Miksi miespuolisilla uutisankkureilla pitää olla puku ja mielellään kravattikin päällä?
Kommentit (47)
Itse ainakin tykkään pukeutua bleiseriin ja suoriin housuihin töihin, vaikkei pukukoodi sitä välttämättä edellyttäisikään. Saan vaihtelua väreillä ja kankaan materiaaleilla. Olen aina siisti ja asiallisesti pukeutunut, eikä aamulla tarvitse käyttää aikaa sen miettimiseen, mitä lukuisista vapaa-ajan asukokonaisuuksista laittaisin päälle. Työ on työ, vapaa-aika erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puku tekee miehen.
Onko muut jotka ei käytä pukua sitten jotain aivan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko selittää mitä pitäs olla ja perustelut myös ap kiitos.
Ihan hyvin voisi olla esim. farkut ja T-paita. Liiallista miesten pukeutumisen rajoittamista tämä nykyinenkin tyyli. ap
Laitetaanko vielä Trucker cap päähän ja uutislähetykselle uudeksi nimeksi
"Jonne heittää kevyttä läppää"
Miksi vänkäät tästä, kun on jo moneen kertaan todettu etteivät noi ole suinkaan mikään ainut vaihtoehto.
Kyseessä ei ole mikään joko farkut ja t-paita tai puku ja kravatti asia.
Se että joku on noin sanonut, ei tarkoita sitä että kaikki sitä ajaisivat.
Laatiikkomalli tekee kaikista niin samanoloisia. Muutenkin niitä näkee jatkuvasti. Onneksi naisilla maailmassa on tämän suhteen enemmän vapauksia, mistä olen erittäin iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike-elämässäkin tuo formaalisuus on huomattavasti jo vapautunut, miksei sitten muuallakin.
Ei formaalisuus ja tyylikkyys ole huono asia. Vastaavasti epämuodollisuus ja "vapautuneisuus" eivät ole itseisarvoja. Tilaisuuksia ja tilanteita voi kunnioittaa pukeutumalla niiden mukaisesti. Formaalisuudella on paikkansa.
Tyylikkyys voi olla muutakin kuin aina samanlainen puku päällä.
Mistä noita samanlaisia stereotypisointeja ton pukeutumisen suhteen koko ajan satelee.
Että kun on jokin päällä, vain silloin on asiallinen ja komea, muuten ei.