Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tuossa joulupuu keräyksessä pyytää apua

Vierailija
11.11.2014 |

vaikka avun kohde ei olisi perheenjäsen? Tunnen erään kehitysvammaisen nuoren pojan, joka ei luultavasti saa tänäkään jouluna oikein mitään.

Tykkää hirveästi rakennella legoilla ja pelata nintendolla. Joku minecraft olisi varmaan loistava hänelle, mutta sitä ei kai saa nintendolle...

Auttaisin itse, mutta olen itsekin vähävarainen :( sain vain tälläisen ajatuksen. Nuoren vanhemmat eivät halua osallistua itse tuohon, koska kukaan ei kuulemma lahjoita mitään lähes täysi-ikäiselle kehitysvammaiselle pojalle.. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

2/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös osa seurakunnista järjestää Joulupuu-keräystä, mm. Vantaallakin.  Myös aikuista kehitysvammaista voidaan tukea tilanteen mukaan. Rohkaise vanhempia ottamaan alueensa diakoniatoimistoon yhteyttä ja anomaan avustusta. Toisen puolesta sitä ei oikein voi anoa, sillä diakoniatyön asiakaskontaktit ovat vaitiolovelvollisuuden piirissä. Diakonia-asiakkailta selvitetään taloustilanne, mikäli asia koskee taloudellisia seikkoja. Joissain seurakunnissa toimii erillinen kehitysvammaisdiakoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebookissa on myös useitakin sivuja, joissa voi ilmoittaa jouluavun tarpeesta, ja halukkaat voi sitten lähettää tms. toivotun lahjan. Itse olen lähettänyt pari lahjaa Jouluapua - sivun kautta: https://www.facebook.com/#!/pages/Jouluapua/404414899684476?fref=ts

Vierailija
4/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebookissa on myös useitakin sivuja, joissa voi ilmoittaa jouluavun tarpeesta, ja halukkaat voi sitten lähettää tms. toivotun lahjan. Itse olen lähettänyt pari lahjaa Jouluapua - sivun kautta: https://www.facebook.com/#!/pages/Jouluapua/404414899684476?fref=ts

Vierailija
5/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:01"]

[/quote]

tässä vielä tuon Jouluapua sivun kuvaus, ja lahjat tosiaan lähetetään tai viedään suoraan apua pyytäneelle henkilölle, joten se menee varmasti perille, sivuston ylläpitäjä toimii välikätenä tietojen (osoite yms) vaihtamisessa:

Joulu on antamisen aikaa.
"Jouluapua" tehtävänä on olla linkkinä kaikkien niiden perheiden välillä, jotka haluavat antaa ja niiden, jotka tarvitsevat apua toteuttaakseen lasten ja nuorten lahjatoivomuksia sekä antamaan jouluniloja lapsille sekä aikuisille.

Vierailija
6/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ihmeessä yhteyttä sinne ja kerro tämä tarina . voisin kuvitella että hyvinkin tämä teini voisi sopia lahjan saajaksi. kiitos myös sinulle että mietit asiaa.

Vierailija
7/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lahjakeräykset ovat jo täynnä, mutta elleissä on joka vuosi se ketju johon voi esittää lahjatoiveita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä