Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset äidit 8.10.

Vierailija
08.10.2014 |

Keskustelkaa.

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketti kovasti, kun äiti ihmetteli miksi pitäisi ottaa vapaapäivää elämästään? Tämähän on hänen elämäänsä ja hän nauttii siitä. Enpä muista enää sanamuotoa, mutta hyvin kypsästi ja kauniisti ajatteli asiasta. Siitä huomasi, että elämä ei ole ollut pelkästään ruusuilla tanssimista.

Vierailija
82/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääää en kestä miten ihana perhe! Itkin lähes koko jakson ajan. Miehen syöpä ja jalkaproteesi itkettivät. Naisen rakkaus miestään kohtaan itketti. Vauvan syntymä itketti. Ja miten suloinen vauvakin oli! Tälle perheelle ei voi toivoa muuta kuin hyvää ja tervettä elämää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:36"]Koinka moni teistä olisi hankkinut 20-vuotiaana lapsen syöpään sairastuneen miehen kanssa, jonka kanssa oli käsitykseni mukaan seurustellut alle puoli vuotta? Voin rehellisesti myöntää, että minä en. [/quote] No ensinnäkin tuo alle puolen vuoden seurustelu on jo syy olla hankkimatta.

[/quote]

Kukapa tuota olisi oikea ihminen päättämään kuin he itse. Meillekin syntyi ensimmäinen alle vuosi tapaamisesta, nyt yhdessä on oltu 6 vuotta ja lapsia on neljä jo. Onnellisia ollaan, ja sitä toivon heillekin!

Vierailija
84/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten isästä huokui rakkaus tytärtään kohtaan. Tippa silmässä katsoin. Ihana, ihana perhe!

Vierailija
85/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin jätettiin ehkäisy pois puolen vuoden seurustelun jälkeen, esikoinen syntyi kuukautta ennen 2-vuotispäiväämme, ja nyt esikoisen ollessa vuoden ikäinen, on toinen lapsi toiveissa.

Jokainen tekee tavallaan, ei sitä kukaan toinen ole mikään arvostelemaan.

Vierailija
86/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken joka jaksossa. Itsellä lapset 6 ja 8, ja lisää ei taida tulla. :((

Vierailija
87/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Jiri paranee. 

Vierailija
88/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tossa sarjassa edes on juontaja?

Vierailija
89/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:40"] [quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:36"]

Mua aina alkaa itkettää kun noi tuolla synnyttää! Oma esikoinen 7 vkoa vanha. On niin tuoreessa muistissa. :)

[/quote] Minä en ole synnyttänyt ja katsoin ihan kauhulla tuota. Kun huusi ja itki. [/quote]

Ja tämähän oli vieläpä helppo synnytys, ponnistusvaihe va9in 7 minuuttia.

Vierailija
90/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:07"]Meilläkin jätettiin ehkäisy pois puolen vuoden seurustelun jälkeen, esikoinen syntyi kuukautta ennen 2-vuotispäiväämme, ja nyt esikoisen ollessa vuoden ikäinen, on toinen lapsi toiveissa.

Jokainen tekee tavallaan, ei sitä kukaan toinen ole mikään arvostelemaan.
[/quote]
Sitähän täällä just tehään, arvostellaan toisten elämistapoja! Älä sinäki nyt leiki parempaa ihmistä, ku oot.

Vierailija
91/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:07"]Meilläkin jätettiin ehkäisy pois puolen vuoden seurustelun jälkeen, esikoinen syntyi kuukautta ennen 2-vuotispäiväämme, ja nyt esikoisen ollessa vuoden ikäinen, on toinen lapsi toiveissa. Jokainen tekee tavallaan, ei sitä kukaan toinen ole mikään arvostelemaan. [/quote] Sitähän täällä just tehään, arvostellaan toisten elämistapoja! Älä sinäki nyt leiki parempaa ihmistä, ku oot.

[/quote]

Niinhän sitä valitettavasti tehdään. Mammat tuntuvat olevan sitä mieltä, ett jos eroat nopeasti vauvan syntymän jälkeen, olet ihmissaastaa, ja jos tuo nopeasti edennyt suhde jatkuukin vuosia tai vuosikymmeniä, on lauma äkäisiä mammoja kiljumassa kuitenkin. Niin tai näin, mikään ei kelpaa.

Kerroin vain miten suhteeni on edennyt, mistä saat sen kuvan, että luulen olevan parempi ihminen?

Vierailija
92/126 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan ihana pariskunta! Tyttö ikäisekseen todella kypsä ja fiksu. Varmasti parhaimmat mahdolliset vanhemmat pienokaiselle. Kunhan lapsen isä paranee niin heillä on mahdollisuus onnelliseen ja kauniiseen perhe-elämään.

Ja tyttö on kyllä ihan kopio GoT:n Margaery Tyrellistä :)
Kaunis nainen ja komea mies hänellä.
Sydämmelliset onnen ja jaksamisen toivotukset koko perheelle <3

Vierailija
93/126 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vähän ihmetytti se, miten mies jatkuvasti toi omaa kipuaan esille. Vauvan juuri synnyttyä totesi "kun saataisi mut vielä terveeksi" ja alkoi kyynelehtiä. Kävelylenkillä taas vaikutti suorastaan kiukuttelevan viimeisillään olevalle vaimolleen.

Ja mä todellakin tiedän, millaista on helvetillinen kipu. Ainakin itse kuitenkin olen aina pistänyt lapseni oman kipuni edelle. Keskityn heihin, vaikka kipu on läsnä,  minun on vain kestettävä. Mies oli kaikenlisäksi jo leikattu. Syövässä on toki aina olemassa uusiutumisriski, mutta huomattavasti suurempi todennäköisyys hoidetun syövän jälkeen on kuitenkin, ettei uusia kasvaimia ilmaannu. Neuvoisin siis keskittymään elämään ja unohtamaan itsensä surkuttelun: vanhemman tehtävä on olla hyvä vanhempi lapsilleen.

Vierailija
94/126 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:23"]

Muakin vähän ihmetytti se, miten mies jatkuvasti toi omaa kipuaan esille. Vauvan juuri synnyttyä totesi "kun saataisi mut vielä terveeksi" ja alkoi kyynelehtiä. Kävelylenkillä taas vaikutti suorastaan kiukuttelevan viimeisillään olevalle vaimolleen.

Ja mä todellakin tiedän, millaista on helvetillinen kipu. Ainakin itse kuitenkin olen aina pistänyt lapseni oman kipuni edelle. Keskityn heihin, vaikka kipu on läsnä,  minun on vain kestettävä. Mies oli kaikenlisäksi jo leikattu. Syövässä on toki aina olemassa uusiutumisriski, mutta huomattavasti suurempi todennäköisyys hoidetun syövän jälkeen on kuitenkin, ettei uusia kasvaimia ilmaannu. Neuvoisin siis keskittymään elämään ja unohtamaan itsensä surkuttelun: vanhemman tehtävä on olla hyvä vanhempi lapsilleen.

[/quote]

Ehkä oli jossain vahvoissa lääkkeissä niin ei oikein tajunnut mitään?

Vierailija
95/126 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä lukee täältä kuinka muut arvostelee heidän päätöstään lapsen hankinnasta vain puolen vuoden seurustelun jälkeen... Kuinkas moni kuunteli syyn? Jirille oli sanottu että hoidot tulee olemaan niin rankkoja että mahdollisuus saada lapsia voi hävitä kokonaan... Tämän takia päättivät sitten heti aloittaa yrittämisen jotta Jiri saisi toivomansa lapsen.

Vierailija
96/126 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin herkkä, mutta tätä jaksoa katsoessa itkin valtoimenaan. Jotenkin tuo perhe kosketti! Molemmat vaikuttivat niin onnellisilta pienestä tyttärestään!

Vierailija
97/126 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus toivoa lapsensa syntymän hetkellä, ennen sitä ja joka päivä sen jälkeen sitä, että olisi itse kunnossa ja elossa näkemässä lapsensa kasvavan ja elämässä rakkaidensa kanssa. Ja kyllä kipua saa surra. Ei tässä maailmassa tarvi olla mikään ylisuorittaja, joka konemaisesti kieltäytyy näyttämästä tai tuntemasta omia tunteitaan. Kun on käynyt läpi oikeasti tilanteen, jossa voisi kuolla niin kyllä siitä asiasta voi tunteita tuntea. Paljon vähemmästäkin. Suru on ihan terve tunne, turhautuminenkin on. Joka vanhempi tietää, että omaan vanhemmuuteen ja toisen rinnalla kulkemiseen liittyy turhautumista itseen kun haluaisi pystyä enempään. Mutta riittää, että on ihan vaan ihminen. Ihme sakkia tässäkin ketjussa osa porukasta.

Vierailija
98/126 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sen tytön Facebook?

Vierailija
99/126 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti koko perhe voi hyvin.

Vierailija
100/126 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja Naukkarinen. Jirin syöpä uusiutunut keuhkoihin ja kuulemma 15-20 % mahdollisuus selvitä. Toivotaan parasta pelätään pahinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi