Missä ammateissa ei voi katsoa puhelinta työpäivän aikana?
Kommentit (33)
Kyllä voin katsoa, mutta useinkaan en ehdi niihin vastata. Olen ehkä vanhanaikainen, mutta työajalla en hoida yksityisasioita, jos ei ihan pakko ole. Harvoin on.
varhaiskasvatuksen opettaja
(puhelimet pidetään laukussa sosiaalitilan kaapissa, en ehdi tai muista käydä siellä päivän aikana, kun enhän voi jättää lapsia yksin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F2F asiakaspalvelussa ei ole suotavaa.
LOL.
Katsopa ketä tahansa alan nuorta, puhelinta ne näppää niska kyyryssä heti kun asiakas on yli 2m päässä.
En ilmiötä kiellä mutta olen kuitenkin itse sen verran vanhanaikainen etten pystyisi moiseen.
Kaupassa ei eri aloillaan ollessani ollut mahdollista pitää puhelinta työpaikalla. Tauoilla olisi saanut tsekata mutta yleensä ei ehtinyt.
Hoitajana en nykytehtävässäni voi koko päivän aikana katsoa puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa.
Tätä en oikein usko.
Vierailija kirjoitti:
varhaiskasvatuksen opettaja
(puhelimet pidetään laukussa sosiaalitilan kaapissa, en ehdi tai muista käydä siellä päivän aikana, kun enhän voi jättää lapsia yksin)
Millainen on yhden kasvattajan ryhmä?
Meitä on töissä 3-4. Eikä kyllä kenenkään tarvi päästä minnekään kaapille, kun puhelimet taskussa, laukussa, ryhmätilassa tms.
Sanoisin, että suurimmassa osassa ammateista ei. Paitsi tauoilla, mutta kaikkialla niitä ei ehdi pitää tai ne menee muuhun kuin puhelimen selaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa, joissa tehdään muiden yhtä isopalkkaisten asiantuntijoiden kanssa hommia. Kun samassa palaveripöydässä (etänäkin) on monta joiden aika on kallista, ei todella chattailla viikonloppusuunnitelmia kavereiden kanssa.
Ai.
Viimeksi kun oli teams palsu jossa mm. pörssiyhtiön toimari paikalla, mä näppäilin viestiä watsapissa mun salapanolle ja hieroin etumusta pöydän alla samalla..T. HR päällikkö
No, tuo, mitä joku jo sanoi: ei hr ole mikään asiantuntija. Oot mukana vain muodollisista syistä. Näppäile vaikka kiveksiäsi, kunhan et häiritse meitä. Vastaat jos kysytään, muuten olet hiljaa. Tämä selvä?
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikealalla tehtaalla. Meillä puhelin ja kaikki ylimääräiset tavarat jätetään pukukaappiin. Työtiloihin siirrytään asianmukaisessa vaatetuksessa, tauoilla saa käyttää puhelinta.
Niin se menee virallisesti. Itse kun olin elintarviketehtaalla kesätöissä muutama kesä sitten, huomasin että valtaosa kyllä sen puhelimen kuskasi taskussaan linjaston ääreenkin. Ei sentään kyllä näprätty sitä, ennenkuin matkalla linjastolta tauolle. Yksi selitti mulle että puhelin on oltava taskussa jos vaikka päiväkodista soitetaan. Ei siihen uskaltanut kesätyöläisenä sanoa mitään vastaankaan.
No ainakaan leikkaussalissa ei voi katsella puhelinta tai tulee pian ruumiita.
Melko monikin ammatti sisältää työtehtäviä jonka aikana sitä ei voi oikein harrastaa. Yleensä työpäivä ei kuitenkaan ole koko ajan sellaista. Esim. nyt viakka helikopterilentäjä. En usko että kauhean hyvin voi lennon aikana näpytellä facebookia.
Minä olen äänitarkkailija. Puhelin oltava työtehtävien ajan kokonaan suljettuna. Laitteet ottaa häiriötä jos virta on päällä.
kuvauskielto on ehdoton mutta puhelin saa olla mukana paitsi räjähdysvaarallisilla alueilla.