Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hanavesi Virossa juomakelvotonta?

Vierailija
09.10.2014 |

http://neomam.com/infographics/tap-water/

Itte kyllä juonut sitä useastikin, eikä koskaan tullut mitään. Onkohan mulla nyt sitten kuitenkin suolistossa joku loinen?!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo linkki löytyi siis tämän uutisen kautta:

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288748398661.html?pos=ksk-trm-life-ospu

Vierailija
2/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on aina matkatoimistossa sanottu, että viron vesi on juomakelpoista, mutta kovempaa kuin suomessa. Tuli ihan yllätyksenä tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, oon asunut Virossa ja juonut hanavettä - tosin en muuta kuin keitettynä siksi, että se on niin pahaa. Mutta ainakin mulla on sellainen käsitys, että se on ihan juotavaa. Oon asunut myös Etelä-Afrikassa, ja myös siellä vesijohtovesi on lähes koko maassa juotavaa. Mulle sanottiin, että jossain Transvaalin perähikiöillä ei kannata juoda, mutta muuten on ihan ok.

Vierailija
4/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla infografian (?) keskustelussa haukutaan karttoja "poliittisiksi", eli ikäänkuin siinä annettaisiin ymmärtää, että perinteiset länsimaat ovat parempia kuin esim. entiset neuvosto-maat tai E-Amerikka, Afrikka, Aasia jne. Kommenttien perusteella esim. Brasiliassa voisi vettä juoda.

Vierailija
5/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:02"]

Tuolla infografian (?) keskustelussa haukutaan karttoja "poliittisiksi", eli ikäänkuin siinä annettaisiin ymmärtää, että perinteiset länsimaat ovat parempia kuin esim. entiset neuvosto-maat tai E-Amerikka, Afrikka, Aasia jne. Kommenttien perusteella esim. Brasiliassa voisi vettä juoda.

[/quote]

Siltä mustakin vähän tuntuu...

Vierailija
6/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain alueilla Viroa hanavesi ei täytä EU:n säädöksiä. 

Vierailija
7/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaasti yleistetty kartta jenkkien käyttöön. Monissa maissa kaupungeissa vettä voi hyvin juoda, maaseudulla välttämättä ei. Tai voi olla, että paikallisesti vesi on juotavaa, ja jossain muualla taas ei. Tällä hetkellähän Helsingissä ja Sipoossa pitää keittää juomavesi, että se siitä juotavuudesta...

Vierailija
8/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join hanavettä Albaniassa :)

Vierailija
9/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:04"]

Jollain alueilla Viroa hanavesi ei täytä EU:n säädöksiä. 

[/quote]

Voiko olla niin, että Tallinnassa ja muissa tiuhaan asutetuissa paikoissa hanavesi on ok, mutta jossain jumalanseläntakana voi olla mitä sattuu, niin sillon koko maa laitetaan juomakelvottomien joukkoon? Suomessahan hanavesi on jokapaikassa hyvää (tai no ainakin juomakelpoista, Turussakin kesällä), eikä variaatiota sillätavalla ole.

Vierailija
10/10 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:06"]

Raskaasti yleistetty kartta jenkkien käyttöön. Monissa maissa kaupungeissa vettä voi hyvin juoda, maaseudulla välttämättä ei. Tai voi olla, että paikallisesti vesi on juotavaa, ja jossain muualla taas ei. Tällä hetkellähän Helsingissä ja Sipoossa pitää keittää juomavesi, että se siitä juotavuudesta...

[/quote]

Just join vettä hanasta ja asun Helsingissä. Kuolenko nyt vai miksi pitäisi keittää??