Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veronpalautus 660e. Maksaako ylim. vuokran vai osakkeisiin?

Vierailija
03.09.2021 |

Kumman tekisit?

Ja ei, en aio ostaa omaa asuntoa. Kysymys edellä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tuo sinulle enemmän mielihyvää? Tieto tulevista tuotoista vai turvallisuuden tunne etukäteen maksetusta vuokrasta? 

Jos puskuria ei ole, valitsisin etukäteen maksetun vuokran. Se voi myös antaa tulevaisuudessa neuvotteluvaraa vuokranantajan kanssa, jos kyseessä on yksityinen vuokranantaja. 

Tai sitten sitä puskuria voi "luoda" laittamalla se raha säästötilille (AP ilmaisi jossain viestissä, että hänellä on sellainen).

Vierailija
22/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki olisi maksaa vuokra ennakkoon, viikkoja ennen eräpäivää?

Mietin ihan samaa. Ensi kuussa olisi sitten taas se sama "mitä teen näillä ylijääneillä rahoillani" -ongelma kuitenkin.

Jos muutenkin AP säästät esim. rahastoihin, niin laittaisin sinne. Ilmeisesti sinulla ei siis myöskään ole mitään lainoja, joihin tehdä ylimääräinen / suurempi lyhennys?

Opintolainaa on 5000e, mutta ei sitä kannata etukäteen lyhennellä, se on niin ”halpaa”.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pistin elokuussa saamani vajaat 700€ veronpalautuksia kokonaisuudessaan säästöön pahan päivän varalle.

Vierailija
24/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin finskiä, saat tuolla summalla sitä noin 900kpl ja finskin noustessa siihen 3 e parin vuoden sisällä, saat sen 3000e. Jos jätät yli 10 vuodeksi, niin saat sen 7000e vähintään, mikä on sijoittamisen tarkoitus.

Vierailija
25/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mitä haluat, omia rahoja kun ovat.

Vierailija
26/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin finskiä, saat tuolla summalla sitä noin 900kpl ja finskin noustessa siihen 3 e parin vuoden sisällä, saat sen 3000e. Jos jätät yli 10 vuodeksi, niin saat sen 7000e vähintään, mikä on sijoittamisen tarkoitus.

Ei huono ajatus, mutta liekö 3euroon tulee nousemaan. 2.43e näytti olevan v.2017.

Täytyypä pohtia.

Itse olen ostanut lähiaikoina Valmettia, sitäkin kiinnostaisi saada lisää.

Ap

Vierailija
27/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeisiin tai sitten johonkin kivaan. Ylimääräisen vuokran maksaminen on järjetöntä.

Vierailija
28/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huono ajatus, mutta liekö 3euroon tulee nousemaan. 2.43e näytti olevan v.2017.

Täytyypä pohtia.

Ap

Finski splitattiin, kun se nousi 13 e viimeksi. Ei näy noissa käppyröissä, tapahtui vissiin 2017. Siksi se kuumenee taas uudelleen, kun firma on niim vahva kuitenkin. Nythän se näkee taas onko niiden myynti tuplaantunut, uskoisin, että osake nousee vauhdilla ihan kohta.

Vierailija
29/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs peräjepualla on noin pienet vuokrat?

Vierailija
30/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäisin noin pienen summan. Alle tonnin ylimääräiset tulot voi hyvillä mielin käyttää huvituksiin.

Vierailija
31/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä pohtia.

Ap

Finski splitattiin, kun se nousi 13 e viimeksi. Ei näy noissa käppyröissä, tapahtui vissiin 2017. Siksi se kuumenee taas uudelleen, kun firma on niim vahva kuitenkin. Nythän se näkee taas onko niiden myynti tuplaantunut, uskoisin, että osake nousee vauhdilla ihan kohta.

Splitit ja käänteiset splitit näkyvät osakkeen hintahistoriatiedoissa. Toisin sanoen graaffissa ei ole muutoksen kohdalla hyppyä ylös- tai alaspäin.

Vierailija
32/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sulla ole yhtään enempää rahaa käytössä vaikka maksatkin sen vuokran etukäteen.

Vierailija
33/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sijoitukseen. Ja muuta veroprosenttisi sellaiseksi, että jatkossa saat sijoitettua rahan heti etkä vuoden päästä.

Vierailija
34/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukanvarteen ja sukka varmaan talteen.

Vierailija
35/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän minulle ei ollut tullut tänään tilille veronpalautuksia? Ilmeisesti palauttelevat niitä eri aikoihin, mutta kun kävin Vero.fi-sivulla Omaverossa katsomassa, niin enpä sieltä mistään löytänyt mitään päivämäärää, että koska minulle palautuksia olisi tulossa. Ja pitäisi kai minulle jotain palautuksia tulla, kun olen esim. muutaman sijoitusosakkeenkin myynyt tappiolla, niin kai niistä jotain verohyvitystä on tullut. Oliko se niin, että joskus lokakuussa tulee muut palautukset (jos ei nyt tullut)?

Vierailija
36/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän minulle ei ollut tullut tänään tilille veronpalautuksia? Ilmeisesti palauttelevat niitä eri aikoihin, mutta kun kävin Vero.fi-sivulla Omaverossa katsomassa, niin enpä sieltä mistään löytänyt mitään päivämäärää, että koska minulle palautuksia olisi tulossa. Ja pitäisi kai minulle jotain palautuksia tulla, kun olen esim. muutaman sijoitusosakkeenkin myynyt tappiolla, niin kai niistä jotain verohyvitystä on tullut. Oliko se niin, että joskus lokakuussa tulee muut palautukset (jos ei nyt tullut)?

Palautusten/mätkyjen määrä ja maksupäivä näkyy verotuspäätöksessä.

Vierailija
37/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos enemmälti olet tappiolla myynyt niin tulossa iso potti. Ei ole verottajan rahat riittäneet. Voit kyllä karhukirjeen laittaa ulosmittauksen uhalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi