Kolmion täysremppa, hinta?
Mitähän kustantaisi 85 neliön kolmion remontti? Keittiöremontti kokonaan ja uudet koneet, kylppäriremppa, sauna, wc, muissa tiloissa seinien maalaus ja lattian vaihto. Materiaalit keskihintaisia. Osaisko joku heittää hintahaarukkaa mimmosissa summissa liikutaan?
Kommentit (28)
Kovia on kustannukset verrattuna siihen että tekee itse.
Vierailija kirjoitti:
Kovia on kustannukset verrattuna siihen että tekee itse.
Karkeasti voi laskea, että työn osuus on 50 % hinnasta.
20 000 euron keittiöremonttiin saa materiaalit halvimmillaan 10 000 eurolla. Siihen sitten alat laskemaan päälle töitä: vanhan purku, seinien maalaus, lattiat, kaappien asennukset, sähkötyöt, putkiasenukset, listoitustyöt, välitilan laatoitus ja saumaus... Niin ja kaikkien tavaroiden kuljetus mennen tullen. Vanha keittiö kaatopaikalle, uusien tavaroinen haku ja sisälle kantaminen. Kodinkoneiden nostelu ja asennus paikoilleen.
Joko aloittajan remppa on valmis, kysyit hintoja 3 vuotta sitten. Paljonko tuli maksamaan, minkä ikäinen asunto on?
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi selvitä, onko taloyhtiössä tehty asbestikartoitus. Jos ei, sekin maksaa muutaman tonnin. Jos sen ohittaa, huoneisto otetaan välittömästi hallintaan.
Missä se tuhansia maksaa? Yleensä vielä taloyhtiö hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi selvitä, onko taloyhtiössä tehty asbestikartoitus. Jos ei, sekin maksaa muutaman tonnin. Jos sen ohittaa, huoneisto otetaan välittömästi hallintaan.
Missä se tuhansia maksaa? Yleensä vielä taloyhtiö hoitaa.
Kyllä vaan maksaa, ja taloyhtiö maksattaa sen osakkeenomistajalla.
Uskokaa vaan, kyllä tulee kalliiksi putkiremontti asbestitestauksineen ja -purkuineen. Eikä vaihtoehtona ole kuin maksaa.
Maksa puolet, teen hiukan hommia ja et kuule minusta enää ikinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Remontteja teettänyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teetätin täyden remontin kolmioon 65 m2 Helsingissä. Uusi keittiö, kylpyhuone, lattiat, seinät ja katto maalattiin. Maksoi noin 28 000 €.
Pelkkä keittiökin maksaa helposti 20000€
Eikä maksa. Tietysti siihen saa menemään vaikka 100.000€, jos niikseen on. Kylppäriremppa noin noin 15.000€, sauna 5000€, keittiö noin 10.000€. Muita huoneita ehostaa 10.000€:lla jo melkoisesti lattiasta kattoon.
No kyllä .tussa maksaa
No siinä tapauksessa käyttämäni keittiöfirma jätti jotain veloittamatta. Minä maksoin just jonkun kymppitonnin siitä.
(eri vastaaja)
Koko keittiö uusilla, ei ihan halvimmalla koneilla: 30.000€. Pyysin tarjouksen 4m2 kph:sta: 17.000€, tähän päälle tulee laatat, sauma-aineet ja kalusteet kaikki.