Kävikö teidän mielestä koronatesti kipeää?
Minusta se ei ollut pelkästään epämukavan tuntuista, vaan kävi aidosti myös kipeää.
Kommentit (41)
Oli aika hellävarainen näytteenottaja, joten ei tehnyt kipeää. 10 min pieni päänsärky tuli vähän testin jälkeen, en sitten tiedä johtuiko testistä vai flunssaoireita.
Minua on sattunut joka kerta. Mutta minulla on kroonisesti kuivat limakalvot ja pienet poskiontelot.
Ps. En meinannut itsekään ymmärtää aloitusta. Missä päin puhutaan noin?
Koronatestissä käymättömyys ilmeisesti korreloi luetun ymmärtämisen vaikeuksien kanssa. Jos kysytään, sattuuko testi, on järjetöntä vastata, ettei ole käynyt testissä.
Vierailija kirjoitti:
Koronatestissä käymättömyys ilmeisesti korreloi luetun ymmärtämisen vaikeuksien kanssa. Jos kysytään, sattuuko testi, on järjetöntä vastata, ettei ole käynyt testissä.
Mielikuvitusarvio ja video riittää asiantuntijuuteen.
Missäpäin sanotaan käydä kipeää? Vai onko tuo vain ap:n sanonta?
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut mieleenkään mennä käymään. Joillekin se taitaa olla jo harrastus.
Sama täällä en ole ikinä käynyt korona testissä enkä aio mennä.
Mitä ihmeen epäsuomea "kävikö kipeää" on?
Olen sellainen joka saa jokaisen nuhakuumeen, joten kokemusta on n. 10 testistä, ihan alkuvaiheilta viime viikkoon. Aluksi testit sattuivat hirvittävästi, mutta viimeiset ehkä kuutisen kertaa on ollut melkeinpä kivutonta, epämiellyttävää vain. Eli uskoisin että ottajan tekniikasta kiinni. Aluksi ohjeistettiin nostamaan leuka ylös, mutta kivuttominta on ollut katsoa vain suoraan eteenpäin.
Sattui, ihan stnasti.
Ja olin tosi yllättynyt (ja kauhuissani) koska olen kuvitellut kipukynnykseni olevan korkea ja testin "vain tuntuvan vähän epämiellyttävältä". Muunmuassa olen synnyttänyt ilman minkäänlaista kivunlievitystä, enkä edes kiroillut, itkemisestä tai huutamisesta puhumattakaan.
Koronatestissä tein kaikkea noita, en ole ikinä kokenut niin kovaa kipua. En tiedä onko nenässäni jotain vikaa vai testinottajan taidoissa, helkkarin pitkäänkin se sitä kaivoi. Ei tod mikään muutaman sekunnin juttu, kuten muut ovat kertoneet sen olleen.
En oo käynyt toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sellainen joka saa jokaisen nuhakuumeen, joten kokemusta on n. 10 testistä, ihan alkuvaiheilta viime viikkoon. Aluksi testit sattuivat hirvittävästi, mutta viimeiset ehkä kuutisen kertaa on ollut melkeinpä kivutonta, epämiellyttävää vain. Eli uskoisin että ottajan tekniikasta kiinni. Aluksi ohjeistettiin nostamaan leuka ylös, mutta kivuttominta on ollut katsoa vain suoraan eteenpäin.
Ala nyt vahvistamaan immuniteettia.D-vit ja c-vit ensimmäisenä.
Jollakin oli alkanut tihkua aivonestettä nenästä tehdyn koronatestin jälkeen. Tapahtunut suomessa, koska suomalainen tutkimus missä tästä tapauksesta on kerrottu.
Oletko ap kotoisin Oulusta? Minulla oli opiskeluaikoina oululainen kaveri, joka käytti ihan samaa ilmaisua.
Minusta se "nipisti/kirveli" vähän samoin kuin papa-kokeen ottaminen toisessa päässä.
Kävihän se kipeää ja verta tuli. Vielä kun olin sanonut, että nenäni on murtunut umpeen ettei ilma kulje ollenkaan nenän kautta, niin silti runnosiva läpi.
Sattuminen on jotenkin väärä sana, mutta se tuntui sellaiselta että olin juuri vetämäisilläni pään pois koska en olisi enää kestänyt sitä tunnetta. En osaa eritellä miksi sattuminen ja kipu on väärä sana kuvaamaan sitä paniikkia.
Kaksi kertaa otettu ja kummallakaan kerralla ei ollut paha. Mielummin käyn testissä kuin otan rokotuksen, sitä vasta pelkäänkin kun hirveä piikkikammo.
Älkääs nyt jankuttako tuosta "kävi kipeää", sillä ainakin alueellani se on ihan yleinen sanonta. Ei murretta, vaan sanonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko koronatestin tekeminen kivuliasta?
Et sitten jaksanut lukea yhtä kokonaista lausetta.
Reakointi oli väärään kirjoitusasuun.
En halua missääntapauksessa osallistua kyseiseen testiin.
Tarkoitit varmaan, reagointi😅
Ei ole koskenut kertaakaan. Useamman kerran testi otettu ( työn vuoksi).