Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen on mummo?

Vierailija
03.09.2021 |

Täällä puhutaan aina mummoikäisistä. No mikä se ikä on?

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 ja siitä ylöspäin. Toki joku on mummo jo alle nelikymppisenä, mutta keskimäärin reilu 50v

Muistaakseni mummoksi tullaan keskimäärin 58-vuotiaana, eli se pyöristyy kuuteenkymmeneen, ei viiteenkymmeneen.

Vierailija
122/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mummu kahdeksalle lapsenlapselleni.He kutsuvat minua mummuksi,ei kukaan ulkopuolinen.Naapurit ja tutut kutsuvat etunimellä.Viralliset tahot sekä etu-että sukunimellä.

Selän takana voi olla mitä tahansa, kuka tahansa.

No onneksi ei kyseinen henkilö tätä kuule. Oletko kova puhumaan pahaa toisista selän takana. 

Kuka puhui pahanpuhumisesta?

Ihmisillä on kaikenlaisia liika- ja lempinimiä ilman pahaa tarkoitusta.

Eikö se pahanpuhumista ole, jos sitä ei voi henkilölle suoraan sanoa? Monet kyllä pitävät mummo-sanaa loukkaavana, jos sitä käyttää naapurin täti, jonka mummo ei edes ole. 

Ei ole. Vain mieltään ammatikseen pahoittava, kyttäämään taipuvainen ihminen ajattelee niin.

Sinähän se tiedät. Opettele käyttäytymään. Ei kannata tahallaan pahoittaa ihmisten mieltä vai satko siitä jonkinlaisen nautinnon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 30 jos on tullut raskaaksi 15-vuotiaana ja lapsi ottaa mallia äidistään

Vierailija
124/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jankkaamista, kun pitää määritellä joku ikä, milloin on mummo.  

Mitä tästä on hyötyä? Tällä palstalla on jatkuvasti näitä keskuteluja, joissa kysytään, olenko keski-ikäinen, olenko vanha yms. 

Näyttää ihmisillä olevan aika paljon ikäkriisejä.  Kirjoitteleeko näitä tänne joku nuorempi henkilö, joka haluaa vahvistusta sille, että on ns. nuori vielä.  Haluaa sitten loistaa mahdollisella nuoruudellaan.  Samalla häntä/heitä taitaa pelottaa, kun vuodet kuluvat ihmeen nopeasti. 

Voin vakuutta, että olemme kaikki samassa veneessä. Kukaan ei ole tänne jäänyt lojumaan ikuisiksi ajoiksi.

Vierailija
125/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikäiset on mummoja ja pappoja. Noin 65v+.

Nykyajan yli 65-vuotiaita en kyllä puhuttelisi näillä nimillä.  No jokainen tietenkin tyylillään, mutta minä ainakin löisin laukulla päähän, jos joku sanoisi minua mummoksi. En halua olla kenenkään tädin/sedän mummo. 

Jos ei saa eläkettä, ei mummoikäinen olekaan. Samalla kertaa ei kuitenkaan voi sekä syödä että säästää kakkua: jos olet vanhuuseläkkeellä, olet muille vanhus eli mummoikäinen — halusit tai et. Oma mielipide ei vaikuta asuaan.

Vierailija
126/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikäiset on mummoja ja pappoja. Noin 65v+.

Nykyajan yli 65-vuotiaita en kyllä puhuttelisi näillä nimillä.  No jokainen tietenkin tyylillään, mutta minä ainakin löisin laukulla päähän, jos joku sanoisi minua mummoksi. En halua olla kenenkään tädin/sedän mummo. 

Jos ei saa eläkettä, ei mummoikäinen olekaan. Samalla kertaa ei kuitenkaan voi sekä syödä että säästää kakkua: jos olet vanhuuseläkkeellä, olet muille vanhus eli mummoikäinen — halusit tai et. Oma mielipide ei vaikuta asuaan.

Onneksi sinä et tätä asiaa päätä. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja oikeus tulla kohdelluksi niin kuin itse haluaa. 

Vierailija
127/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mummu kahdeksalle lapsenlapselleni.He kutsuvat minua mummuksi,ei kukaan ulkopuolinen.Naapurit ja tutut kutsuvat etunimellä.Viralliset tahot sekä etu-että sukunimellä.

Selän takana voi olla mitä tahansa, kuka tahansa.

No onneksi ei kyseinen henkilö tätä kuule. Oletko kova puhumaan pahaa toisista selän takana. 

Kuka puhui pahanpuhumisesta?

Ihmisillä on kaikenlaisia liika- ja lempinimiä ilman pahaa tarkoitusta.

Eikö se pahanpuhumista ole, jos sitä ei voi henkilölle suoraan sanoa? Monet kyllä pitävät mummo-sanaa loukkaavana, jos sitä käyttää naapurin täti, jonka mummo ei edes ole. 

Ei ole. Vain mieltään ammatikseen pahoittava, kyttäämään taipuvainen ihminen ajattelee niin.

Sinähän se tiedät. Opettele käyttäytymään. Ei kannata tahallaan pahoittaa ihmisten mieltä vai satko siitä jonkinlaisen nautinnon?

Ihan voisi luulla että on lauantaiaamu.

Katkerat krapulapeikot on aikaisin liikkeellä.

Vierailija
128/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinymmärtämisen SM (sadomaso), alkukarsinta.

Vierailija
129/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mummous alkaa 60 - 70 vuoden iässä.

Vierailija
130/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 55 ja lapsenlapseni täytti 8, hän sanoo minua mummiksi, aina, toinenkin 5 vuotias sanoo samoin. Välillä he sanovat äiti eikiu mummi, olen hoitanut kumpaakin aina vauvasta asti joka päivä miltei, ainakin nähty. Ei siis ole sanoja kuinka rakkaita nuo monsterit ovatkaan. Kerran kysyin isommalta, että voisinko olla mummo, vastaus oli ei, mummolla on harmaapää.

Vierailija
131/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 ja siitä ylöspäin. Toki joku on mummo jo alle nelikymppisenä, mutta keskimäärin reilu 50v

Muistaakseni mummoksi tullaan keskimäärin 58-vuotiaana, eli se pyöristyy kuuteenkymmeneen, ei viiteenkymmeneen.

40 vuotias nainen on jo mummo kirjaimellisesti, hänellä voi hyvin olla 20v tytär tai poika, jolla on lapsi

Vierailija
132/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ikää ei tule. Koska osalla ei ole lapsenlapsia tai ei halua itseään kutsuttavaksi mummoksi. Eli nainen sanotaan.

Vierailija
133/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ikää ei tule. Koska osalla ei ole lapsenlapsia tai ei halua itseään kutsuttavaksi mummoksi. Eli nainen sanotaan.

Vanha nainen on mummo ja mies on pappa.

Vierailija
134/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on mummo, kun saa lapsenlapsia. Ei se iästä ole kiinni. Tyhmä kysymyskin, ja en tykkää yhtään mummo-sanan ja etuliitteen käyttämistä väheksyvässä ja pilkkaavassa tarkoituksessa.

Harvapa mummoikäisistä puhuu positiivisissa yhteyksissä.

Ei kukaan puhu mammaikäisistäkään tai pissisikäisistä.

Vierailija
135/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te nuoret sitten olette? Äitsyköitä?

Vierailija
136/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te nuoret sitten olette? Äitsyköitä?

En minä ole nuori.

Vierailija
137/137 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on mummo, kun saa lapsenlapsia. Ei se iästä ole kiinni. Tyhmä kysymyskin, ja en tykkää yhtään mummo-sanan ja etuliitteen käyttämistä väheksyvässä ja pilkkaavassa tarkoituksessa.

Harvapa mummoikäisistä puhuu positiivisissa yhteyksissä.

Ei kukaan puhu mammaikäisistäkään tai pissisikäisistä.

Joku näkee väheksyntää ja pilkkaa ilman syytä.