Millainen ikäero on liian suuri?
Oli sitten millainen suhde tahansa kyseessä, niin millainen ikäero mielestäsi on liian suuri?
Itse olen aina ollut kallellaan vanhempiin miehiin. Ja tällähetkellä minulla ja miehelläni on 15v. ikäero.
Sitä tosin ei huomaa mistään. Edes ulkopuoliset, ellei heille erikseen kerro, "että by the way ukko on muo 15v. vanhempi)
Kommentit (10)
Miehelläni ja minulla 9,5 vuotta ikä eroa,mies vanhempi mutta silti hänellä enemmän virtaa kun minulla ja mikä hauskinta häneltä kysytään paperit alkossa. Hän siis 43 ja min 32
No riippuu tietysti hieman henkilön iästä. 20v on aika huonoa ottaa 10v nuorempaa, mutta nelikymppisenä se on jo ihan ok..siis 10v nuorempi puoliso.
Ei se ikäero nuorena haittaa, mutta vanhana voi haitata, kun mies on jo vanhus ja itsellä vielä riittäisi energiaa. Mutta minkäs teet jos rakastuu vanhempaan mieheen. Minulla on 10v vanhempi, jonka tapasin, kun olin 19v. Nyt ollaan keski-ikäisiä, mies jo selvästi ja minä alkavassa keski-iässä.
Minulla ja miesystävälläni 10 vuotta, tähän mennessä on tuntunut ihan hyvältä. Tietysti alussa korostui esimerkiksi siinä, että kun minä en ollut vielä valmistunut, oli mies ollut jo pitkään johtavassa asemassa työssään ja ehtinyt kerryttää melko paljon varallisuutta. Kuitenkin arvot ja mielenkiinnon kohteet samoja.
Ulkonäöstä kyllä huomaa ikäeron, minä olen todella babyface, mies puolestaan jonkin verran harmaantunut. Älyttömän komea kuitenkin, minun silmissäni täydellinen.
Mulle on tärkeää yhteiset sukupolvimuistot, joten ihannekumppani on samanikäinen. Cheekiä luukuttava luksusfitnessbloggaaja olisi ajatuksena kauhistus, kun olen lama-ajan teini! Käytännössä tietenkin voi ihastua kehen vaan.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:12"]
Ei se ikäero nuorena haittaa, mutta vanhana voi haitata, kun mies on jo vanhus ja itsellä vielä riittäisi energiaa. Mutta minkäs teet jos rakastuu vanhempaan mieheen. Minulla on 10v vanhempi, jonka tapasin, kun olin 19v. Nyt ollaan keski-ikäisiä, mies jo selvästi ja minä alkavassa keski-iässä.
[/quote]
Vanhusten parissa työskentelevänä muistuttelen siitä että vanhuus ei ole kaikilla samanlainen - työympäristöstäni löytyy erittäin pirteitä ja hyväkuntoisia kasikymppisiä kuin myös varsin heikossa hapessa olevia kuusikymppisiä.
Vanhempi mies joka pitää huolta itsestään voi olla kestävämpi valinta kuin huonoja elämäntapoja harrastava nuorimies.
Onko iällä parisuhteessakaan lopulta kovin suurta merkitystä? Mielestäni tapauskohtaista.
Itse en tosin voisi kuvitella suhdetta huomattavasti itseäni nuorempaan, esim. 10.v tuntuisi jo suurelta ikäerolta. Itseäni reilusti vanhempi taas ei tuntuisi kummalliselta. Samanhekisyydellä ja kypsyydellä on varmasti enemmän merkitystä kuin ikäerolla vuosissa mitattuna.
Toisaalta kummallista ulkopuolisten edes pohtia mikä on sopiva ikäero keillekin.
Yksi sukupolvi eli 15-20 vuotta olisi itsellä maksimi. Tuota isompi ikäero olisi varmasti jo etäännyttävä tekijä.
Minusta 10 vuotta on ihan maksimi. En ottaisi itselleni sen vanhempaa tai nuorempaa miestä. Olen 40 itse.
Up