Olen ostamassa uutta sänkyä. Onko pääpäädyn lisäksi hyvä olla "jalkapääty" vai hankaloittaa oo se elämää?
Olen ostamassa uutta sänkykehikkoa ja pähkäilen kahden eri mallin välillä. Hinta on käytännössä sama ja ulkonäkökin, mutta toisessa on molemmat päätylaidat ja toisessa pelkkä pää puoli. Nykyinen sängyssä ei ole laitoja edes pääpäädyssä, niin mietin kuinka käytännöllinen/epäkäytännöllinen on jalkapääty?
Kommentit (12)
Rajoittaa sängyn asettelua huoneessa ja kulkua sänkyyn. Itse yleensä oikaisen jalkopään kautta sänkyyn ja pois kun en halua kiertää koko sänkyä että pääsisin sivulta sisään / ulos. Nukun siis ovesta nähden kauemmaisella puolella sänkyä, puoliso nukkuu oven puolella.
Osta mieluummin runkopatja, ei tarvitse arpoa sängynrungon valinnan kanssa. Runkopatjoihin saa sitten halutessaan irtopäädyn, mutta itse en ole kaipaillut sellaistakaan.
Joo ei jalkopäätyä. Päiväpeittokin näyttää kivemmalle ilman ja helpottaa kulkua ja sängyn asettelua.
Mihin ne jalat sitten sidotaan jos ei ole?
Tilavassa makuuhuoneessa molemmat päädyt kivat, pienessä taas epäkäytänöllinen ja tiellä. Ilman toista päätyä päiväpeite laskeutuu nätisti ja helmakakana, jos niistä pitää.
Jalkapäädystä kokemuksena, että rasittava tavallansa. Hyöty: sen kautta ei ainakaan peitot pakene. Haitat: joudut poistumaan sivukautta, ja venytellessä jalanpohjat osuu siihen.
Ottaisin ainakin sängyn ilman jalkapäätyä. Kunhan sitten kuitenkin on liukueste patjoille.
Tukevasta jalkapäädystä on hyvä lykkiä vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Osta mieluummin runkopatja, ei tarvitse arpoa sängynrungon valinnan kanssa. Runkopatjoihin saa sitten halutessaan irtopäädyn, mutta itse en ole kaipaillut sellaistakaan.
Meillä on jo patjat jotka on hankittu vuosi sitten. Runkoon ei sitten laitettu rahaa ja se on mennyt jo rikki 🙈
Ja nyt kun lukee näitä kommentteja niin ehkä luovun jalkapäädystä just käytännön syistä. Kiitos paljon 👍
Ap
Laitoin kauniin tapetin sängyn päätypuolelle ja hommasin yksinkertaisen sängyn ilman päätyjä. Tyynyjä olen laittanut koristeeksi. Ei kiitos päätyjä eteen tai taakse.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne jalat sitten sidotaan jos ei ole?
Rehellisesti sanottuna tän takia haaveilin kummastakin päädystä, mutta ehkä käytäntö ja se fakta että kaksi lasta tulee jo välillä perhepetiin nukkumaan jalkopään kautta saa luopumaan tästä. Eli pelkät käsiraudat saa riittää 😉
Ap
Jos meillä olis tilaa makkarissa, niin jalkopäädyssä olis penkki, mihin päiväpeiton voisi taitella illalla. Vaan ei ole. Samasta syystä ei ole jalkopäädyssä päätyä, koska ei ole tilaa. Runkopatjaan on pehmeämpi kolhia itseään.