Haluaisitko asua diktatuurissa?
Haluaisitko asua diktatuurissa, jossa et voi päättää elämästäsi itse? Jossa valtio päättää missä saat liikkua, voitko omistaa mitään, mitä operaatioita kehollesi tehdään jne? Jos et halua, niin miksi et? Voisitko sallia jollekin muulle kansanryhmälle diktatuurin, jos itse saisit vähän enemmän vapauksia?
Kommentit (10)
No en haluaisi, mutta toisaalta olisihan se suhteellisen helppoa elämää jos noudattaisi järjestelmää ja jos ei olisi P-Korean tyylinen sekopäinen diktatuuri. Esimerkiksi Neuvostoliitossa ja Itä-Saksassa peruspalvelut kyllä toimivat ja kaikilla oli töitä ja asunto, ei kuulosta kovin kauhealta elämältä.
Eihän tuohon mitään diktatuuria tarvita, kun Suomen demokratiaankin semmoista haluaa kansa itse.
Neuvostoliitossa ei ollut tavoitteena ihmiskunnan harventaminen. Päim vastoin, uusia neuvostokansalaisia toivottiin lisää, jotta riittäisi sosialismin sotilaita. Mutta mitä jos diktatuuri olisikin globaali? Mihin he enää tarvitsisivat miljardeja ihmisiä? Pienempää ihmiskuntaa olisi helpompi hallita. Kuinka turvalliseksi tuntisit olosi globaalissa diktatuurissa? Siellähän ei olisi enää kansallista poliisia tai kansallista armeijaa kansalaisia pulustamassa, vaan sopivan psykologisen profiilin omaavista kootut palkkajoukot.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon mitään diktatuuria tarvita, kun Suomen demokratiaankin semmoista haluaa kansa itse.
Ei mene enää vuottakaan, kun ollaan ohi sen pisteen, mistä ei ole paluuta. Koronapassilla luovutetaan valta kasvottomalle tietokannalle.
Ap heittäydy toimeentulotuelle ja huomaat, että diktaruuri on myös Suomessa.
Kyllä, elämä diktatuurissa kelpaa ihan hyvin. Ja kyllä, alistun mielelläni vaikkapa sen eliitin orjaksi ja voin ihan hyvin kuollakin heidän puolestaan. Ei haittaa, kun muutenkin elämäni on niin yksitoikkoista ja tylsää.
Vapautta vihaava kansa ja demokratia ovat aivan yhtä kauhea yhdistelmä. Enemmistön tyrannia ei ole yhtään parempi kuin yhden ihmisen tyrannia.
Valitettavasti suomalaiset taitavat vihata vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitossa ei ollut tavoitteena ihmiskunnan harventaminen. Päim vastoin, uusia neuvostokansalaisia toivottiin lisää, jotta riittäisi sosialismin sotilaita. Mutta mitä jos diktatuuri olisikin globaali? Mihin he enää tarvitsisivat miljardeja ihmisiä? Pienempää ihmiskuntaa olisi helpompi hallita. Kuinka turvalliseksi tuntisit olosi globaalissa diktatuurissa? Siellähän ei olisi enää kansallista poliisia tai kansallista armeijaa kansalaisia pulustamassa, vaan sopivan psykologisen profiilin omaavista kootut palkkajoukot.
Usein ne "kansalliset" ovat olleet tehokkaimmat sortajat.
No jos saisin omistaa tietokoneen ja pelata pelejä ja plärätä nettiä mielinmäärin, niin ihan sama.
No mut hei, me ollaan kohta kaikki siellä! Kohta ei tarvita mitään ajatusleikkiä, kun kaikki onkin ykskaks meidän arkipäivää.
Tänään haukutte foliohatuksi, salaliittoteoreetikoksi ym.
Muutaman vuoden päästä tajuatte, että ei se ollutkaan sitä.
Australiassa ja Israelissa tämä on totta.