Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintopsykologilla käyneitä?

Vierailija
08.10.2014 |

Oletko sinä tai joku tuttusi käynyt opintopsykologilla? Mitä ongelmia oli ja löytyikö apua? Mitä siellä tehtiin? Itsellä keskittymisvaikeutta ja motivaatio-ongelmaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/4 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. Sain konkreettisia käytännön vinkkejä, miten lähestyä tutkielman (mulla kandityö siinä vaiheessa) kirjoittamista. Ja uusia näkökulmia omiin ahdistaviin ajatuksiini. En esim. ollut varma oliko "ala mulle oikea" ja että olenko tarkpeeksi hyvä opiskellakseni. Opintopsykologi antaa just tuollaista konkreettista muutaman kerran neuvontaa, mitään terapiaa sieltä ei saa. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, Hyvältä kuulostaa, mullakin on just noita alanvaihtomietteitä ollu. Ehkäpä pitäisi alkaa aikaa sinne varailemaan.

ap

Vierailija
4/4 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä ketjua. Olisi kivaa kuulla lisää kokemuksia opintopsykologeista! Pohditaanko siellä siis uravalintaan liittyviä asioita(?), saadaan tietoa ko. oppilaitoksen käytänteistä(?) vai keskustellaanko nimenomaan konkreettisista, opiskeluun liittyvistä asioista?

Itse käyn keskustelemassa YTHS:n tavallisen psykologin kanssa, ja kerran otin puheeksi opintopsykologille hakeutumisen, sillä ongelmani liittyvät hyvin vahvasti nimenomaan opiskelutilanteisiin. Mutta psykologini mielestä opintopsykologille meno ei olisi minun tapauksessani tarkoituksenmukaista. No, kului kuukausia, opiskeluongelmat eivät hellittäneet ja otin uudelleen puheeksi opintopsykologin, kysyinpä myös miksi tämän minun "oman" psykologin mukaan opintopsykologi ei olisi minun tapauksessani tarpeen. Hän kuitenkin ohitti opintopsykologi-asian ja keksi että minut voisi ohjata lyhytaikaisella maksusitoumuksella eräälle toiselle psykologille, joka oli hänen luonaan käynyt mainostamassa omaa firmaansa - tämä oli täysin hyödytön liike. Nyt mietin, uskaltaisinko ottaa opintopsykologin puheeksi KOLMANNEN kerran, kun opiskeluun liittyvät ongelmat vaivaavat tosi kovasti edelleen.

Mulla ei ole ongelmia siis uravalinnan tai korkeakoulun käytänteisiin liittyvän tiedonhaun kanssa, vaan ongelmat ovat esim. jännityksen ja ahdistuksen vaikutus opiskeluun (esim. luentojen jättäminen väliin), aloittamisen vaikeus, opiskelun ajanhallinta ja rytmittäminen... Olin käsittänyt että juuri näitä asioita opintopsykologilla käsitellään ja kiinnostaisi kovasti tietää, mikä perustelu psykologillani on siihen, ettei hän katso opintopsykologin voivan mua auttaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme