Mitkä asiat saa nuorenkin ihmisen näyttämään vanhalta??
Tuli mieleen kun luulin nuorta naista paljon vanhemmaksi kuin olikaan.
Kommentit (72)
Ylipaino vanhentaa nuoren ihmisen äärimmäisen tehokkaasti. Hoikkuus ja sutjakkuus on tyttömäistä.
Ulkoisia tekijöitä miettimättä se hymytön ilme ja olemus minkä moni jo mainitsikin on varmaan hyvin olennainen tekijä. Ehkä suurempi kuin hiukset, vaatetus ja muut?
Lihavuus, vanhanaikainen kampaus tai hoitamaton tukka, vanhanaikaiset, rumat silmälasit, mummomaiset vaatteet (verkkarit, perseestä lököttävät halpisfarkut, collegepaita, toppakengät tai joku rimpsuinen kukkamekko 80-luvulta) vanhanaikainen meikki tai meikkiä ollenkaan. Esim tämmösiä tuli mieleen. niin ja HUONOT HAMPAAT. Ne vanhentaa tosi paljon. Tupakan poltto aikuisella naisella ja huono ryhti. Onhan noita.
Suurin syy on lihavuus, sekä miehillä että naisilla. Mun mies laihdutti 25 kg, yks ihminen oli kysynyt hänen pikkusiskoltaan, että onko se tuo x sinun nuorempi veli. =D Samoin pari työkaveria on laihduttaneet reilusti ja oikeasti on lähtenyt naamasta 20 vuotta pois. Läski vanhentaa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:45"]
Suurin syy on lihavuus, sekä miehillä että naisilla. Mun mies laihdutti 25 kg, yks ihminen oli kysynyt hänen pikkusiskoltaan, että onko se tuo x sinun nuorempi veli. =D Samoin pari työkaveria on laihduttaneet reilusti ja oikeasti on lähtenyt naamasta 20 vuotta pois. Läski vanhentaa.
[/quote]
Toisaalta laihuus voi myös johtaa "kuivuuteen" ja sitä kautta ryppyjen lisääntymiseen.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:42"]
Lihavuus, vanhanaikainen kampaus tai hoitamaton tukka, vanhanaikaiset, rumat silmälasit, mummomaiset vaatteet (verkkarit, perseestä lököttävät halpisfarkut, collegepaita, toppakengät tai joku rimpsuinen kukkamekko 80-luvulta) vanhanaikainen meikki tai meikkiä ollenkaan. Esim tämmösiä tuli mieleen. niin ja HUONOT HAMPAAT. Ne vanhentaa tosi paljon. Tupakan poltto aikuisella naisella ja huono ryhti. Onhan noita.
[/quote]Kuka nuori ihminen pukeutuu näin? Plus hiukset ja kaikki, kamala :)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:42"]
[/quote]Kuka nuori ihminen pukeutuu näin? Plus hiukset ja kaikki, kamala :)
[/quote]
No kaikenlaista sitä näkee. ei kaikki onneksi ihan noita kaikkia kriteerejä täytä. =D
Lihavuus, tupakointi, liiallinen meikkaus, latteat elottomat hiukset ja kulunut vaatetus vanhentavat. Kukaan ei voi itselleen mitään jos joutuu hankkimaan silmälasit mutta hankkisi nyt sitten sellaiset jotka istuvat kasvoille ja ovat nuorekkaat! Silmälasit ovat itseasiassa aika cool juttu :)
Se mitä ite näen ja mitä en käsitä että työssäkin pidetään mm. verkkareita tai kuminauhavyötäröisiä mummohousuja, isoa t-paitaa ja jotain läskipohjakenkiä. Mä en VOIS lähteä töihin semmosissa rytkyissä paitsi jos olisin joku liikunnanohjaaja mitä en ole. Jotkut ei viitsi satsata ulkonäköönsä yhtään. Tukassa on joku olematon kampaus, sitaistu niskaan sykerölle. Naamassa jotain iänvanhaa niveaa. KÄÄK! Miten paljon pitää itseään inhota että alkaa semmoseksi? Ja ikää alle 40!!
Minä kuulemma vaikutan/näytän ikäistäni vanhemmalta, yleensä vaikutelma kuulemma tulee siitä kun olen vakavampi kuin muut ikäiseni. Nyt siis olen jo ihan aikuinen ja alan varmaan olla jo ikäiseni oloinen jo näköinen, mutta siis se sellainen joku tyttömäisyys ja lapsenomaisuus on elehtimisestä ollut poissa. Olen ollut pelokas, kiusattu ja alistettu lapsi ja tällainen jäykkis minusta tuli. Olen kyllä pukeutunut aina minulle sopiviin väreihin ja tykkään vaatteista, en pukeudu tätimäisesti. Hiukset on kohtuullisen pitkät, ei liian pitkät ja meikkaan kohtalaisen voimakkaasti, tietysti minulle sopivin värein ja meikkivoidekin on tarkkaan valittu. :) Mutta esimerkkinä; kun olin 16, minua luultiin yli parikymppiseksi (en meikannut silloin voimakkaasti tms.).
Mustaksi värjätyt hiukset, tekorusketus, ripsipidennykset, liika meikki. Huonosti istuva vaatetus. Ja tietysti esim. runsas alkoholinkäyttö ja tupakointi näkyy nopeasti.