Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ETÄTYÖTÄ tekevät! Mitä työtä teette?

Vierailija
03.06.2025 |

Läheiseni elämäntilanne on muuttunut ja muuttuu edelleen lähitulevaisuudessa. Hänen avukseen yritän etsiä mahdollisimman kattavaa listaa töistä, mitä tällä hetkellä voi tehdä etänä edes välillä, mieluummin enimmäkseen, ja paras jos aivan jatkuvasti. Sinä, joka teet etätöitä, kiitos jos haluat olla avuksi. Mitä työtä teet, mikä ala, paljonko etätyötä teet ja paljonko töihin sisältyy läsnäoloa? Kerro vaan niin tarkkaan kuin haluat, ja jos joku työnantaja on muuttanut käytäntöjä viimeaikoina, niin sekin olisi arvokasta tietoa.

Kiitos etukäteen kaikille vastaajille!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus puhelinmyyjänä, periaatteessa oli etätyötä koko ajan. En vain tykännyt tuputtaa ihmisille asioita, mitä he eivät halua. Heti kun sain muita töitä lopetin.

Vierailija
2/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtion virkamies. Ketään ei kiinnosta teenkö ylipäätään töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritän omaa verkkokauppaa yrittäjänä. Pieni tuoteryhmä, postikulujen takia on halvempaa minulle ja asiakkaille dropata tuotteet etelä-euroopan varastosta kuin postittaa suomalaiselle täältä suomesta. Tuotto ei ole kaksinen, mutta parempi kuin työttömyyspäiväraha.

Vierailija
4/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OF

Vierailija
5/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin sanoa, että koodari. Teen pelkkää etää, välillä huvikseen toimistolla kierros.

Vierailija
6/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija-opettaja yliopistolla 

Vierailija
7/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjallisuuden suomentaja, ja minulla on aina ollut työhuone kotona. Käännössopimukset tehdään sähköisesti, ja toimitan käsikirjoitukset kustantamoihin sähköpostilla. Joskus tapaan toimeksiantajia lounaan tai kahvien merkeissä, mutta periaatteessa työni on urakkatyötä josta maksetaan korvaus sitten kun homma on valmis. Aikataulusta ja palkkiosta neuvotellaan etukäteen. Tätä työtä olen tehnyt yli 30 vuotta.

Verottajan silmissä olen yrittäjä, ja minulla on lakisääteinen YEL-vakuutus. Toisaalta olen taiteilija, sillä olen hakenut ja saanut työskentely- ja taiteilija-apurahoja, nyt myös taiteilijaeläkkeen.

Vierailija
8/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuttaja yksityisellä terveysalalla. Lähitöissä pitää käydä mielellään kerran viikossa, muuten etänä.

Vierailija
9/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus on läheiselläsi? Mitä hän osaa tehdä?

Vierailija
10/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa töissä. 1 krt/kk toimistolla. 

Vierailija
11/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla koko firmassa 2 päivää viikossa läsnäolopakko, kolme päivää saa etäillä. Koskee tosiaan kaikkia, inssejä, taloushallintoa, hr:ää, johtoa jne. 

Vierailija
12/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla. 100 % etänä.

Vierailija
13/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutusta ja tarjouksia, pelkkä etätyö

Vierailija
14/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-asiantuntijana julkisella puolella, käytännössä 100% etätyö poislukien läsnäolopäivät toimistolla silloin kun huvittaa.

Vierailija
15/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on järjestelmäsuunnittelija. Läsnäoloa n 1pvä/kk, muuten tekee kotona. 

Vierailija
16/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla asiantuntijakonsultti. Riippuu asiakkaasta, käykö etätyö vai ei. Nykyinen jo useamman vuoden mittainen asiakkassuhde on sellainen, että etätyö käy mainiosti. Tulokset ratkaisee, ei fyysinen läsnäolo.

Käyn asiakkaan toimistolla vain jossain isommissa työpajoissa, kerran kuussa tai harvemmin. Oman työnantajan toimistolla en käy koskaan, tai no uuden läppärin tai puhelimen käyn hakemassa silloin kun on niiden vaihtoaika.

Vierailija
17/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT järjestelmäsuunnittelija. Etänä aina, paitsi jos tulee vieraita toimistolle tai on joku firman tapahtuma, eli ehkä kerran kuussa.

Vierailija
18/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä työtä teet, mikä ala, paljonko etätyötä teet ja paljonko töihin sisältyy läsnäoloa? "

Koodaan, tehtävänimike Software Engineer. Teen 100% etätyötä, en ole käynyt vuosiin toimistolla. Asunkin muutaman sadan kilometrin päässä toimistosta joka Helsingissä. 

Vierailija
19/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyödytön kysymys, moniin etätöihin tarvitsee vuosien koulutuksen. Onko tämä läheinen valmis siis opiskelemaan kokonaan uuden tutkinnon? Ja lisäksi useilla aloilla etänä pääsee tekemään töitä vasta kun takana on pitkä kokemus - nämä vastaukset ovat aplle hyödyttämiä. 

Vierailija
20/25 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla asiantuntijana. Kerran kuussa lähipäivä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan