Työtön, kuinka monta hakemusta teit tänään?
Itsellä vain yksi tänään , olkoon huominen parempi!
Kommentit (42)
Onko teillä kaikilla joku tosi yleinen tai yleispätevä ala tai kokemusta monelta eri alalta? Ei mulla vaan riitä työpaikkoja haettavaksi, koska en viitsi kirjoitella niitä aikani kuluksi paikkoihin, joihin ei ole mitään mahdollisuutta päästä. Olen ihan liian realisti mahdollisuuksieni suhteen. Jos minulla ei ole alalle sopivaa koulutusta/kokemusta/luonnetta, niin eipä paljon hyödytä se hakemusten lähettely. Keksin kyllä muutakin tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 01:17"]
Onko teillä kaikilla joku tosi yleinen tai yleispätevä ala tai kokemusta monelta eri alalta? Ei mulla vaan riitä työpaikkoja haettavaksi, koska en viitsi kirjoitella niitä aikani kuluksi paikkoihin, joihin ei ole mitään mahdollisuutta päästä. Olen ihan liian realisti mahdollisuuksieni suhteen. Jos minulla ei ole alalle sopivaa koulutusta/kokemusta/luonnetta, niin eipä paljon hyödytä se hakemusten lähettely. Keksin kyllä muutakin tekemistä.
[/quote]
lähihoitajat saattaisivat olla sellaisia..
En yhtään, ei oo yhtään kokoaikaista työpaikkaa auki omalta osaamisalueelta.
Mulla niitä hakemuksia riittää tehtäväksi siksi, että haen töitä koko Suomesta ja lisäksi lähiseuduilta myös kaikkea mahdollista, mitä osaisin tehdä. (Ja johon ei vaadita pätevyyttä tai työkokemusta alalta jne.) Tietysti olen realisti, enkä kuvittele, että ihan muun alan paikkaa hakiessa kuuluisin kärkijoukkoon, mutta ei se hakemus ole minulta millään tavalla pois. Aluksi nolotti lähettää näitä selkeän epätoivoisia hakemuksia, mutta siihen tunteeseen turtuu. Onneksi aika paljon löytyy kuitenkin noita paikkoja, joihin voin hakea ihan selkä suorana, niistä kun vielä hakijamäärät puolittuisivat...
Miksi te, joilla ei ole yhtään avointa paikkaa tarjolla, ette lähde kouluttautumaan aloille, jossa töitä riittää? Juuri luin jostain propagandalehdestä, että miesten määrä on lisääntynyt naisvaltaisilla aloilla, kun oman alan hommissa on duunit loppu. Samaan aikaan kuitenkaan miesvaltaisilla aloilla ei ole tapahtunut vastaavaa ryntäystä naisten puolelta.
Jos miehet pystyvät mukautumaan, miksi te ette pysty?
Olen ollut työttömänä 4 kk ja mulla on ollut tavoitteena laittaa päivässä vähintään 1 hakemus. Joskus on useamman hakemuksen laittanut ja jonain päivänä ei ole ollut yhtään paikkaa johon olisi ollut realistista hakea.
Mutta onneksi tänään tärppäsi ja haastattelu olisi perjantaina! :)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 02:11"]
Miksi te, joilla ei ole yhtään avointa paikkaa tarjolla, ette lähde kouluttautumaan aloille, jossa töitä riittää? Juuri luin jostain propagandalehdestä, että miesten määrä on lisääntynyt naisvaltaisilla aloilla, kun oman alan hommissa on duunit loppu. Samaan aikaan kuitenkaan miesvaltaisilla aloilla ei ole tapahtunut vastaavaa ryntäystä naisten puolelta.
[/quote]
Olen hakenut koulutuksiinkin mutta aina tullut kieltävä vastaus. Sama ongelma on parilla kaverillanikin jotka ovat työttömiä.
En yhtään. En ole tehnyt aikoihin, ei ole auki paikkoja, jotka vastaisivat omaa osaamisaluetta, koulutusta tai kiinnostusta. Sen sijaan tein paljon muuta työtä sen eteen, että työllistymiseni, tai lähinnä mahdollisuuteni työllistää itseni, paranisi. Lisäksi tein vapaaehtoistyötä ja päivitin cv:n.
[/quote]
No etkös juuri sanonut, että miehet hylkäsivät ne alansa siksi, että siellä on duunit loppu? Ei kai ne työpaikat sukupuolta vaihtamalla lisäänny.
[/quote]
Kaksi kertaa olen kouluttautunut alalle, missä piti olla hyvin töitä, mutta kiven takana ne silti ovat olleet. Nyt olen töissä miesvaltaisella alalla, mutta satojen kilometrien päässä kotiseudulta, mistä puoliso ei suostu muuttamaan pois. Eli etäsuhteessa ollaan. Onneksi ei ole pieniä lapsia. Se vaan nyt menee niin, että jos mies kouluttautuu hoitajaksi, työllistyminen on lähes varmaa, koska alalle halutaan miehiä. Mutta jos nainen kouluttautuu insinööriksi, kohtaa edelleen 60-luvun asenteita. Kirjoitinkin jo toiseen ketjuun, että välillä meillä on tehtävä niin, että pomo ottaa vastuun minun tekemistäni töistä, koska asiakas ei hyväksy naista alalla. Pomo tekee siihen juuri sen verran, että tietää mstä on kyse -> käy työni läpi, hyväksyy, ja kirjoittaa nimensä alle. Minun pookstavini on siellä vain rivitason tekijänä, mutta on sekin sinne merkitty.
Tuskin yhtään, sillä olen jo laittanut lähiseudulle avoimia hakemuksia kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Työ on sen laatuista, että on tavallaan hakusesonki tiettyyn aikaan vuodesta, eikä nyt enää edes laiteta paikkoja hakuun kuin poikkeustapauksissa.
[/quote]
Olen minä jo vaihtanut ja hakenut. Alkuperäinen koulutukseni oli miesvaltaiselle, siihen aikaan melko hyvin työllistäneelle alalle ja sittemmin naisvaltaisemmalle vaihdoin. Hoitoalalle hain, soveltuvuuspisteeni olivat silloin huomattavasti alle keskitason. Epäilemättä sekä hoidettavien että minun etu, että en edes yritä hoitoalalle.
En hae töitä tällä hetkellä. Työttömyyskorvaukseni on riittävä toistaiseksi (2600€ käteen).
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 08:08"]
En hae töitä tällä hetkellä. Työttömyyskorvaukseni on riittävä toistaiseksi (2600€ käteen).
[/quote]
Ei tuossa ole mitään järkeä! Saat työttömyyskorvausta enemmän kuin minä olen koskaan saanut bruttona. Joku raja pitäisi olla ansiosidonnaisissakin. Myönnän, että olen kateellinen, mutta silti...
Yli puolet työpaikoista on piilotyöpaikkoja. Ei paljon auta hakea avoimena ilmoitettuja paikkoja kun hakemuksia niihin tulee sadoittain.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 08:08"]
[/quote]
Ei tuossa ole mitään järkeä! Saat työttömyyskorvausta enemmän kuin minä olen koskaan saanut bruttona. Joku raja pitäisi olla ansiosidonnaisissakin. Myönnän, että olen kateellinen, mutta silti...
[/quote] Voit varmasti kuvitella kuinka paljon tuloni ovat tippuneet. Kaikki on suhteellista.
En yhtään. Ei kiinnosta laitella niitä hakemuksia enää, vajaan puolen vuoden päästä alkaa koulu, pidän lomaa sinneasti.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 02:11"]Miksi te, joilla ei ole yhtään avointa paikkaa tarjolla, ette lähde kouluttautumaan aloille, jossa töitä riittää? Juuri luin jostain propagandalehdestä, että miesten määrä on lisääntynyt naisvaltaisilla aloilla, kun oman alan hommissa on duunit loppu. Samaan aikaan kuitenkaan miesvaltaisilla aloilla ei ole tapahtunut vastaavaa ryntäystä naisten puolelta.
[/quote]
Siksi että mä 154cm/38kg nainen en pärjää fyysisessä työssä. Se on ainoa mikä noista "miesvaltaisista aloista" voisi vähääkään kiinnostaa. Onneksi voin työllistää itse itseni.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 01:49"]
Mulla niitä hakemuksia riittää tehtäväksi siksi, että haen töitä koko Suomesta ja lisäksi lähiseuduilta myös kaikkea mahdollista, mitä osaisin tehdä. (Ja johon ei vaadita pätevyyttä tai työkokemusta alalta jne.) Tietysti olen realisti, enkä kuvittele, että ihan muun alan paikkaa hakiessa kuuluisin kärkijoukkoon, mutta ei se hakemus ole minulta millään tavalla pois. Aluksi nolotti lähettää näitä selkeän epätoivoisia hakemuksia, mutta siihen tunteeseen turtuu. Onneksi aika paljon löytyy kuitenkin noita paikkoja, joihin voin hakea ihan selkä suorana, niistä kun vielä hakijamäärät puolittuisivat...
[/quote]
No kyllä minusta on minulta pois, jos tuhlaan monta tuntia päivästä johonkin, mikä ei lisää mahdollisuuksiani työllistyä tippaakaan. Mieluummin vaikka siivoilen kämppää sen ajan. Mutta ehkä jollekulle tulee parempi mieli, kun on "yrittänyt kaikkensa". Minusta vaan vitutus kasvaa, kun ei ihan todistetusti kelpaa yhtään mihinkään. Sen takia yritän pitäytyä paikoissa, joihin on edes teoreettinen mahdollisuus päästä.
Te ootte ihan kivoja vaikkette olisi laittanut ensimmäistäkään.