Mistä tiedän, että ystäväni ex-mies on narsisti, eikä ystäväni?
Jotenkin pelottava tilanne. Ystäväni haukkuu ex-miestään minulle ja kertoo, mitä kaikkea mies on hänelle ja heidän lapselleen tehnyt (Lukuisia pahoinpitelyjä, alistamista, uhkailua, kiristystä jne) Sitten taas oma mieheni haukkuu tätä ystävääni minulle. On kuulemma totaalinen sekopää (lyönyt kuulemma ex-miestään, huutaa, raivoo jne) ja puolustelee sitten tätä ystäväni miestä.
Eli ystäväni joko puhuu totta tai sitten narsistin tapaan on onnistunut kietomaan minut pikkurillinsä ympärille tai sitten narsisti on se ystäväni mies, joka on tehnyt saman omille ystävilleen.
En uskalla enää kertoa miehelleni, kun tapaan tätä ystävääni. Siitä alkaa nimittäin sellainen show, että en jaksa. Ero oli raastava ja mukana on niin lastensuojelua, kuin oikeustaistelujakin. Minusta on vaan vaikea uskoa, että lastaan ylikaiken rakastava ja lapsensa eteen kaikkensa tekevä ystäväni tekisi ikinä pahaa kenellekään.
Tämä tilanne on hirveä ja en enää tiedä ketä uskoa :(
Kommentit (7)
hmm.. kuinka kauan olet tuntenut ystäväsi? onko tämä ensimmäinen kerta, kun epäilet hänen mahdollista narsismia? onko viitteitä näin jälkeenpäin ollut muitakin? miten hän yleisesti ottaen suhtautuu ihmisiin? onko hän mielestään koskaan väärässä? onko hänellä yleisesti ottaen pitkiä ihmissuhteita?
Parempi pysyä kaukana koko jutusta.
Ystävä?
Mikäs se sellainen ystävä on jota ei tunne? Oletko Turkulainen?
Ollaan tunnettu n. 7 vuotta. Minulle ollut aina ihana, tosi reilu ja mukava. On avoin ja reipas persoona. Juttelee mielellään jopa tuikituntemattomien kanssa ja se välillä huvittaakin :D On luonteeltaan huolehtivainen ja lastaan rakastaa ylikaiken. Varsinainen leijonaemo mielestäni. Sen takia en ikinä uskoisi hänen tehneen niitä asioita, mitä mieheni kertoo hänen tehneen :(
Vahva tunne minulla, että ystäni ex-mies on valehdellut miehelleni ja tietenkin mieheni uskonut kaiken :( Minun on turha puolustella ystävääni miehelleni, koska hänellä on ystävästäni selvä mielipide; kaistapäinen hullu!
-ap-
No tuskimpa nyt mitään narsisteja ovat. Ehkä ovat todellakin molemmat huutaneet ja lyöneet toisiaan riidellessään, joskus kun juttuja kerrotaan eteenpäin niin muistetaan kertoa ne toisen osapuolen teot, mutta "unohdetaan" sitten kertoa mitä itse tekikään siinä tilanteessa. Halutaan laittaa toinen osapuoli huonoon valoon, syyttää vain toista siitä mitä kävi.
Et sä kunnolla voi ystävääsi tuntea, jos et tiedä, kumpi puhuu totta. Itse olen narsistimiehen ex ja hänellä nyt uusi kumppani, joka luulee exän kavereiden tapaan minun olevan syypää ihan kaikkeen. Exän nyxä pitää minua ihan luuserina, koska asun vuokralla ja hänellä omistusasunto eli sopinevat exän kanssa hyvin yhteen, kun materia korvaa tunteet ja empatian esim.
Onneksi pääsin eroon!
Tai sitten ovat molemmat narsisteja.