Hoitoalan palkat, palkkakartelli?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tallaiset-vastaukset-saivat-tehyn-e…
Uskotko että diilejä joilla hoitajia on estetty siirtymästä pois kaupungin työpaikoista, on ollut?
Kommentit (21)
Ilmoitetaan asiattomaksi ja poistetaan noin vartin sisään...
Onnetonta änkytystä ja täysin vit***tunut ilme Helsingin kaupungin edustajalla :D
Vierailija kirjoitti:
Onnetonta änkytystä ja täysin vit***tunut ilme Helsingin kaupungin edustajalla :D
Eeee.. en tiedä mitään, eeee..enkä voi kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Akka on tasan tarkkaan tiennyt asiasta 😃
Ei ole yllätys, että tätä hoitajapulaa yritetään vaan pahentaa.
Näin niitä naisia Suomessa sorretaan :D
Vierailija kirjoitti:
Näin niitä naisia Suomessa sorretaan :D
Näytti tää sortajakin olevan nainen.
Turun kaupungilla ja Pihlajalinna myös samanlainen diili kuin Helsingissä...
Totta on , olen itse kokenut tämän .
En tiedä terveydenhoitoalasta mitään, mutta konsultti-kuvioissa oli ainakin 10v takaperin aivan normaalia, että aktiivinen rekrytointi oli puoli.ja toisin kielletty. Sopimus ei kuitenkaan pätenyt tilanteissa, joissa työntekijä itse haki auki olevaa paikkaa.
Ihmettelisin suuresti, jos vastaavaa kieltoa ei löytyisi sairaanhoitopiirien ja terveystalojen välisistä soppareista.
Tässä olisikin hyvä peruste yksityistää enemmän. Nyt kun julkkari jakaa kaikki rahat itselle ja muille, mikään järkevästi toimiva yritys ei uskalla olla mielistelemättä siihen suuntaan eli kilpailla aidosti työntekijöistä. Epäilen tosin, että tätä siellä ay-liikkeessä loppuviimeksi ei kannateta.
AY-liike on Suomen suurin kartelli.
Perustuslain vastaista jos tavallista työntekijää estetään jonkun salaisen sopimuksen avulla vaihtamasta työpaikkaa!!!
Kyllähän tuo varmaan on totta. Eilenhän myönnettiin toisessakin uutisessa, että pulaa on halpatyöntekijöistä ja kokeneista (vastavalmistuneet ei kelpaa). Toivottavasti nyt alkaa mennä parempaan suuntaan, kun totuus on vihdoin myönnetty.
Eräässä kännykkä firmassa saatettiin estää työntekijän siirtyminen toimittajalle
Koko terveydenhuoltoala on läpimätä työntekijäpuolelta hallintoon, ja mitä enemmän tätä paskaa tonkii, sitä pahemmalta se haisee!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä terveydenhoitoalasta mitään, mutta konsultti-kuvioissa oli ainakin 10v takaperin aivan normaalia, että aktiivinen rekrytointi oli puoli.ja toisin kielletty. Sopimus ei kuitenkaan pätenyt tilanteissa, joissa työntekijä itse haki auki olevaa paikkaa.
Ihmettelisin suuresti, jos vastaavaa kieltoa ei löytyisi sairaanhoitopiirien ja terveystalojen välisistä soppareista.
Jonkun täytyy nyt vääntää rautalangasta tämä, että ymmärrän. Miten sitä yleensä haetaan töitä, jos ei hakemalla itse avointa paikkaa? Siis ehkä tarjoamalla jotain pöytälaatikkopaikkaa? Siinäkin tapauksessa voisi pistää paikan avoimeen hakuun ja pyytää työnhakijaa laittamaan hakemusta sisään. Mitä järkeä olisi sopia, että ei saa palkata kaupungin työntekijää, muutoin kun jos hän itse hakee avointa paikkaa? Tämä logiikka ei nyt kyllä yhtään avaudu. Voisiko joku viisaampi selittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin suuresti, jos vastaavaa kieltoa ei löytyisi sairaanhoitopiirien ja terveystalojen välisistä soppareista.Jonkun täytyy nyt vääntää rautalangasta tämä, että ymmärrän. Miten sitä yleensä haetaan töitä, jos ei hakemalla itse avointa paikkaa? Siis ehkä tarjoamalla jotain pöytälaatikkopaikkaa? Siinäkin tapauksessa voisi pistää paikan avoimeen hakuun ja pyytää työnhakijaa laittamaan hakemusta sisään. Mitä järkeä olisi sopia, että ei saa palkata kaupungin työntekijää, muutoin kun jos hän itse hakee avointa paikkaa? Tämä logiikka ei nyt kyllä yhtään avaudu. Voisiko joku viisaampi selittää?
Lisäyksenä vielä se, että puhun nyt nimenomaan terveydenhuollon rekrytoinnista. Hyvin harvoin sairaanhoitajia headhuntataan. Eikä varsinkaan mihinkään perusduuniin. Eihän suurimmalla osalla ole edes mitään linkkariprofiiliakaan. Eri asia sitten asiantuntijatehtävät. Lisäksi, nimenomaanhan on kerrottu, että työnhakijat olivat saaneet bumerangina viestin, jossa kerrottiin sopimukseen vedoten, ettei voida palkata.
Tämä nyt vaan on sitä Kokoomuksen kaipaamaa paikallista sopimista. Isot työnantajat sopivat keskenään.
Just oli kymppiuutisissa ja sen on myöntäny Mehiläisen johtajakin.