Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työkkäriin ilmoitetaan työnhausta?

Vierailija
09.10.2014 |

Sain työkkärisät työtarjouksen, johon hain. Nyt minun pitäisi ilmoittaa työkkäriin, että hain paikkaa. Lappusessa ei kuitenkaan ole mitään yhteystietoja, joten mihin ilmoitan?? Lisäksi, hain työtä työnantajan oman verkkohaun kautta, eikä sieltä tullut mitään vahvistusmeiliä, joten milläs mä todistan, että hain paikkaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:14"]

Kaivelinpa esiin tuon lapun minkä sain kun kävin päivittelemässä t-hakua ihan omassa korkeassa persoonassani. Lähde on siis TE-Palvelut: asiakasohje 26.2.2014. Siinä sanotaan että: "sähköpostin käyttö asiakaspalvelussa on rajoitettua. TE-palvelussa ei voida vastata sähköpostilla henkilökohtaiseen tilanteeseen liittyviin, luottamuksellisten tietojen käyttöä edellyttäviin kysymyksiin" Sähköpostilla voi ilmeisesti kuitenkin lähettään näitä hakukuittauksia, työtodistuskopioita. "Lähetä ym. tilanteissa pyydetyt työtodistuskopiot kirjepostina tai skannattuna - merkinällä "TYÖ" ... sähköpostin aihekenttään sana "TYÖ" kirjaamo.xxx(a)te-keskus.fi (xxx=alue)." Vielä mainitaan että "ilman "TYÖ" merkintää emme pysty käsittelemään postiasi"

[/quote]

Minen oo koskaan saanut mitää tällaisia ohjeita. Ylipäänsä en ole saanut työkkäristä koskaan mitään ohjeita. Kun kävin siinä alkuhaastattelussa, niin jäi mielikuva, että homma ei nyt mennyt ihan putkeen, vaikka kysyinkin siltä jampalta, että oliko tämä nyt varmasti ok. Alkaa oikeasti ahdistaa, kun kaikki saavat eri ohjeet ja lisäksi jokainen saa kolme-neljä erilaista keskenään ristiriitaista ohjetta. Tai sitten ei saa ohjeita lainkaan. ap

Vierailija
22/23 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on näköjään immeisiä ohjeistettu vaihtelevasti... No minä sain tosiaan tuon "asiakasohjeen" + osoituksen (työtarjous). Osoituksessa lukee: "Kun olet ottanut yhteyttä työnantajanaan, ilmoita siitä heti TE-toimistoon". Tuossa asiakasohjeessa lukee "Jos joudut perumaan sinulle annetun ajanavarausajan tai ilmoitat työtarjouksen tuloksesta soita toimialapuhelimiini .... tai lähetä sähköpostia". Mä käsitin tän nyt niin että ilmoitin molemmista (siis yhteydenotosta ja tuloksesta). Vähän ristiriitaista, toinen lappu käskee toista, toinen toista... Ohjeessa ohjeistetaan käyttämään myös s-postia jos aloittaa yli 2vk kestävän lyhyen työsuhteen (todistus, sopimuskopiot?). Toki ilmoitus asiasta pitää ensin tehdä siellä "Oma asiointi" portaalissa (tai soittaa?). Niinhän se varmaan on että TE-keskus ei asioi sinun kanssasi sähköpostitse, mutta sinä voit olla sinne päin yhteyksissä näissä tietyisssä asioissa. Muuten pitää käyttää sitä nettiportaalia (jonne on vahva tunnistus pankkitunnareilla tms. ) tai soittaa/käydä paikan päällä. Mä en tiedä mikä toi typerä otsikkosäätö on, mutta ehkäpä siellä TE-keskuksessa joku tosiaan osaa kurkata sinne s-postin sisälle ja päätellä mitä asia koskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa näkyy paikalliset erot. Jotkut ohjeistavat toisella ja toiset jollain muulla tavalla. Ehkä kannattaa jokaisen toimia oman työkkärin ohjeiden mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme