Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkatkaa stressitöntä työtä! :)

Vierailija
02.09.2021 |

Nyt saa heitellä ehdotuksia: haluaisin työn, joka olisi mahdollisimman stressitön! Taustalla kroonistunut masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, joiden takia simppelitkin jutut uuvuttavat ja menevät helposti pieleen, uuden oppiminen haastavaa… Koulutus on sosiaalialalta, mutta sitä en ainakaan tällä hetkellä pysty tekemään. Työelämässä kuitenkin kovasti haluaisin olla mukana. Ideoita? :)

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hui- lai- len. Ei stressiä töistä!

Vierailija
42/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessioperaattori kemiantehtaassa, päivät (ja yöt) kuluu kahvia lipittäessä ja mittareita kytätessä + saa olla pääosin omissa oloissaan, ainoot pakolliset ihmiskontaktit soitto huolto-ukoille/työnjohdolle jos homma menee pieleen. Palkka hyvä työn vaativuuteen nähden (aloituspalkka ~3000e/kk). Työtä tehdään 12 tunnin vuoroissa keskimäärin 3 päivää viikossa eli vapaapäiviä huomattavasti enemmän verrattuna normaaliin 8h/5pv työviikkoon. Tällaisia työpaikkoja on vaan valitettavan harvoin avoinna kun porukka yleensä viihtyy töissä eläkkeelle asti kun on kerran taloon päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosessioperaattori kemiantehtaassa, päivät (ja yöt) kuluu kahvia lipittäessä ja mittareita kytätessä + saa olla pääosin omissa oloissaan, ainoot pakolliset ihmiskontaktit soitto huolto-ukoille/työnjohdolle jos homma menee pieleen. Palkka hyvä työn vaativuuteen nähden (aloituspalkka ~3000e/kk). Työtä tehdään 12 tunnin vuoroissa keskimäärin 3 päivää viikossa eli vapaapäiviä huomattavasti enemmän verrattuna normaaliin 8h/5pv työviikkoon. Tällaisia työpaikkoja on vaan valitettavan harvoin avoinna kun porukka yleensä viihtyy töissä eläkkeelle asti kun on kerran taloon päässyt.

Hyvästä sukunimestä on korvaamaton hyöty uusien työntekijöiden valintaprosessissa?

Vierailija
44/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvästä sukunimestä on korvaamaton hyöty uusien työntekijöiden valintaprosessissa?

Tämä tosiaan valitettavasti pitää jollain tasolla paikkansa, itse tosin pääsin muutaman muun ohella ihan vain nettihakemuksella kun firma palkkasi kerralla useamman henkilön tehtaan laajennuksen vuoksi.

Vierailija
45/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalialallakin on joitain leppoisia hommia esim. järjestöissä ja hankkeissa. Yleensä ei ole edes kokoaikatyötä.

Vinkkaatko minullekin, että missä olisi?

Olen ollut sosiaalialalla 20 vuotta ja mielelläni lähtisin kokeilemaan jotain leppoisia hommia.

Kaikki on suhteellista, mutta esim. perheneuvola on selvästi lunkimpi kuin "etulinjan" hommat. 

Vierailija
46/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja. Avustettavani on melko omatoiminen, työ ei ole fyysisesti eikä psyykkisesti raskasta. Yleensä pelaillaan lautapelejä, katsotaan tv-sarjoja, ulkoillaan, käydään harrastuksissa jne. Hän on aina ystävällinen ja tasapainoinen käytökseltään.

Näissä on todella erilaisia paikkoja. Jos henkilökemiat toimii ja avustajarinki on vakiintunut, hommat eivät ole yleensä kiireisiä eikä stressaavia.

Vierailija
47/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison marketin kassa.

Vetelet vaan tavaroita, ohjaat valittajat osastolle tai infoon.

Mä olin juuri kesätöissä ja mukavaa oli.

Opiskelen kyllä ihan toiselle alalle, kaupan alalla liian pienet liksat.

Vierailija
48/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tsemppiä. Itse on taustalla samat diagnoosit ja vaikeaa on ollut. Hoitoalalla olen työskennellyt, mutta nyt olen ollut työttömänä kun en jaksanut. Toistaiseksi olen saanut olla rauhassa ilman työkkärin painostusta, mutta kuinka kauan. Olen miettinyt pääni puhki samaa kuin sinä, että mistä työ joka ei stressaa ja aja hulluuden partaalle. Niitä ei tahdo olla nykypäivänä olemassakaan, siltä ainakin tuntuu. Pelottaa jos joudun takaisin hoitajaksi, sitten valvotaan yöt, yökkäillään ennen iltavuoroon lähtöä kauhusta ja pelätään yövuoroissa. Mitä vaan voi sattua, minä olen vastuussa.. 

Vierailija
49/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettiostosten keräilijä. Mun aikuinen tytär tekee sellaista työtä ja työ on selkeää, stressitöntä ja siinä saa kivasti liikuntaa päivän aikana. Sisustuskaupan pitäjä on kuulemma toinen stressitön työ.

Ei muuten ole stressitöntä. Täytyy tietää mikä tuote on missäkin ja tuotetietämyskin saa olla kova. Ja vaatii myös ongelmaratkaisua. Mitäs sitten jos tuotetta ei ole, saako asiakas muuta tilalle? Kaupassa ei ole stressitöntöntä työtä😂

Vierailija
50/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehden/mainostenjakaja. Fyysistä kyllä muttei stressiä. Useimmat laittaneet jo valmiiksi "ei mainoksia,"-lapun. Joten hoidat alueesi ja se on siinä.

Vierailija
51/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastotyöntekijä.

Oletko kokeillut? Eipä ole stressitöntä tuokaan homma enää. Tosin jos osaa haistattaa pitkät kiireelle ja ikuiselle tilanpuutteelle (hidastaa/vaikeuttaa trukkityöskentelyä) niin silloin tuo on kyllä suht stressivapaa homma.

En ole kokeillut. Mitä järkeä toisaalta stressata, kun et voi itse tilanpuutteelle mitään? Kiirekin on sellainen juttu, että teet minkä ehdit ja priorisoit. Niin se on joka työssä.

Vierailija
52/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja

Vierailija
53/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt herranjestas ainakaan kunnalliselle tai hoitoalalle hae! Kunnat varsinkin on niin konkurssikypsiä että työtahti ja määrä on vastoin yleistä uskomusta ihan järjetön jos olet ns. rivityöntekijä. Hoitoalaa en myöskään voi hyvällä omallatunnolla suositella edes pahimmalle vihamiehelleni. Stressaavaa on ja pahemmaksi vaan näyttää menevän. Vältä viimeiseen saakka.

Vierailija
54/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kiinni työstä vaan työnantajasta sen työkulttuurista. En erittele omaa työtäni tarkemmin mutta toimihenkilötehtäviä on, tietokoneen ääressä istun. Monta kansainvälistä firmaa nähnyt. Jossain pelolla johtamista, kyräilyä, kiirettä jne. Jossain rentoa, avointa työskentelyä, jossa kusymyksille ja epävarmuudellekin tilaa.

On toki totta, että työnantajasta ja työilmapiirista yleensä riippuu paljon, mutta on se myös omasta korvienvälistäkin kiinni. Toiset stressaa mitättömistäkin asioista, kun taas toiset vähät välittää isommistakaan. Itse kuulun valitettavasti tuohon ensimmäiseen joukkoon.

Vierailija
55/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehden/mainostenjakaja. Fyysistä kyllä muttei stressiä. Useimmat laittaneet jo valmiiksi "ei mainoksia,"-lapun. Joten hoidat alueesi ja se on siinä.

Valitettavasti kyseinen työ on myös lähes palkatonta ja koijarifimojen pyörittämää.

Vierailija
56/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaanhoitaja. Ajelet kesällä nurmea ja laittelet vähän paikkoja. Talvella olet työkkärissä.

Vierailija
57/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastotyöntekijä.

Oletko kokeillut? Eipä ole stressitöntä tuokaan homma enää. Tosin jos osaa haistattaa pitkät kiireelle ja ikuiselle tilanpuutteelle (hidastaa/vaikeuttaa trukkityöskentelyä) niin silloin tuo on kyllä suht stressivapaa homma.

En ole kokeillut. Mitä järkeä toisaalta stressata, kun et voi itse tilanpuutteelle mitään? Kiirekin on sellainen juttu, että teet minkä ehdit ja priorisoit. Niin se on joka työssä.

Tilanpuute&kiire yhdessä voi aiheuttaa sen että huomiosi hetkeksi herpaantuu kun ihminen nyt vaan ei voi keskittyä 100% tasolla kokoajan. Sitten osut siihen valmiiksi taipuneeseen hyllypalkkiin mitä työnantaja ei välinpitämättömyyttään ole vaivautunut korjaamaan niin onkin koko hyllystö sitten niskassasi ja henki pois.

Sitten on myös nämä työssäoppijat, jotka eivät ymmärrä yhtään mitään trukkien vaaraallisuudesta ja vipeltävät harukkapiikkien alta juuri kun olet siirtämässä lastia. Potkut saat jos sanot ettei täällä ole turvallista työskennellä. Yhdestä tällaisesta paikasta yksinkertaisesti jätin vaan tulematta enää paikalle. Ei haitannut karenssit, paremman työn sain heti.

Vierailija
58/58 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettiostosten keräilijä. Mun aikuinen tytär tekee sellaista työtä ja työ on selkeää, stressitöntä ja siinä saa kivasti liikuntaa päivän aikana. Sisustuskaupan pitäjä on kuulemma toinen stressitön työ.

Eikö siellä painosteta keräämään nopeasti-nopeasti-nopeasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä