo vanhoja, eivät enää halua pitää ulkonäöstä huolta jne. Listataan vanhuuden oireita innolla. Tällä asenteella suorastaan ylpeillään. Olen näihin joskus vastannut, että voi tulla aika saakelin pitkä vanhuus, jos sen aloittaa jo nelikymppisenä, kun nykyään entistä useammat elävät 90 - 100 vuotta.

Vierailija
14/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet nuori. Vasta aloittanut aikuisuuden.

Vierailija
15/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5yntyvyyden  vähetessä yhä vanhempi on keskimäärin nuori.

Vierailija
16/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani nuori enkä vanha. Keski-ikäinen kalskahtaa vähän ikävältä korvaan. Olen 43 ja sanon olevani aikuinen nainen oikein hyvässä iässä. Voin hyvin fyysisesti ja henkisesti. Karmeaa katsella joidenkin kolmenkympin kriiseilyä, kun niitäkin on lähipiirissä.

Vierailija
17/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaat on kestäviä.

Vierailija
18/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 51 enkä todellakaan vanha.

Täällä on jatkuvasti keskusteluja, joissa minua paljon nuoremmat avautuvat, kuinka ovat jo vanhoja, eivät enää halua pitää ulkonäöstä huolta jne. Listataan vanhuuden oireita innolla. Tällä asenteella suorastaan ylpeillään. Olen näihin joskus vastannut, että voi tulla aika saakelin pitkä vanhuus, jos sen aloittaa jo nelikymppisenä, kun nykyään entistä useammat elävät 90 - 100 vuotta.

Sama. Elän elämäni parasta aikaa yhtään liioittelematta. Kukaan ei pysty tönäisemään minua enää nurin.

Vierailija
19/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ihminen muutu heti vanhaksi, kun ei ole enää nuori? Mihin unohtui keski-ikä?

Vihr./Kepu/Kok. RKP:valta kääntää keskim.  elinikämme laskuun.

Vierailija
20/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

52v. ja varmaan paremmassa kunnossa kuin moni 30v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan