Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa 10v naiiville tytölle tyttöjen päivän oikea merkitys?

Vierailija
09.10.2014 |

En halua että hän luulee sen olevan humputtelupäivä, mutta en ole vielä kertonut naisen asemasta noin yleisesti ottaen (siis globaalisti). Nainen on siis sorrettu ja alistettu sukupuoli. Vai annanko vaan olla hänen autumattoman tietämättömänä asiasta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen kysymys. Eikö teillä keskustella mistään kotona tai katsota uutisia, vai miten lapsi voi olla noin tietämätön maailman asioista vielä tuossa iässä? Jos nyt noin on päässyt kuitenkin käymään niin totta ihmeessä kerrot niinkuin asia on. Mikä ihmeen tabu tuo on?

Vierailija
2/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiselle voi jo hyvin kertoa, että kaikilla hänen ikäisillään ei ole asiat yhtä hyvin kuin hänellä. Maailmassa on maita, joissa kaikki tytöt eivät pääse kouluun, he saattavat joutua tekemään raskasta työtä tehtaassa tai puuvillapellolle tai he saattavat jopa joutua naimisiin liian nuorena.

Asioista voi kertoa iän mukaisella tasolla kuvailematta ihan kaikki karmeita yksityiskohtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin suunnilleen tuon ikäisenä Kaari Utrion Eevan tyttäret ja koin feministisen herätyksen. Vanhemmat yrittivät vähän toppuutella, ettei kaikkea kirjassa kannata ottaa ihan kirjaimellisesti.

Vierailija
4/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
5/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satujako siellä lapsen koulussakin vain kertoillaan? Taitaa äiti olla naivimpi kuin tyttärensä.

Vierailija
6/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kymmenvuotiaan tytön on jo aika päästä naiiviuudestaan ja äitillä tulisi olla tarpeeksi pokkaa puhua asioista oikeilla nimillä. Ei, tyttöjen päivä ei todellakaan ole mikään humpuukipäivä,vaan sen tarkoitus on lisätä tietoisuutta naisten, varsinkin lapsesi ikäisten varhaisnuorten tyttöjen asemasta maailmanlaajuisesti. Kaikilla tytöillä ei todellakaan ole asiat niin hyvin kuin omalla lapsellasi. Tyttärelläsi on oikeus tietää, miten tämä maailma oikeasti pyörii.

Vierailija
7/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ömmmm. Mä olen vissiin parikymppinen naiivi ihminen kun olen tähän asti luullut että se naisten päivä on vaan joku juhlapäivä O_O Pitää vissiin googlata...

Vierailija
8/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:54"]Ömmmm. Mä olen vissiin parikymppinen naiivi ihminen kun olen tähän asti luullut että se naisten päivä on vaan joku juhlapäivä O_O Pitää vissiin googlata...
[/quote]

Joo olet kyllä ainakin yleissivistystä vailla. Nyt ei puhuta naistenpäivästä jolloin sä vaadit äijääs tuomaan sulle ruusuja vaan tyttöjen päivästä! Haloo!!!

Vierailija
9/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:54"]Ömmmm. Mä olen vissiin parikymppinen naiivi ihminen kun olen tähän asti luullut että se naisten päivä on vaan joku juhlapäivä O_O Pitää vissiin googlata...
[/quote]

Joo olet kyllä ainakin yleissivistystä vailla. Nyt ei puhuta naistenpäivästä jolloin sä vaadit äijääs tuomaan sulle ruusuja vaan tyttöjen päivästä! Haloo!!!
[/quote]

Naisten päiväkirja on itseasiassa naisten oikeuksien päivä, aivan kuin tyttöjen päivä.

Vierailija
10/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesi tietenkin. Tosin ehkä ei kannata kertoa seksiorjista, mutta jos vaikka aloittaisit siitä että tytöt eivät pääse kouluun esim- taloudellisista syistä, joutuvat töihin lapsena ja hoitamaan kotia.

Vierailija
11/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tosiaan ne lapsivaimo- ja seksiorjajutut vähemmälle, mutta kyllä tuon ikäinen jo ymmärtää asioita, jos niistä keskustellaan rauhassa. Osaa hyvin samaistua oman ikäluokkansa lapsiin, joilla elämä ei ole samanlaista, ei koulua vaan työtä, koska ilmaista koulutusta ei ole tai taloudellinen pakko tehdä raskasta työtä.

Vierailija
12/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 12:45"]

Mä luin suunnilleen tuon ikäisenä Kaari Utrion Eevan tyttäret ja koin feministisen herätyksen. Vanhemmat yrittivät vähän toppuutella, ettei kaikkea kirjassa kannata ottaa ihan kirjaimellisesti.

[/quote]

Niin minäkin!! Samassa iässä! :-D Muistan, miten raivona olin maailman epäoikeudenmukaisuuden vuoksi. 

T: Edelleen onnellisesti femakko

Vierailija
13/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro aina kun näet hunnutetun naisen että jos hän kotimaassaan ilmoittaisi että uskonto on pelkkää paskaa ja miesten keino alistaa naisia niin hänet todennäköisesti tapettaisiin sen takia.

Vierailija
14/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta tämä särähti; kyllä 10-vuotiaan kuuluukin vielä olla naiivi. Lapsihan hän on! Ihan mielenvikaista kuorruttaa tuon ikäinen lapsi maailman pahuuden yksityiskohdilla, hei haloo! Toki on hyvä tietää yleisesti ottaen, että ihmisiä elää kurjissakin oloissa jne. Lapsuus on lyhyt, minkä hiton takia teidän vanhempien pitää lyhentää sitä omalla toiminnallanne kaiken aikaa? Koko loppuelämän hänkin kyllä ehtii näkemään tämän maailman pahuuden ja raadollisuuden.

Vierailija
15/17 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lisää Eevan tyttäret -kerhoon! Tosin taisin olla 11-12 lukiessani sen. Teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen.

Vierailija
16/17 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:54"]

Ömmmm. Mä olen vissiin parikymppinen naiivi ihminen kun olen tähän asti luullut että se naisten päivä on vaan joku juhlapäivä O_O Pitää vissiin googlata...

[/quote] No emmäkään tienny ja googlasin. En ollut ennen kuulutkaan koko päivästä, tytär vaan totesi kalenterista "tyttöjen päivä"... myöhemmin sitten googlasin merkityksen.

Olen kyllä ajattelukykyinen ihminen ja yhteiskuntakritiikkini on; lapsilta vaaditaan aikustumista liian aikaisin. Kiinnitin huomiota lähinnä tuohon näkökulmaan, että nainen on se "toinen sukupuoli". Myös tyttäreni naiseus ON kehittymässä kiihkeää vauhtia (murrosiässä toki vielä enemmän), niin on hiukan vaikea tuoda TUO totuus esille. No ehkä voin puhua sen Suomen kautta "meillä asiat hyvin tämän suhteen..." Toisaalta minkälainen valta naisella onkaan kotona, vaikka se ei ulkopuolelle niin hyvin näykään (miehet johtavissa asemissa jne.)

Lapsen tasolla yritän näistä puhua, jos asioita tulee esiin.

ap

Vierailija
17/17 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:34"]

Sori, mutta tämä särähti; kyllä 10-vuotiaan kuuluukin vielä olla naiivi. Lapsihan hän on! Ihan mielenvikaista kuorruttaa tuon ikäinen lapsi maailman pahuuden yksityiskohdilla, hei haloo! Toki on hyvä tietää yleisesti ottaen, että ihmisiä elää kurjissakin oloissa jne. Lapsuus on lyhyt, minkä hiton takia teidän vanhempien pitää lyhentää sitä omalla toiminnallanne kaiken aikaa? Koko loppuelämän hänkin kyllä ehtii näkemään tämän maailman pahuuden ja raadollisuuden.

[/quote]

KIITOS SULLE! HYVIN SAMOILLA LINJOILLA. Mutta jos asiaa tulee eteen kyllä koetan keskustella nooin yleisesti. Itse ymmärsin tyttöjen päivän liittyvän sukupuoleen! Miksi se olisi muuten tyttöjen päivä, miksi ei sorrettujen lasten päivä tms.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän