Synnyttänyt nainen voi joutua "tukemaan alapäätä" ulostaessaan
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:21"]Miksi tällaisista elämänlaatua heikentävistä synnytysvammoista ei puhuta enempää? [/quote] Koska ei ole kunnon äiti, jos ei synnytä alateitse ja saa jotain vaurioita
Tämä on varmaan sanottu myös tässä ketjussa, mutta laskeumilta sektio ei kyllä suojaa. Tämän pitäisi jokaisen tietää. Laskelmia voi tulla kyllä ihan ilman synnytyksiä!!!
T: gynen polilla työskentevä.
Mene Tiktokkiin tai Facen naisten ryhmiin. Mammat ovat sitä mieltä ettet saa valittaa huonosta seksistä, henkisestä/fyysisestä väkivallasta, perheestä tai sukulaisista. Naisena sun täytyy vaan kestää.
Pitää. Minulle jäi tällainen laskeuma, joka vaatii sitä välillä. Eli jos kakka jää jumiin peräsuolen loppuosaan, niin täytyy sormilla emättimen sisältä tukea / työntää kohti peräsuolta, niin että laskeuma suoristuu. Tällaista tarvetta ei ollut koskaan ennen synnytystä. Mutta en minä jatkuvasti joudu tuota tekemään kun kakalla käyn, vain jos on vähän kovalla vatsa.
Ei muuten koske pelkästään synnyttäneitä. Itselleni laskeuman aiheutti ylipaino, jota tuli keski-iässä paljon kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Ei ole lapsia. Siksi yllätyin kun gyne totesi laskeuman. Ja täytyy tosiaan välillä tehdä tuota emättimen sisältä kakan avustamista.
Tarkoitit varmasti sanoa, että sinun ei kannata suostua alatiesynnytykseen, koska pelkäät sitä enemmän kuin leikkausta. :)
Itse koin alatiesynnytyksen paljon mielyttävämmäksi ajatukseksi kuin sen, että vatsa leikattaisiin auki.
Näin me ollaan erilaisia.