Heitätkö käytety postimerkit roskikseen vai otatko talteen?
Joskus lapsena keräsin postimerkkejä enkä vieläkään kykene heittämään kirjettä pois irrottamatta postimerkkiä. Sitten niitä kertyy kasoittain jonnekin lipaston laatikkoon vaikkei mulla ole hajuakaan mitä niillä teen.
Kommentit (4)
Sama vika. Lapsena jatkoin veljeni aloittamaa postimerkkikokoelmaa. Nyt se taitaa olla taas veljelläni. Mutta itse otan kanssa merkit talteen. Jos vaikka lapset joskus... toki en nyt samanlaisia esim. joulumerkkejä ota talteen kuin pari hyvällä leimalla varustettua.
No ei ne paljoa tilaa vie ja isommassa siivouksessa ne kerätyt postimerkit voi siirtää jonnekkin ylimmän hyllyn perälle jossa ei kuitenkaan mitään aktiivikäyttötavaraa pidä.
Kerään itsekin samalla tavoin talteen!
Vieläkin harmittaa, kun joskus löysin erään vanhan purkuliiterin pohjapuruista vanhoja postimerkkikansioita ja niissä oli todella vanhoja merkkejä, ja minä hölmö annoin sen kansion pikkuveljelle, joka silloin keräsi postimerkkejä. Ne kansiot merkkeineen joutuivat teille tietymättömille.
Joitakin omasta mielestäni hienoja merkkejä niistä säästin, ovat edelleen tallessa, mutta eivät mitään erityisen arvokkaita. Siitä lähti oma keräilyinto taannoin, mutta oli vain pyrähdys. Nyt on kyllä merkkejä laatikossa, mutta leikkaan ne vaan kuoresta ja laitan rasiaan, ja sinne jäävät seuraaville sukupolville ihmeteltäviksi. Siellä on kyllä jonkun verran hienoja erikoismerkkejäkin, joten ihan vaan jotain tavan Suomi-merkkiä ne eivät ole.
Postimerkit harvinaistuvat, kun nykyposti on sähköistä ja virallinen posti frankeerattua, ilman merkkejä.
Tom of Finland -merkkejä en suostuisi ottamaan talteen, en edes ostamaan, ja jos muuta ei olisi kaupassa myytävänä, menisin sen takia toiseen kauppaan, kunnes löytäisin muita merkkejä! Jos saisin em merkillä varustetun kirjeen, niin laittaisin kuoren heti uuniin, kun olisin sisällön ottanut.
Tom of Finland-merkit on keräilykamaa. Mikset niitä ottaisi?
Puhutko nyt leimaamattomista?