Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaa ja kotityöt

Vierailija
09.10.2014 |

Olen jäämässä pian hoitovapaalle ja sen ehtona on noin 8000 eur / kk tienaavan mieheni mukaan se, että joudun tekemään kaikki kotityöt sekä kaikki ruoat lastenhoidon lisäksi. Lisäksi hän jo etukäteen on mulle jauhanut siitä, että joudun tekemään ruokalistat valmiiksi kuukausittain ja hän toivoo, että lämmin ateria on pöydässä valmiina aina, kun hän tulee kotiin.

Tällä hetkellä olen vanhempainvapaalla ja mies ei suostu hoitamaan lapsia kuin aivan satunnaisesti, sillä hän vetoaa siihen, että saan Kelalta rahaa siksi, kun hoidan lapsia. Toisin sanoen olen hänen mielestään töissä 24/7 lapsia ja kotia hoitamassa, eikä hänen tarvitse tehdä mitään. Toki mielelläni hoidan lapsia, mutta haluaisin itsekin joskus levähtää illalla siten, että hän auttelisi lastenhoidossa tai pääsisin esim. itse käymään omilla asioillani ulkona/kaupassa/kavereita tapaamassa.

Nyt en ole lasten syntymän jälkeen päässyt omille asioilleni (hammaslääkäri, terveyskeskuskäynti, kampaamo, kaverin tapaaminen, keskustassa vaateostoksilla käynti) kuin ehkä parikymmentä kertaa parin vuoden aikana.

En hirveästi (=lainkaan) kehtaa avautua tilanteestani livenä kenellekään, joten en tiedä, onko mielipiteeni ja toiveeni asian suhteen aivan outoja, mutta miltä tilanteeni kuulostaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero. Elämä ja arjen pyöritys ei muutu miksikään mutta taloudellisesti tulet paljon paremmin toimeen. Lisäksi saat paljon omaa aikaa, kun lapset ovat välillä miehen hoivissa.

Vierailija
22/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut tällä palstalla siihen tulokseen, että ne hyvin tienaavat ukot on täysin itsekeskeisiä paskoja.

Keulitaan niillä tuloilla, tehdään lapsia jne. mutta kaikki se mihin niitä heidän rakkaita rahoja käytetään on loisimista. Raha ei tosiaankaan tuo onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto jos mulla ois tommonen ukko, laatisin sille hinnaston siitä, mitä maksaa koneellinen paskaisia kalsareita, annos perunamuusia ja lihapullia, puoli tuntia seksiä. Sitten vaan miestä laskuttamaan näistä palveluista. Lastenhoitoonhan saan sen kelan rahan, mutta jos kotitöitä yms. alettais mun niskaan kaatamaan, niin kyllä siitä mies sais taulukon mukaan maksaa.

Vierailija
24/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi tuollaista miestä päivääkään. Vaikka minä olen meillä enemmän tienaava, en koskaan pyytäisi mieheltä mitään tuollaista. Eikö miehesi halua viettää aikaa lastensa kanssa? Vaikka olisin kotonaoloaikanani tehnyt kaiken, mitä miehesi sinulta pyytää, olisi mieheni ollut loukkaantunut kun omisin lastenhoidon itselleni. Millainen isä ei halua vapaaehtoisesti olla lastensa kanssa työpäivänsä jälkeen? Mitä hän tekee viikonloppuina?

Kamalaa ajatella, että lapsesi katselevat tuollaista perhe-elämää ja oppivat epätasarvoiseen ja 50-lukulaiseen parisuhdemalliin joutuen sitten 20 vuoden päästä oppeinensa siihen asemaan, ettei kukaan enää huoli heitä puolisoikseen. Uskon, että 20 vuoden kuluttua jokainen normaali mieskin kammoksuu naista, joka haluaisi toimia pääsääntöisesti tiskirättinä vailla mitään todellisia ambitioita. 

Vierailija
25/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 10:21"]

mitäköhän työtä kotona oleva tekee sen 10 tuntia kun toinen on töissä kodin ulkopuolella, jos sitten pitää pölyrättiin/ kattilaan tarttua vielä illalla? 

[/quote]

No mitä jos vaikka viettäs aikaa LASTENSA kanssa? Osallistuisi vaikka niiden kasvattamiseen? Vai haiskahtaako liikaa työltä? 

Vierailija
26/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 07:15"]

Mene töihin.

[/quote]

Meinaatko, että miehen tuolla asenteella mikään muuttuisi? Vai tienaisiko ap yhtä paljon kuin miehensä?

Jos vähääkään jäis miinukselle, niin epäilisin vahvasti, ettei mikään muuttuisi... 

Vierailija
27/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, sen jälkeen puolet hommista kuuluu myös miehelle ja sulle jää rahaa ja aikaa omiin menoihin. Mitoita teidän menot niin, että sun tulot riittää puolikkaaseen, eli kieltäydy omakotitaloista ja veneistä ja kesämökeistä ja kalliista autoista. Ja sit kotihommat puoliksi. Saattaapi muuttua tuo ääni kellossa ukolla aika pikaseen:)

Vierailija
28/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas läpinäkyvä provo. Tai miksi näitä nyt sanoisi - päivän etiikkapähkinä tai "alustus". Ylläpitoko näitä rustailee? Boooring.

Vierailija
29/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi on täys mulkku.

Mun mies tienaa 10 ke kuussa + autoetu + bonarit (älkää taas joku avautuko, ettei voi olla totta) ja hän ei todellakaan puhu mistään loisimisesta tai ole muutenkaan vaatinut minulta yhtään mitään. Käytännössä toki hoidan suurimman osan kotitöistä, koska hän tulee useampana iltana viikosta kotiin vasta kun lapset ovat jo nukkumassa tai hieman ennen sitä. Mutta mies ei ole mitään vaatinut, ainoastaan pyytänyt, että hänkin haluaisi välillä hieman vapaa-aikaa kun tulee kotiin, eikä niin, että kun kerrankin on ajoissa kotona, niin hoitaa sitten lopun ajan lapsia. Jos joskus valitan vapaa-aikani vähyyttä, niin mies aina painostaa minua tilaamaan hoitajan, jotta saisin välillä levätä / tehdä omia asioitani. Ja meillä käy myös siivojaat joka toinen viikko. Rahat ovat perheemme yhteisiä ja kumpikin käyttää niitä tarpeensa mukaan.

ttä tähän nähden, ei ole todellakaan kohtuullinen tuo sinun ukkosi. Jotkut miehet vaan kuvittelevat, että nainen hoitovapaalla tarkoittaa jotain ilmaista kodinhoitajaa ja palvelijaa.

Vierailija
30/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten itsekkäältä miehesi kuulostaa! En suostuisi tuollaiseen.

Vierailija
31/31 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on hyväksikäyttäjä. Hoidat teidän yhteisiä lapsia 24/7 ja sinulle ei kerry lomia ei palkkatuloja tästä työstä eikä eläkettä. Olet täysin tossun alla tuollaisen itsekeskeisen tyrannin kanssa. Kerran nyt jo maksat puolet ja teet enemmän, kysyn vaan miksi suostut moiseen touhuun? Miehesi vaikuttaa kyllä ihan narsistilta joka haluaa alistaa sinut maanrakoon eikä pahemmin lapsistakaan välitä. Kannattaa pitää puolensa, tuo on ihan sairasta! Itse lähtisin moisesta suhteesta, ei tuollainen rahanahne mies muutu, hänellä ei ole kykyä EMPATIAAN!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän