Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokauppiaiden suhtautuminen naisiin asiakkaina?

Vierailija
03.09.2021 |

Haluaisin tietää kokemuksia naisilta, miten ovat suhtautuneet teihin, jos nainen ostaa auton? Onko positiivisia kokemuksia vai negatiivisia? Tai jos mies mukana, niin puhuvatko vain miehelle, vaikka nainen on ostamassa itselleen autoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut meidän perheessä kuski ja ajanut vuosikausia myös työkseni. Mies on liikenteessä arka ja hankki kortinkin vasta lähemmäs kolmikymppisenä, kun töiden vuoksi oli pakko. Mä oon meidän perheessä myös se, joka tienaa eniten. Myytyäni pienen oman yritystoiminnan lähdin hankkimaan meille uutta autoa, mies mukana. Rahat yli keskihintaiseen autoon oli tililläni säästöinä. Lähdettiin. yhteisestä päätöksestä pois joka autokaupasta, jossa vain miestä lähestyttiin potentiaalisena autonostajana. Joka paikassa myös oletettiin automaattisesti, että tarvitsemme autoon lainaa. Parissa paikassa tuntui, että olen myyjille täysin läpinäkyvä. Hankin lopulta auton yksityiseltä myyjältä.

Vierailija
2/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se feministien elämä vaikeaa. 

"Olen ostamassa itselleni autoa". Kas noin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mukana on mies, selittävät kaikki tekniset asiat hänelle - ymmärsipä hän autoista enemmän tai vähemmän kuin nainen. Helpointa on mennä liikkeeseen yksin ja kuunnella sitä alentuvaa myyntipuhetta itsekseen. Voi sitten erikseen pyytää tutun miehen mielipidettä,  jos sitä auton ostamiseen tarvitsee.

Vierailija
4/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legendat pohjautuvat usein todellisuuteen, joten ei kannata yllättyä ainakaan jos hesen ulkopuolisesta liikkestä on kyse. Olen kokenut suorastaan vttuilua autokaupassa.

Vierailija
5/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa melko uutta Passattia. Käsiraha valmiina, ym mutta sain Ikaalisissa ( terveisiä vaan..) helvetin huonoa, suorastaan olematonta palvelua. Myyjä viskasi avaimet koeajoon eikä kertonut autosta yhtään mitään. Ei tinkinyt hinnasta edes kymppiä. Keskittyi toiseen asiakkaaseen (mies). Tiesi että olin tosiostaja, koska oltiin soiteltu ja ajoin 250 km tätä autoa varten. Ei tullut kauppoja syynä myyjä, ei auto.

Lähdin vihaisena ja surullisena pois.

Parkui sitten kyllä perään ja kummasteli kun en ostanut.

Typerä ilkeä ja ajattelematon myyjä mokasi kaupat.

Vierailija
6/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut ensiluokkaista palvelua. Viimeksikin, kun menin tilaamaan autoa, myyjä puhui asiasta vain minun kanssani vaikka mies oli mukana. Mies ja tytär katselivat liikkeessä olevia autoja sillä aikaa, kun tilasin uuden nelivetoisen Mercedes-Benzin C-sarjalaisen. Auton valmistuttua ja Suomeen saavuttua myyjä esitteli auton toiminnat minulle ja selitti pienetkin yksityiskohdat, mies oli silläkin kerralla mukana mutta vain seuralaisena. Hyvitys edellisestä MB:stä oli hyvinkin asiallinen.

Näin on homma toiminut joka kerta. Taitaa olla menneiden vuosikymmenten legendaa nämä naisten yliolkaiset kohtelut? 

Sama liike toi pyytämättä viime kesänä miestä varten auton pihaan ja sanoivat, että 'tässä on "Pete" sun autosi. Tuo takaisin jos ei miellytä.'

Mies ajeli sillä pari päivää ja päätti pitää MB GLE 500e:n, joka oli ollut esittelyautona.

Vierailija
7/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kyllä kesällä oikein hyvää palvelua autoliikkeessä, kun kävin autokaupoilla. Kukaan ei väheksynyt, myyjät eivät juosseet karkuun / palvelleet mieluummin miesasiakkaita jne. Oikeastaan yllätti, miten hyvin naisasiakkaaseen suhtauduttiin, sillä aiemmin kun tuli käytyä autokaupoilla vain miehen kanssa, niin välillä oli havaittavissa sellaista ohi puhumista tai asioiden selittämistä liiankin yksinkertaistetusti.

Tai sitten oli kyse vain siitä, että eri kaupoissa toimitaan eri tavoin.

Vierailija
8/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiiviset kokemukset. Sain tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua, ja kaupat tuli sitten. 

Vierailija
9/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin myydä autoni autoliikkelle, koska en halunnut myydä yksityiselle, jos jotain ongelmia tuleekin sen jälkeen enkä halua kellekään ongelmia autoni takia. Tapailukumppanini ihmetteli miten minua ei vedätetty ja sain ihan hyvän hinnan autosta, kun hänen mielestään oli tehnyt huonommat kaupat omasta autostaan. Itsekin olin tosi tyytyväinen lopulliseen hintaan. 

Vierailija
10/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman Toyotan jo vuosien varrella ostaneena voin vahvistaa, että ainakin näissä liikkeissä olen saanut joka kertaa asiallista palvelua, vaikka olisi ollut joskus perheen miehiäkin mukana. Hyväkuntoinen vaihtoauto ja se, että maksaa koko välirahan heti käteisellä voi myös vaikuttaa palvelualttiuteen.

N50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän