Miehen koira puri
Olen 7kk raskaana ja miehen koira puri minua ilman mitään syytä, olin kävelemässä koiran kanssa ulkona kun se yhtä äkkiä räsähti ka hyökkäsi käsiini ja yritti purra käsiä ja kasvoja. Kaksi verta vuotavaa haavaa sai käsiini..
Kyse ei ole minun osaamattomuudestani koirien kanssa, sillä itselläni on kaksi dobermannia jotka käyttäytyvät kuin unelmat.
Mies ei suostu luopumaan koirasta. Miten saan miehen pään käännettyä.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:42"]Ja tuohon tilanteeseen vauva tulee myös? Hullu.
[/quote]
Juu ei tule. Jos mies ei vie tuota elukkaa piikille niin mä nappaan omat mustit kainaloon ja etsin kämpän.
[/quote]
mieti miltä susta tuntuis jos mies vaatis sua lopettamaan sun rakkaan lemmikin. Toi on ihan älyttömän kohtuutonta
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:08"]Miten tuo paperittomuus liittyy
[/quote]
No jos ei ole terveitä ja tutkittuja vanhempia niin mistä tietää mitä penikasta tulee.
[/quote]
No ei sitä nykyisellä ylijalostuksella tiedä mitä saa vaikka kuinka olis paperillinen
[/quote]
Kyllä tietää. Haluatko perustella väitettäsi? Jalostuksen periaate kun on saada aikaan mahdollisimman terveitä koiria.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:08"]Miten tuo paperittomuus liittyy
[/quote]
No jos ei ole terveitä ja tutkittuja vanhempia niin mistä tietää mitä penikasta tulee.
[/quote]
No ei sitä nykyisellä ylijalostuksella tiedä mitä saa vaikka kuinka olis paperillinen
[/quote]
Kyllä tietää. Haluatko perustella väitettäsi? Jalostuksen periaate kun on saada aikaan mahdollisimman terveitä koiria.
[/quote]
No sehän onkin onnistunut vallanmainiosti. Not.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:42"]Ja tuohon tilanteeseen vauva tulee myös? Hullu.
[/quote]
Juu ei tule. Jos mies ei vie tuota elukkaa piikille niin mä nappaan omat mustit kainaloon ja etsin kämpän.
[/quote]
mieti miltä susta tuntuis jos mies vaatis sua lopettamaan sun rakkaan lemmikin. Toi on ihan älyttömän kohtuutonta
[/quote]
Jos mun rakas lemmikki hyökkäis ilman syytä jonkun kimppuun ei kenenkään tarviis vaatia mua viemään sitä piikille vaan veisin sen ihan itse. Ihmiset menee koirien edelle. Aina.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:08"]Miten tuo paperittomuus liittyy
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No sehän onkin onnistunut vallanmainiosti. Not.
[/quote]
sekarotuset on vielä sairaampia, niistä vaan ei tiedetä koska ei ole tutkittu ja mustaa valkoisella asiasta.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:41"]Eli siis se piski on vaan huonosti koulutettu joka ei tiedä paikkaansa laumassa. [/quote] Luulis tietävän ja ihan samanlainen koulutus on kuin lauman muillakin koirilla jotka käyttäytyy. Yritin puhua miehelle siitä että tuossa elikossa on mahdollisesti neurologista vikaa mutta kaikui ihan kuuroille korville. No.. varaan viikkiin aikaa ja käytän sen siellä omin päin
[/quote]
No rehellisesti esim. molossirotuista ja palveluskoiraa ei kouluteta onnistuneesti samoin metodein. Koira on paperiton, eli ei ole edes mitään takeita, mitä suvussa on.
Mutta omakin mielipiteeni olisi kirjoituksesi perusteella, ettei koirassa ole kaikki kunnossa. Vauvaa ei tuohon tilanteeseen, eli miehelle selväksi joko sinä ja vauva tai koira.
Sulla on kaksi vaihtoehtoa, joko puretat itseäsi lisää, tai vaihdat miestä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:42"]Ja tuohon tilanteeseen vauva tulee myös? Hullu. [/quote] Juu ei tule. Jos mies ei vie tuota elukkaa piikille niin mä nappaan omat mustit kainaloon ja etsin kämpän. [/quote] mieti miltä susta tuntuis jos mies vaatis sua lopettamaan sun rakkaan lemmikin. Toi on ihan älyttömän kohtuutonta
[/quote]
:D jos mies ei tajuaisi, ettei vauva voi elää noin vaarallisen elikon kanssa samassa taloudessa (purrut isäntää JA emäntää...) niin saisi jäädä koiransa syötäväksi ihan keskenään.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:42"]Ja tuohon tilanteeseen vauva tulee myös? Hullu.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai jos se olisi hyökännyt miehen kimppuun? Pahaahan se tekisi, mutta ei olisi muuta vaihtoetoa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:08"]Miten tuo paperittomuus liittyy
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo totta, esimerkkejä näkyy mm. ranskanbuldogeissa ja muutamissa terrieriroduissa, joita on jalostettu niin paljon, ettei pysty alapäätään nuolemaan.. Taputapu niille, jotka on tähänkin pystynyt. Ja niille, jotka ko. oo rotuja edelleen tukee.
Itse en suostuisi hetkeäkään olemaan tuollaisen koiran kanssa samassa talossa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:24"]Kai sentään kävit lääkärissä ja hait antibiootit?
[/quote]
Mihin antibiootti, jos haava ei ole tulehtunut?
Yritä puhua miehellesi, että jos koira puree ihmistä, niin se kielii monesti epävarmuudesta. Se ei tiedä paikkaansa laumassa, joten ei myöskään tiedä, miten käyttäytyä. Voi myös olla, että koiralla on esim joku kivulias sairaus, joka saa sen holtittomaksi.
Käyttäytyykö se jatkuvasti agressiivisesti sun koiria kohtaan? Terveen koiran ei kuuluisi käydä muiden koirien kimppuun.
Tsemppiä, toivottavasti tilanne siitä suttaantuu! Muistat olla miehelle tukena, kyllä lemmikistä luopuminen on rankkaa, vaikka se sekopää oliskin.
Vähän luulen, että koiralla on skitzofreniaa, joka on periytyvä tauti. Se oireilee juurikin noin, että koira muuttuu satunnaisesti ilman syytä agressiiviseksi.
Jos koira olisi vain huonosti koulutettu, silloin se vain ärhentelisi ruokakupillaan, olisi pelokas, ylisuojeleva tms. paikkaan sidottuja ongelmia.
Koita saada ukkos viemään koira asiantuntevalle eläinlääkärille. Sitten tietää mikä vaivaa, ja onko viimenen piikki suositeltava.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:08"]Miten tuo paperittomuus liittyy
[/quote]
[/quote]