Tytön päiväkodin henkilökunnan käytös ihmetyttää
Alkuun voisin kertoa hieman perheemme taustoja: Olen 19-vuotias, 3-vuotiaan tytön äiti. Olen yhdessä tytön isän kanssa ja asumme saman katon alla. Tyttäremme meni päiväkotiin 2-vuotiaana, kaikki sujui oikein hienosti ja päiväkodin henkilökunta oli aivan ihana. Jouduimme kuitenkin muuttamaan mieheni työn perässä toiseen kaupunkiin ja samalla tyttäremme joutui vaihtamaan päiväkotia. Siitä se h*lvetti sitten alkoikin.
Uudessa päiväkodissa mikään ei tunnu sujuvan, aina tyttäremme on tehnyt kaiken täysin väärin eikä hän osaa sitä ja tätä, henkilökunnan mielestä siis.
Kerran he sanoivat että tytön olisi hyvä viettää aikaa enemmän isänsä kanssa. Mikä oli todella outoa koska asumme saman katon alla ja tytön isä viettää hänen kanssaan aikaa päivittäin.
No viimeisimpänä ,muttei vähäisimpänä päiväkodin henkilökunta sanoi että tyttö on aivan liian pitkiä päiviä päiväkodissa. Omituista tämäkin, koska tyttö on neljästi viikossa päiväkodissa n. 6-7h ja perjantaisin hänellä on vapaapäivä. Käymme molemmat töissä, emmekä siis maleksi kotona päiviä tytön ollessa päiväkodissa.
Paljon muutakin outoa käytöstä on ollut päiväkodin henkilökunnan taholta, mutta en nyt viitsi alkaa listaamaan kaikkea.
En tiedä johtuuko päiväkodin henkilökunnan käytös siitä että olen ns. teiniäiti vai siitä etteivät he vain yksinkertaisesti voi sietää perhettämme. Haluaisin kääntyä päiväkodin johtajan puoleen, mutta luulen että sen jälkeen saisimme entistä huonompaa kohtelua.
En haluaisi että tyttö joutuu taas vaihtamaan päiväkotia sillä hän on kotiutunut nykyiseen päiväkotiinsa ja saanut sieltä paljon kavereita, mutta ei tämä tällaisenäänkään voi jatkua. Mikä neuvoksi?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 12:08"]
On luontevaa keskustella hoitajien kanssa niissä tilanteissa joissa he sanovat noita outoja asioita ja vääriä johtopäätelmiä.
[/quote] Näin olen tehnytkin. Esim. Jos ovat sanoneet ettei tyttö ole osannut sitä ja tätä, niin olen sanonut ettei edellisessä päiväkodissa eikä kotona ole ollut mitään tällaisiä ongelmia ja kun sanoivat siitä että tytön olisi hyvä viettää enemmän aikaa isänsä kanssa niin sanoin että asumme saman katon alla, joten hänen isänsä viettää hänen kanssaan aikaa päivittäin. Muutenkin olen joka kerta oikaissut nämä heidän oletuksensa, mutta aina tulee jotain uutta ja outoa. (Ap)
Olet 19-vuotias ja sulla on 3-vuotias lapsi. Olet siis todellakin teiniäiti sanan joka merkityksessä (saanut lapsen teini-ikäisenä ja edelleen teini-ikäinen) etkä mikään ns. teiniäiti. Siitä minäkin silti veikkaisin asian johtuvan. Ehdota perhetapaamista päiväkodin johtajan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 12:00"]
vasukeskustelussa otat esiin siinä
[/quote]Pystyisittekö menemään yhdessä siihen, niin että omin silmin näkevät että yhdessä ollaan ja hyvissä väleissä? Ja edelleen ottaa ikävät asiat esille, yhdessä, niin hlökunnalla ei olisi mitään "valta-asemaa"?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:15"]
Olet 19-vuotias ja sulla on 3-vuotias lapsi. Olet siis todellakin teiniäiti sanan joka merkityksessä (saanut lapsen teini-ikäisenä ja edelleen teini-ikäinen) etkä mikään ns. teiniäiti. Siitä minäkin silti veikkaisin asian johtuvan. Ehdota perhetapaamista päiväkodin johtajan kanssa.
[/quote] Joo, tietysti mutta laitoin tuon ns. etuliitteen koska toiset sattavat hieman karsastaa ko. nimitystä, vaikka se täysin totta onkin. (Ap)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 12:00"]
vasukeskustelussa otat esiin siinä
[/quote]Pystyisittekö menemään yhdessä siihen, niin että omin silmin näkevät että yhdessä ollaan ja hyvissä väleissä? Ja edelleen ottaa ikävät asiat esille, yhdessä, niin hlökunnalla ei olisi mitään "valta-asemaa"?
[/quote] Kävimme vähän aikaa sitten tytön vanhempainillassa yhdessä. Lisäksi kohta on tytön vasu-kesksutelu jonne olemme menossa yhessä, joten siellä lienee hyvä hetki puhua näistä asioista. Toivottavasti se onnistuu. (Ap)
Onko sulla lävistyksiä/tatskoja? Pukeudutko normimassasta poikkeavasti?
On luontevaa keskustella hoitajien kanssa niissä tilanteissa joissa he sanovat noita outoja asioita ja vääriä johtopäätelmiä.