Minkä ikäinen on mummo?
Täällä puhutaan aina mummoikäisistä. No mikä se ikä on?
Kommentit (137)
Riippuu siitä, minä vuonna mummo on syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vieraista ihmisestä tiedä, onko hän isoäiti. Eli tässä ajoin takaa sitä mummoikää eli minkä ikäisistä aletaan puhua mummona? Enkä tarkoita sitäkään, että se puhe olisi mitenkään hirveän tahdikasta. Mutta kiinnostaisi tietää, minkä ikäisiä tarkoitetaan. Ap
Tuntemattomia ei koskaan mummotella. Oli sitten 33 tai 99. Lapsettomuus voi olla joillekin erittäin arka paikka vielä vanhemmillakin päivillä, joten teitittely vanhemmasta henkilöstä ellei tunneta.
Mummo ja pappa on yleiskäsitteitä. Turha esittää mielensäpahoittajaa.
Aika vanhanaikaista mummotella ketään. Ihan kuin ei enää olisi yksilö, vaan jotain ihme massaa. Voi sanoa nimellä tai sitten kohteeliaasti te/sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 ->
En kyllä menisi mummottelemaan tuon ikäistä. Lisäksi hän ei välttämättä ole edes kenenkään mummo.
Se on sinun asiasi. Aika moni kuitenkin pitää viisikymppisiä mummoikäisinä - pitivät he siitä tahi ei.
Tämä. Viisikymppinen on mummo. Mulle sama tykätäänkö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 ->
En kyllä menisi mummottelemaan tuon ikäistä. Lisäksi hän ei välttämättä ole edes kenenkään mummo.
Se on sinun asiasi. Aika moni kuitenkin pitää viisikymppisiä mummoikäisinä - pitivät he siitä tahi ei.
Olkoot näin, jos sinä haluat olla epäkohtelias niin sano vain mummo.
Jos on vanhuuseläkkeellä eli vanhus, on mummoikäinen.
Jos en saa sanoa mummoksi, sanon papaksi. Muunsukupuoliselle vanhukselle ei vielä ole keksitty vanhuusiän termiä.
Tunnen mummon joka on 36 vuotta, minä olen mummo ja olen 66 vuotta ja tunnen mummon joka on 98 vuotta, valitse tollo siitä.
Mistä teitä ääliöitä oikein riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka on jäänyt eläkkeelle eli vanhus.
Nuorimmat eläkeläiset ovat 18-vuotiaita. Kieltämättä pahasti kehitysvammainen eläkeläinen voi olla jo siinä iässä "mummo".
No kyse olikin vanhuuseläkkeestä. Se on peruseläke, jonka kaikki vanhoiksi eläneet saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 ->
Tämä on sitä iän kieltämistä kun ei kestä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen mummon joka on 36 vuotta, minä olen mummo ja olen 66 vuotta ja tunnen mummon joka on 98 vuotta, valitse tollo siitä.
Mistä teitä ääliöitä oikein riittää?
Oikein perinteinen kiukkumummo oletkin.
Onko 5-kymppinen mies ukki, isoisä, pappa? Elinikä kuitenkin lyhyempi kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 ->
50-vuotias ei ole vanha eikä vanhus kuin jossain kehitysmaissa.
Ihme juttu, kun pitää sanoa joku ikä, jolloin on tietynlainen. Ei tarvitse sanoa mummo/pappa, jos sanoo nimen tai hän/sinä. Tuskin keski-ikäistä tai nuortakaan puhutellaan jollain nuori nainen/keski-ikäinen muija.
Voi luoja, tahallaanko suurin osa ymmärtää väärin ap:n kysymyksen??
Vierailija kirjoitti:
Onko 5-kymppinen mies ukki, isoisä, pappa? Elinikä kuitenkin lyhyempi kuin naisilla.
Luit ajatukseni. Aika moni alkaa olla, vähintään setä.
Ikääntynyt nainenkin on ensin täti, vasta sitten mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini tuli mummoksi 34 vuotiaana ja minä 21 vuotiaana. Toisin sanoen äitini oli isomummo 55 vuotiaana! 😀
Miten saatoit tulla mummoksi 21-vuotiaana?
Hupsista! Jäi epähuomiossa yksi sana pois: äidiksi 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mummuikä alkaa vaihdevuosista kun oma lisääntyminen ei ole mahdollista eli viidenkympin seuduilla.
Mun kohtu on poistettu syövän vuoksi ja olen 23v. Olenko mummo???
Et. Ihan vaan luuseri.
Mies 53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 ->
50-vuotias ei ole vanha eikä vanhus kuin jossain kehitysmaissa.
Olkoot vain niin, mutta en mummottele ketään. Haluan olla kohtelias kaikille. Niin eikä 50-vuotiaat ole enää vanhuksia. Voivat olla kyllä mummoja lapsenlapsilleen.
Eläkeikäinen, kurttuuntunut, työelämästä jo pois jäänyt.